nieuwe gpu geinstalleerd black screen met gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-01 11:40
Mijn vraag
3 dagen mijn videokaart verplaatst van gt 120 naar msi gtx 970 oc gaming over gekocht van een medetweaker! Nu heb ik hem geïnstalleerd en eerst mijn oude drivers met DDU gewist. En toen gtx 970 drivers geinstalleerd alles prima! Toen een game aangedaan nazi zombie army trilogy en naar 1 uur gamen valt mijn beeld zwart en zegt het beeld (hdmi power saving mode) er speelt nog wel gewoon geluid af in de achtergrond de pc blijft aanstaan maar werkt niet meer enige wat helpt is gewoon een reboot en dan werkt het weer. Ook moet ik vermelden dat dit alleen gebeurt tijden gamen als ik youtube videos kijk of wat dan ook gebeurt er niks! Zodra ik game kan het variëren van 20 minuten to een anderhalf uur dat het zwarte beeld komt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn pc: 30 septermber krijg ik een nieuwe.
Cpu: intel core quad q8200 2.33mhz
Moederbord: Packard bell mcp73
Gpu: msi gtx 970 oc gaming
4Gb ddr2 ram
Hdd: seagate 1tb
Corsair cx450m
Windows 10 64 bit (was eerst windows 7 32 bit maar heb een clean instal gedaan naar windows 10)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al heel wat gedaan bijv:

Kaart underclocked.

Fans hoger zetten.

DDU volledige drive unistal en instal gedaan.

Gpu bios geflashed.

Grafische kaart eruit gehaald en de pcie kabels In en uit gezet en goed vast geklikt.

Als ik kijk bij windows event viewer geeft hij een kernel-power 41 (63) error aan.

Ik hoop dat het niet de videokaart is die kapot is.. Ik kan hen niet trug sturen.

Met vriendelijke groet,
Damian

Beste antwoord (via damiantjuh op 30-08-2016 21:10)

Verwijderd

Ik had exact dezelfde problemen met een R9 290. Een nieuwe voeding geinstalleerd en het probleem was weg. In mijn geval van een kwaliteits seasonic 520w naar corsair rm 750x.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 21:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je voeding gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Ik hoorde heelveel mensen die zeggen dat het de voeding is ik hoop het heel erg want heb 200 euro betaald voor de gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Is het verstandig om toch dan een nieuwe psu te kopen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had exact dezelfde problemen met een R9 290. Een nieuwe voeding geinstalleerd en het probleem was weg. In mijn geval van een kwaliteits seasonic 520w naar corsair rm 750x.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Ahzo :) nou dan maar even een betere kopen enige voeding die je zou aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde voor de Corsair RM 650X gaan maar de 750 watt variant was maar 3 of 4 euro duurder ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:06:
Ik wilde voor de Corsair RM 650X gaan maar de 750 watt variant was maar 3 of 4 euro duurder ^^
Alleen, die is "maar" 115 euro.

Een heel goede voeding is de pricewatch: Corsair CX450M
en die is weer "een paar euro" goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Heel erg bedankt! Das een grote last van mijn schouders :)
Nou dan ga ik voor de rm550x die zit een beetje in mijn budget! Is deze denk je ook prima?
Ik heb niet genoeg geld voor een psu van 142 euro haha. 90 euro is haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Reepje dankjewel voor je antwoord!

Maar zoals vermeld heb ik nu de cx 450m erin. En ik krijg deze problemen met deze psu.

Meer mensen zeggen dat deze psu botst met de gtx 970

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pak de RM 550x, die is perfect voor jouw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Nogmaals bedankt maarten :) waardeer het! Fijne avond nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je daadwerkelijk precies deze voeding hebt:
pricewatch: Corsair CX450M kan het niet aan de voeding liggen, tenzij hij defect is. Dit is namelijk één van de beste budget voedingen.

Welk moederbord heb je? Met een moederbord van 8 jaar oud is de kans groot dat een BIOS update van het moederbord gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van hetzelfde Damian, laat nog ff weten of het goed gekomen is :) Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
zal ik doen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar leid jij dat uit af?

Het hele systeem is al dermate gedateerd dat het ook wel eens een compabiliteitsprobleem kan zijn.
Hij plaatst immers een Pci-e 3.0 kaart in een oem systeem van packard bell.
Buiten het feit om dat dit soort prefab systeempjes eigenlijk totaal niet geschikt zijn om te upgraden vanwege het beperkte bios, is het hier ook nog eens de vraag of die Q8200 de gtx 970 niet vreselijk bottlenecked.
Ook is de hoeveelheid ram wat aan de lage kant.

Heb je de temperaturen al gecontroleerd onder load?
Ik ga er niet van uit dat dit een voedingsprobleem is.
damiantjuh schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:14:
Meer mensen zeggen dat deze psu botst met de gtx 970
Wie zijn meer mensen????
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:05:
Nee, dat had je niet. Je hebt om te beginnen andere hardware.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:38:
[...]

Wie zijn meer mensen????

[...]
mensen op forums hadden dit probleem ook en zeiden dat het aan de psu lag (zelf niet op gereageerd)
zou je zeggen dat de videokaart kapot is of gewoon het systeem te bagger om de videokaart te draaien?

wil graag weten of de videokaart defect is ja of nee :) bedankt voor het reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou op dit moment net als E65 vooral op de rest van je systeem inzetten. De voeding die je nu hebt is een prima ding. Je build gebruikt nauwelijks 275 watt om daar nu een nog dikkere voeding voor te halen lijkt me vrij onzinnig. Uiteraard kán die kapot, maar gezien de punten die E65 aanhaalt lijkt mij het probleem eerder ergens anders te zitten.

Bedenk ook dat als je systeem uiteindelijk vlekkeloos gaat werken, je nooit het volledige potentieel eruit gaat halen. Je cpu gaat bottlenecken als de malle.

Enne, die opmerking over dat je voeding niet zou werken met een 970, geef eens een link, ik wil even lachen ;). Ik geloof best dat je dat ergens gelezen hebt, maar dat is gewoon niet waar, dus dan is het goed om dat recht te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 31-08-2016 03:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

damiantjuh schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:04:
mensen op forums hadden dit probleem ook en zeiden dat het aan de psu lag (zelf niet op gereageerd)
zou je zeggen dat de videokaart kapot is of gewoon het systeem te bagger om de videokaart te draaien?
Ik vermoed dat laatste.
Ga anders even aan de slag met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Mocht deze je niet helpen, post dan in ieder geval wat je gedaan hebt en wat het effect was.
Wij kunnen dan gerichter helpen.
damiantjuh schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 00:04:
wil graag weten of de videokaart defect is ja of nee :) bedankt voor het reageren!
Dat zul je waarschijnlijk alleen uit kunnen sluiten met recentere hardware.
Geen idee waar je woont maar misschien kan een behulpzame tweaker je uit de brand helpen.
Plaats anders een oproep in: https://tweakers.net/categorie/826/computerhulp/aanbod/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
br00ky schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 02:59:

Enne, die opmerking over dat je voeding niet zou werken met een 970, geef eens een link, ik wil even lachen ;). Ik geloof best dat je dat ergens gelezen hebt, maar dat is gewoon niet waar, dus dan is het goed om dat recht te zetten.
bedankt voor het reageren :)!

en hier de eerste keer dat ik het las was hier!

https://forums.geforce.co...screen-solution/?offset=6

http://www.tomshardware.c...x-970-corsair-cx450m.html <-- deze geeft aan dat het echt the bottom of the barrel is en dat het niet heel veilig zou zijn.

https://www.reddit.com/r/...k_screen_no_input_signal/

dit zijn een paar links die ik achter elkaar in 1 google search heb kunnen vinden. het is altijd een beetje verwarrend als je bijvoorbeeld 5 verschillende dingen hoort en je weet niet goed wat je moet geloven :)

Mvg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
E65 ik had zonet gekeken en de dichtsbijzijnde tweaker zit 70 kilometer van mij vandaan. ik woon zelfs in Zwolle. wel bedankt voor de link :)

ik zal ook even in het hangen en opstarten troubleshooter linkje kijken.

mvg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

damiantjuh schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:00:
http://www.tomshardware.c...x-970-corsair-cx450m.html <-- deze geeft aan dat het echt the bottom of the barrel is en dat het niet heel veilig zou zijn.
Als je de rest van dat systeem bekijkt zie je dat hij een stroomvretende processor heeft geïnstalleerd, dit in combinatie met een twijfelachtig moederbord. Dit moederbord kan deze zware processor eigenlijk niet aan.
Verder zal ik niet op de details ingaan maar als je geïnteresseerd bent: https://gathering.tweaker...ord=970+moederbord+fx83**

Verder: volgens mij wonen er zat tweakers in Zwolle, plaats even een oproep in computerhulp.

offtopic:
Je hoeft ook niet te groeten of te bedanken, heel beleefd maar niet nodig. :)
Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
Nou raar genoeg nadat ik mijn rm550x heb geinstalleerd heb ik naar 3 uur zwaar gamen nog geen crash gehad! lag dan misschien toch wel aan de psu?

ook moet ik melden dat ik wel windows 7 erop heb gezet ipv windows 10. Ik merk dat windows 10 redelijk traag is op mijn computer.

en inderdaad, ik groeten omdat ik niet onbeleefd wou klinken :)

Dus! het is of de psu of de windows downgrade. ik vindt het prima zoals het is, dus ik laat het gewoon zoals het is nu. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

damiantjuh schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:22:
Nou raar genoeg nadat ik mijn rm550x heb geinstalleerd heb ik naar 3 uur zwaar gamen nog geen crash gehad! lag dan misschien toch wel aan de psu?

ook moet ik melden dat ik wel windows 7 erop heb gezet ipv windows 10. Ik merk dat windows 10 redelijk traag is op mijn computer.

en inderdaad, ik groeten omdat ik niet onbeleefd wou klinken :)

Dus! het is of de psu of de windows downgrade. ik vindt het prima zoals het is, dus ik laat het gewoon zoals het is nu. :)
Ik zei het je toch ;)
Ik had exact dezelfde problemen, zwarte schermen, geluid doorspelen op de achtergrond.
Elke mogelijke oplossing geprobeerd, ook custom bios flashen enz.
Niks hielp, alleen een andere voeding 8)7

• damiantjuh
inderdaad ja zelfs tot nu toe helemaal geen last gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed dat het is opgelost. Je had overigens ook gewoon een nieuwe CX450M kunnen krijgen via de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 07:20:
Goed dat het is opgelost. Je had overigens ook gewoon een nieuwe CX450M kunnen krijgen via de garantie.
Dat zou ik alsnog regelen, er is duidelijk iets mis met die voeding en dat heeft niets te maken met het geleverde vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damiantjuh
inderdaad alleen raar want de fans van de koeling draaide wel en hij maakte geen raar geluid. (ik hoorde hem eigelijk helemaal niet) en een beetje extra watt is niet echt een overbodige luxe toch? 450 bronze naar 550 gold :) (voor overclocken uitiendelijk voor me toekomstige systeem) en een mooie sticker!
Pagina: 1