Mijn oude pc is kapot en ik zoek een vervanger. Omdat ik het vooral gebruik wanneer een tablet te kort schiet staat ook de nieuwe Pc veel stof te happen. Daarom wil ik het budget laag houden.
Het probleem van de kapotte Pc gaat over een communicatie probleem tussen de SSD en mobo, 0xc00000e9. Dus het is de vraag of het meenemen van de SSD verstandig is.
Gebruik:
Internetten
4K smartphone films afspelen
Af en toe hobbymatig Solidworks, en niet gelijk aan dure werkstations gaan denken aub
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoveel of weinig als nodig is voor een goede bang/back verhouding. Ik heb daarbij geen merkvoorkeur. Het moet wel weer jaren mee kunnen.
Meenemen?
Randapparatuur zoals een beeldscherm heb ik al. Momenteel gebruik ik een 1920x1200 scherm, maar in de toekomst zou ik die willen upgraden naar een 4K scherm. Tegen die tijd mag er eventueel een nieuwe GPU bij.
Tevens wil ik de Dvd lezer meenemen, want die wordt nog zeker 1x per jaar gebruikt
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact, daarom ITX.
Ik wil graag redelijke single core prestaties aangezien Solidworks vooral single core belast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van deze setup en zouden jullie de vrij jonge budgetvoeding meenemen of niet? De i3 6100 heb ik overwogen maar kan z'n prijsverschil niet waarmaken qua prestaties. Het is de goedkoopste ITX mobo die bij deze processor past.
Een zusje van deze behuizing heeft Foritain gereviewd.
Het probleem van de kapotte Pc gaat over een communicatie probleem tussen de SSD en mobo, 0xc00000e9. Dus het is de vraag of het meenemen van de SSD verstandig is.
Gebruik:
Internetten
4K smartphone films afspelen
Af en toe hobbymatig Solidworks, en niet gelijk aan dure werkstations gaan denken aub
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoveel of weinig als nodig is voor een goede bang/back verhouding. Ik heb daarbij geen merkvoorkeur. Het moet wel weer jaren mee kunnen.
Meenemen?
Randapparatuur zoals een beeldscherm heb ik al. Momenteel gebruik ik een 1920x1200 scherm, maar in de toekomst zou ik die willen upgraden naar een 4K scherm. Tegen die tijd mag er eventueel een nieuwe GPU bij.
Tevens wil ik de Dvd lezer meenemen, want die wordt nog zeker 1x per jaar gebruikt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Red WD20EFRX, 2TB | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Huntkey Jumper 350 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel 510 Retail 120GB | € 242,88 | € 242,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 327,88 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compact, daarom ITX.
Ik wil graag redelijke single core prestaties aangezien Solidworks vooral single core belast.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van deze setup en zouden jullie de vrij jonge budgetvoeding meenemen of niet? De i3 6100 heb ik overwogen maar kan z'n prijsverschil niet waarmaken qua prestaties. Het is de goedkoopste ITX mobo die bij deze processor past.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4400 Boxed | € 54,35 | € 54,35 |
| 1 | ASRock H110M-ITX | € 67,13 | € 67,13 |
| 1 | Sharkoon Shark Zone C10 | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 34,49 | € 34,49 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 32,14 | € 32,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 224,06 | |
Een zusje van deze behuizing heeft Foritain gereviewd.