Toon posts:

Ex-interne hardeschijf werkt niet als externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk heb ik mijn HDD in mijn 2012 macbook pro laten vervangen door een SSD. Nu heb ik de oude harde schijf meekregen en zou ik daar graag nog een aantal bestanden van af willen halen. Hievoor heb ik dus een case gekocht om de oude HDD aan te sluiten aan mijn macbook via USB. Echter wordt deze harde schijf nergens getoont. Zowel in Finder niet als in Disk Utility. Lampje van de harde schijf brandt wel en maakt ook (enigzins) geluid.

Waar kan dit aan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke case heb je gekocht? Heb je de case direct in een USB poort van je MacBook gestoken, of via een hub? Wat voor geluid hoor je (ruisen, tikken, schrapen)?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:53:
Welke case heb je gekocht? Heb je de case direct in een USB poort van je MacBook gestoken, of via een hub? Wat voor geluid hoor je (ruisen, tikken, schrapen)?
Deze case. Wordt direct aangesloten aan de macbook. Geluid is een zachte ruis. Niet meer dan dat. Eigenlijk hetzelfde geluid als wanneer deze in een macbook zit. Oftewel: nagenoeg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Probeer het eens met "diskutil list" in Terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:57:
[...]

Deze case. Wordt direct aangesloten aan de macbook. Geluid is een zachte ruis. Niet meer dan dat. Eigenlijk hetzelfde geluid als wanneer deze in een macbook zit. Oftewel: nagenoeg stil.
Zie op de afbeelding twee USB stekkers. Welke USB stekker heb je erin gestoken? Kan zijn dat je de stekker voor alleen stroom hebt gebruikt, of dat je beide nodig hebt om de case/schijf van voldoende stroom te voorzien.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eitot schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 01:14:
Probeer het eens met "diskutil list" in Terminal.
Enkel mijn nieuwe SSD wordt dan weergegeven.
Daedalus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 01:25:
[...]
Zie op de afbeelding twee USB stekkers. Welke USB stekker heb je erin gestoken? Kan zijn dat je de stekker voor alleen stroom hebt gebruikt, of dat je beide nodig hebt om de case/schijf van voldoende stroom te voorzien.
Rare foto op de website inderdaad. Zit in ieder geval maar 1 USB stekkertje bij en een enkele aansluiting in de case. Dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Probeer het eens op een andere mac. Ik heb ook nog wel eens dat het niet helemaal goed gaat met sommige enclosures. Dat kan je hiermee uitsluiten. als je in Diskutility niets te zien krijgt, maar de drive wel opspint is misschien de controller kapot. Gaan er wel lampjes branden/knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:23
Als de harddisk via de USB poort te weinig stroom krijgt dan kan het zijn dat de externe disk niet werkt. Vaak doen de ledjes van de behuizing het dan ook niet.

Soms helpt het dan om deze op een gevoede USB hub aan te sluiten of om de harddisk te voorzien van een externe voeding.

Ps. Jammer dat je geen USB3 uitvoering van de case hebt genomen. Die zijn echt veel sneller zodat je de disk bijvoorbeeld als een backup schrijf kunt gebruiken. (Misschien zit je nog in de 14 dagen probeer termijn en kan je hem terug sturen/brengen).
Bijvoorbeeld deze bij dezelfde webwinkel of één van deze via pricewatch

[ Voor 32% gewijzigd door Sepio op 31-08-2016 17:53 ]

Pagina: 1