Windows forceerd slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valynar
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-09 10:09
Hallo,

Mijn computer heeft recent het volgende probleem ontwikkeld: ik gebruik de desktop voor allerlei dingen (gamen, Netflix/films, etc) en op willekeurige momenten besluit hij dan om in een soort slaapstand te gaan. Willekeurig want soms heb ik het ding al de hele dag aan staan en op andere momenten start ik het ding net op. Hierbij draaien de fans in de case nog, lampjes van de case branden ook nog maar toetsenbord/muis staan niet meer aan en er de monitor staat zwart. Ik kan de computer niet opnieuw laten opstarten door de aan/uit-knop ingedrukt te houden. De enige manier om hem uit te zetten is de voeding afsluiten. Vervolgens zet ik de voeding dan weer aan en probeer ik de machine weer aan de praat te krijgen. Wispelturig als het ding is lukt dat 1 op de 5 keren.

Nou heb hier hier wat naar gezocht op internet en een oplossing voor het toetsenbord/muis-probleem zou kunnen zijn dat ik in Windows instel dat deze bij een slaapstand niet uitgeschakeld kunnen worden. Dit heb ik gedaan. Loste niets op.

Verder vond ik dat andere Windows 10 gebruikers hadden (vorig jaar) ook last van windows die in de slaapstand bleef hangen, maar dat was veelal nadat de computer bewust in slaapstand gezet was.

Ik kan verder nog melden dat hij over het algemeen niet zichzelf in slaapstand forceert als ik heel specifiek iets zwaars aan het laden ben, het meest recente voorval was dit wel zo (BF1 beta), maar ik heb het ook wel gehad als ik een film aan het kijken ben op Netflix of een keer zelfs alleen maar m'n mail aan het lezen was.

Aangezien dit nogal een irritant probleem is, graag hulp hoe ik dit probleem kan oplossen. Ligt het aan de software of de hardware? Misschien een combinatie van beiden? Graag hulp want dit is een buiten mijn kennis aan het geraken...

Systeem:
Windows 10
MSI 970A-G43
AMD FX- 8320E
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Corsair RM750
Samsung 850 EVO 120GB
Seagate 1TB HDD
NZXT Noctis 450

_________________________________________________________________________________________

Toevoeging:

Ik krijg het ding nu helemaal niet aan de praat, eerlijk gezegd ga ik er haast vanuit dat het moederbord zichzelf van een ticket naar de hemelen heeft voorzien. Heb getest of het uitmaakte welke van de RAM-sticks ik gebruikte, leverde geen verschil op, kwam er wel achter dat ze niet in de juiste slots waren teruggestopt de vorige keer dat ik ze eruitgehaald heb. Verder heb ik ook mn GPU eruit gehaald en nog eens grondig afgestoft, maar die ziet er ook nog uitstekend uit.

Ga nu nog de CMOS proberen te resetten en daarna zou ik het ook niet meer weten. Kijken of onderdelen oververhitten heeft nu ook weinig zin aangezien ik hem niet kan laten booten. Situatie is verder nog hetzelfde:
- Fans draaien
- Lampjes staan aan
- Geen output richting muis/toetsenbord danwel monitors

[ Voor 18% gewijzigd door Valynar op 31-08-2016 11:17 ]