L.s,
Ik hoop dat de ervaring op dit forum mij verder kan helpen.
Mijn beeld valt geregeld uit, het begint met een lichte stotter in het beeld en geluid.Vervolgens valt het beeld compleet weg. Crashes komen voor in GPU intensievere dingen als gamen maar ook als ik via Firefox een video kijk. Soms komt het beeld weer terug met de melding dat de Nvdia driver is gecrasht en opnieuw is opgestart. In de eventviewer kom ik dan geregeld de foutmelding tegen dat nvlddmkm niet gevonden kan worden.
Andere keren crasht mijn systeem compleet en reboot deze. En dan heb ik vanaf dat moment totaal geen beeld meer vanaf boot. Nu probeer ik vast te stellen waar nou het probleem kan liggen, mijn eerste verdachte is de GPU. Maar wellicht kan het mijn moederbord of misschien wel de PSU zijn?
Wat ik tot nu toe allemaal heb geprobeerd:
Als laatste nog mijn specs;
Zou iemand nog verdere tips hebben of nu al zien waar het euvel ligt? Voordat ik overga op het kopen van componenten
Alvast bedankt voor de reactie!
Ik hoop dat de ervaring op dit forum mij verder kan helpen.
Mijn beeld valt geregeld uit, het begint met een lichte stotter in het beeld en geluid.Vervolgens valt het beeld compleet weg. Crashes komen voor in GPU intensievere dingen als gamen maar ook als ik via Firefox een video kijk. Soms komt het beeld weer terug met de melding dat de Nvdia driver is gecrasht en opnieuw is opgestart. In de eventviewer kom ik dan geregeld de foutmelding tegen dat nvlddmkm niet gevonden kan worden.
Andere keren crasht mijn systeem compleet en reboot deze. En dan heb ik vanaf dat moment totaal geen beeld meer vanaf boot. Nu probeer ik vast te stellen waar nou het probleem kan liggen, mijn eerste verdachte is de GPU. Maar wellicht kan het mijn moederbord of misschien wel de PSU zijn?
Wat ik tot nu toe allemaal heb geprobeerd:
- Videokaart reseaten, of booten zonder de kaart (dus op IGPU booten), gaat even goed tot de volgende crash Werkt dus probleemloos op de iGPU
- Nvidia drivers opnieuw geïnstalleerd; geen effect (meerdere versies al geprobeerd)
- Windows 7 meerdere malen opnieuw geïnstalleerd; geen effect
- Meerdere settings geprobeerd in de Nvidia control panel; geen effect
- Stresstest d.m.v. OCCT; bijvoorbeeld na een reseat gaat dit even goed, daarna kan deze weer crashen met geen beeld als gevolg. Temperaturen rijken niet exorbitante waarden als ik mij niet vergis, piek 60ºC
Als laatste nog mijn specs;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4440 Boxed | € 179,85 | € 179,85 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 61,50 | € 61,50 |
1 | Asus GTX760-DC2OC-2GD5 | € 325,90 | € 325,90 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus Xonar DGX | € 33,95 | € 33,95 |
1 | Cooler Master Silencio 352 | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Kingston KHX1600C9D3X2K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus DRW-2014L1T | € 0,- | € 0,- |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 62,- | € 62,- |
1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 723,15 |
Zou iemand nog verdere tips hebben of nu al zien waar het euvel ligt? Voordat ik overga op het kopen van componenten
Alvast bedankt voor de reactie!