Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil graag de beste kwaliteit gaming en ook kunnen streamen & video's editen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Max 1700 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 829,-€ 829,-
1Fractal Design Define S€ 80,95€ 80,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 154,95€ 154,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.613,69

HyperX Fury - DDR4-2133 - 16GB € 77,80 (kon ik niet vinden)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Nee

Ga je overklokken?

Nee

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik heb zelf totaal geen verstand van pc's en heb dit allemaal via de forums kunnen vinden, zou niet weten of me ssd past en ik genoeg watt heb

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:29
Als eerste wil ik je graag even hier naartoe verwijzen. Handleiding Pricewatch
Zo'n lijstje is voor ons wat overzichtelijker omdat deze gelijk linkt naar het product, en de totaalprijs word er gelijk bij berekend.
(Ik type via mijn telefoon, anders had ik wel even een lijstje voor je gemaakt)

Op het eerste gezicht ziet je lijstje er prima uit, en heb je een mooie pc samengesteld.

Maar voordat we je verder kunnen helpen nog een paar vragen.

Je geeft aan dat je de pc wilt gebruiken voor gamen en videobewerking. Is het video editen op hoog niveau? Of als hobby.
En word dit regelmatig gedaan of zo nu en dan is een keertje?

Hoewel een i7 wel voordeel geeft bij videobewerking, geeft dit geen voordeel boven een i5 op gaming. En voor af en toe een vakantie filmpje editen is het de meerprijs ook niet waard.

De volgende vraag is, op wat voor resolutie wil je gaan gamen? Hoewel de gtx 1080 de snelste single gpu van dit moment is, is dit voor bijvoorbeeld full hd zwaar overkill. En zou een 1070 al ruim voldoende kunnen zijn.

En heb je windows en alle randapparatuur (toetsenbord, muis, monitor) al, of moet dit hier ook nog bij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat gebeuren op hoog niveau en word erg veel gedaan.

Over de resolutie heb ik helaas geen verstand! maar ik zou dit graag op het hoogste willen doen wat mogelijk is, in de toekomst neem ik ook zeker een duure scherm maby 4K? als dit mogelijk is.
toetsenbord, muis, monitor heb ik al.

Het enigste wat bij mij knaagt is of ik dus genoeg watt heb en of mijn ssd erin past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:29
de processor die je nu hebt gekozen is een K processor, deze heeft een unlocked multiplier waardoor deze geschikt is voor overklokken. aangezien je aangeeft dit niet te willen doen, en het moederbord ook niet geschikt is voor overklokken zou je beter deze pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed kunnen nemen. het is dezelfde processor maar dan zonder overklok mogelijkheid en een paar tientjes goedkoper.

de voeding is ruim voldoende, en ook een goede kwaliteit. dus dat is een goede keuze geweest.
ook de ssd past gewoon prima in je pc. eventueel zou je er nog een extra harde schijf bij kunnen prikken voor meer opslag, maar jij weet zelf beter of je dat wel of niet nodig hebt.

voor 4k gaming is zelfs de gtx 1080 niet sterk genoeg, en zou je moeten kijken naar of sli (2x 1080) of een 1080ti als deze later uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:40
Je gaat streamen en video's editen, ik neem aan dat je dus je streams wil gaan editen? Enig idee hoe groot een 4K stream is om op te nemen...? Daar ga je behoorlijk wat TB's aan disk space voor nodig hebben, soweiso zal je raid 0 moeten draaien als je dat al gaat redden ivm MB's per sec. Ik zou het lekker bij Full HD houden voorlopig, totdat je weet wat je exact wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je gekozen hebt voor een GTX1080 van MSI. Ik ben zelf ook op zoek naar een build met zo'n soort kaart. Ik ben een beetje opzoek gegaan naar de beste versie, en ik ben tot de conclusie gekomen dat die van MSI goed is, maar ook heel erg duur. De versie van Gainward is goedkoper, sneller, en de koeling maar ietsjes minder stil. (Lees hier.)

Daarnaast schijnt het zo te zijn dat Palit dezelfde kaarten verkoopt. De kaart ziet er identiek uit, en Gainward schijnt een onderdeel van Palit te zijn. Daarom kom ik tot de conclusie dat deze kaart ruim 100 euro goedkoper is, en dat de kloksnelheid hoger is, zonder kwaliteit te verliezen. Je kunt zelfs voor een kaart onder de 700 euro kiezen met dezelfde snelheid als die van MSI. Scheelt toch ongeveer 140 euro met die versie van MSI.

Ik ben geen expert op het gebied van videokaarten, alles wat ik weet komt doordat ik net een paar uur heb zitten googlen. Laat even weten wat je ervan vind. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 18:32 ]

Pagina: 1