Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget ITX pc 300euro - zoveel mogelijk waar voor het geld

Pagina: 1
Acties:

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 07:20
Mijn oude pc is kapot en ik zoek een vervanger. Omdat ik het vooral gebruik wanneer een tablet te kort schiet staat ook de nieuwe Pc veel stof te happen. Daarom wil ik het budget laag houden.
Het probleem van de kapotte Pc gaat over een communicatie probleem tussen de SSD en mobo, 0xc00000e9. Dus het is de vraag of het meenemen van de SSD verstandig is.

Gebruik:
Internetten
4K smartphone films afspelen
Af en toe hobbymatig Solidworks, en niet gelijk aan dure werkstations gaan denken aub :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoveel of weinig als nodig is voor een goede bang/back verhouding. Ik heb daarbij geen merkvoorkeur. Het moet wel weer jaren mee kunnen.

Meenemen?
Randapparatuur zoals een beeldscherm heb ik al. Momenteel gebruik ik een 1920x1200 scherm, maar in de toekomst zou ik die willen upgraden naar een 4K scherm. Tegen die tijd mag er eventueel een nieuwe GPU bij.
Tevens wil ik de Dvd lezer meenemen, want die wordt nog zeker 1x per jaar gebruikt ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 85,-€ 85,-
1Huntkey Jumper 350€ 0,-€ 0,-
1Intel 510 Retail 120GB€ 242,88€ 242,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 327,88

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact, daarom ITX.
Ik wil graag redelijke single core prestaties aangezien Solidworks vooral single core belast.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van deze setup en zouden jullie de vrij jonge budgetvoeding meenemen of niet? De i3 6100 heb ik overwogen maar kan z'n prijsverschil niet waarmaken qua prestaties. Het is de goedkoopste ITX mobo die bij deze processor past.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 54,35€ 54,35
1ASRock H110M-ITX€ 67,13€ 67,13
1Sharkoon Shark Zone C10€ 35,95€ 35,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 34,49€ 34,49
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,06

Een zusje van deze behuizing heeft Foritain gereviewd.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Niet veel op aan te merken. Gaat ook prima zonder GPU een 4k scherm aansturen.

SSD meenemen is een beetje lastig verhaal.

Je zou het er op kunnen wagen en goede backup bijhouden.

• JanJeen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 07:20
Dank voor je reactie! De oude SSD wil ik het inderdaad het voordeel van de twijfel geven. Mocht ie toch weer kuren hebben zou ik eenvoudig een nieuwe erin kunnen zetten. Mijn data staat op de 2e hd en een goede backup.
Over de voeding twijfel ik nog meer. Het probleem is dat ik niet weet welk stuk hardware de aanleiding was van de leesproblemen.
Dat het aan de hardware lag was wel duidelijk uit de eventlog...

[ Voor 6% gewijzigd door JanJeen op 31-08-2016 19:40 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Voeding even aan The Mask vragen in het voedingen topic. Ik gok dat hij gaat zeggen dat je die beter kan vervangen.

Pentium blijft een lastige voor mij. Celeron is goedkoper en voor de meeste taken niet merkbaar trager, i3 kost wat meer, maar biedt wel weer een flinke boost in single core en multi threaded prestaties. Ik weet niet wat 50 euro voor jou is, maar ik heb een flauw vermoeden dat op de wat langere termijn de i3 toch ook wat beter gaat standhouden. Je spreekt tenslotte over 'jaren'. Ik zou er in elk geval nog even over nadenken.

Sharkoon kastjes zijn idd wel leuk. Hou er wel rekening mee dat als je echt onhoorbaar wilt gaan dat je die stock fan een keer vervangt door een ander model, maar als ik je huidige hardware inschat (op basis van andere onderdelen) gok ik dat je sowieso al een flinke stap vooruit maakt. Fan van een tientje kan later altijd nog natuurlijk.

Verwijderd

4k gaat uitstekend op de igpu, neem dan alleen wel een moederbord met DP of HDMI 2.0 zodat de verversingsfrequentie 60 Hz is. Het goedkoopste bord is dan pricewatch: Asus H170I-PRO
Pagina: 1