Toon posts:

Huiskamer idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn weleens klachten van mensen dat ze niet de huiskamer inkunnen maar dat er wel een draadje van hun naartoe is "verbannen".

Is het geen idee om voor die mensen een soort van "read only" toegang te maken zodat ze toch nog een beetje hun eigen draadke kunnen volgeng :?

Of denk ik weer te moeilijk?

Verwijderd

Als je topic naar de HK is gezet, wil dat zeggen dat ie daar thuishoort. Als je daar nog geen toegang voor hebt, had je dat topic dus niet moeten openen / heb je in het verkeerde forum gepost.

Kort door de bocht dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar bijvoorbeeld met die aanbieding van kaartjes die nu in de huiskamer staat, die stond eerst in een ander form...

Het is iz zo'n geval voor de draadstarter wel makkelijk dat ie daar ff de reply's nog op kan zien nietwaar?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:50

Arno

PF5A

Dit is dus een typisch geval van "back luck". Users die niet in de HK horen, krijgen er ook geen read-only access

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke, ergens hebben jullie ook wek gelijk, anders krijg je wel een heel raar soort van policy.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 20:31 schreef Traag het volgende:
Dit is dus een typisch geval van "back luck". Users die niet in de HK horen, krijgen er ook geen read-only access
Bad luck bedoel je? ;)

Inderdaad, dat je niet HK in mag, betekent niet dat je een niet-serieus topic in SG mag openen en dat het dan niet verplaatst zal worden... Mensen die je willen contacten zullen dat wel doen, bovendien heb je al iemand die ze wel wilde hebben

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:29 schreef HlpDsK het volgende:
Als je topic naar de HK is gezet, wil dat zeggen dat ie daar thuishoort. Als je daar nog geen toegang voor hebt, had je dat topic dus niet moeten openen / heb je in het verkeerde forum gepost.

Kort door de bocht dus.
Ook als je nuttig post en er zijn weer gasten die een/jou topic verneuken zodat ie verplaatst word?

Kort door de bocht dus.

En hoe zit het met draadjes waarin je gepost heb in SG en daarna verplaatst worden. Tellen die posts nog mee in je totaal of worden ze eraf getrokken zodra het draadje naar HK gemoved is.

Is verder niet belangrijk, maar ik dacht er net aan. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 juni 2001 20:46 schreef Prankster het volgende:

[..]

Ook als je nuttig post en er zijn weer gasten die een/jou topic verneuken zodat ie verplaatst word?

Kort door de bocht dus.
Dan zou die vroeger gewoon dichtgegaan zijn. Dus geen verschil voor je!
En hoe zit het met draadjes waarin je gepost heb in SG en daarna verplaatst worden. Tellen die posts nog mee in je totaal of worden ze eraf getrokken zodra het draadje naar HK gemoved is.

Is verder niet belangrijk, maar ik dacht er net aan. :)
Ze tellen gewoon mee. Alleen waren er plannen om de HK posts niet mee te laten tellen in je totaal. Dus als dat doorgevoert gaat worden, gaan ze er net zo hard weer af. Dan ga ik denk ik zo'n 150 posts terug ofsow.

Ik ben benieuwd wanneer ze dat gaan doen, bij de volgende update? Wanneer is die eigenlijk? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:53 schreef JvS het volgende:
Dan zou die vroeger gewoon dichtgegaan zijn. Dus geen verschil voor je!
Bullshit. Alle auto topics zijn bv gemoved. En die waren best interessant zo op z'n tijd.
En kom nu niet aan met: het heeft niks met computers te maken of dan ga je maar naar een auto forum, want dan ken ik er ook nog wel een paar. ;)

En imo kan je ze dan beter sluiten dan moven. Dat wekt echt veel ergenis op. Als je ze sluit weet je waar je aan toe bent.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 juni 2001 20:55 schreef Prankster het volgende:

[..]

Bullshit. Alle auto topics zijn bv gemoved. En die waren best interessant zo op z'n tijd.
Die werden vroeger gedoogd. Pasten eigenlijk ook niet in de policy (want: opsomtopic, gemiddeld)
En kom nu niet aan met: het heeft niks met computers te maken of dan ga je maar naar een auto forum, want dan ken ik er ook nog wel een paar. ;)
Kom maar op met die "paar" dan.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:58 schreef JvS het volgende:

[..]

Die werden vroeger gedoogd. Pasten eigenlijk ook niet in de policy (want: opsomtopic, gemiddeld)
[..]

Kom maar op met die "paar" dan.
Auto topics zijn opsom topics? Dacht het niet. Ik heb zat goede discussies gelezen.

Voorbeelden? HiFi heeft ook niets met computers te maken. Daar staan ook genoeg opsomtopics over "kijk eens hoe l33T ik ben met m'n nieuw gekochte setje" ;)

Maar wat is een opsomtopic? Als ik bv vraag wat het beste is krijg je ook een opsomming, maar wel met meningen en ervaringen van verschillende users. Dus een opsomtopic is ook een relatief begrip. Je moet niet gaan vragen; "Wie heeft er allemaal een konijn?"
Dat zijn idd duidelijke opsomtopics. :)

• Palomar
  • Niet online
het lijkt mij veel beter om die betreffende topics gewoon op slot te gooien.. ben je van al het gezeur af en is er ook geen onduidelijkheid..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 juni 2001 21:05 schreef rick_h het volgende:
het lijkt mij veel beter om die betreffende topics gewoon op slot te gooien.. ben je van al het gezeur af en is er ook geen onduidelijkheid..
Dat spookt ook al een tijd door mijn hoofd >:)

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:55 schreef Prankster het volgende:
En imo kan je ze dan beter sluiten dan moven. Dat wekt echt veel ergenis op. Als je ze sluit weet je waar je aan toe bent.
Wil mezelf nog wel ff quoten om het te verduidelijken. :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 juni 2001 21:11 schreef Prankster het volgende:

[..]

Wil mezelf nog wel ff quoten om het te verduidelijken. :P
Ja _kan_ natuurlijk ook stoppen met zeuren.... :Z

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:13 schreef JvS het volgende:
Ja _kan_ natuurlijk ook stoppen met zeuren.... :Z
Waar heb je last van? Of beter gezegd, wat is je probleem?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 juni 2001 21:15 schreef Prankster het volgende:

[..]

Waar heb je last van? Of beter gezegd, wat is je probleem?
Dat was inprincipe bedoeld voor mensen die altijd beginnen te mekkeren dat "hun" topicje weg is. Ik ging er even vanuit dat jij er een van was.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Jaymz

Keep on moving !

Waarom zou je topics die in de huiskamer thuishoren op slot gooien.

Als je je post 'kwijt' bent, zal die wel in de huiskamer terecht gekomen zijn.

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je nou in het vervolg ff een bookmarkje maakt van topics die je volgt en die het risico lopen naar HK te moven, dan weet je genoeg. Ik kan idd 2 dingen doen, of naar HK moven of sluiten, als ik hem sluit heeft niemand er meer wat aan, als ik hem move naar HK hebben er daar weer een paar een verzetje :P

Dat gun je je medetweakers toch wel? :?

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:17 schreef JvS het volgende:
Dat was inprincipe bedoeld voor mensen die altijd beginnen te mekkeren dat "hun" topicje weg is. Ik ging er even vanuit dat jij er een van was.
Je moet inprincipe niet zomaar ergens van uitgaan.
Gelukkig is het verder mijn probleem ook niet. :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat heeft het nou voor zin dat een topic op slot gaat als ie niet in SG thuis hoort maar in HK? Geeft dat de poster een beter gevoel?

Dat is naar mijn mening net zoiets als: "Oh, probleem opgelost! gooi er maar een slotje op". Misschien hebben anderen nog wel iets aan de topic (ok, in HK is dat misschien niet echt aan de orde ;) ).

Volgens mij heeft het overgrote deel van de Gotters het recht om in HK te posten, dus ik snap al het gemekker niet zo. LA staat dagelijks vol met klaagzangen met 'belachelijk dit, en belachelijk dat'. Als mensen nou gewoon zorgen dat ze voldoende credits opbouwen door op een normale manier in de techfora te posten, dan horen ze er gauw genoeg vanzelf bij. Doe je dat niet, dan kun je klagen tot je een ons weegt maar daar kweek je geen goodwill mee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:27 schreef Exirion het volgende:
heel verhaal
Jij moest gewoon langskomen. :D
Maar dat is wel de waarheid op dit moment. En daar doe je niks aan. :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Wij, als crew, hebben de volgende regel: je bent topicstarter, niet topiceigenaar. Dus jij hebt niks te zeggen over wat er met je topic gebeurt. Je deelt wat mee of vraagt wat, je snapt zelf prima waar het thuis hoort (zo niet, dan heb je dikke pech). Als het niet thuis hoort waar je het post en je weet dat het eigenlijk thuishoort waar jij (nog) niet in mag, dan ben je gewoon stom bezig en is het je eigen schuld dat je niet meer in je eigen topic kunt komen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 juni 2001 21:25 schreef Prankster het volgende:

Je moet inprincipe niet zomaar ergens van uitgaan.
sja... Foutje in de verhitte discussie :P Ik ga nooit zo snel ergens vanuit, normaal gesproken. Daarom checkte ik het nu nog even, omdat ik het nu dus wel deed...

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:31 schreef Grrrrrene het volgende:
Wij, als crew, hebben de volgende regel: je bent topicstarter, niet topiceigenaar. Dus jij hebt niks te zeggen over wat er met je topic gebeurt. Je deelt wat mee of vraagt wat, je snapt zelf prima waar het thuis hoort (zo niet, dan heb je dikke pech). Als het niet thuis hoort waar je het post en je weet dat het eigenlijk thuishoort waar jij (nog) niet in mag, dan ben je gewoon stom bezig en is het je eigen schuld dat je niet meer in je eigen topic kunt komen.
Dit is je wel heel makkelijk je er van af maken natuurlijk... Een topicstarter (ook al is deze geen eigenaar) wil graag weten hoe 'zijn / haar' topic afloopt... Toch?

Enne, volgens mij zitter er best veel topics in SG en HK waarvan moeilijk te bepalen is waar deze thuis hoort, en of hij überhaupt hier thuis hoort. Dat is alleen een kwestie van 'smaak', en over smaak valt niet te twisten!

Dus zo makkelijk is het niet, en stom al helemaal niet. Iets minder nonchelant mag wel! :r

Maar gelukkig is Got niet de enige :) ... Wie weet over een paar maanden is alles weer overgewaaid en is het weer leuk en interessant. Maar op dit moment heb je alleen iets aan de technische fora...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 27 juni 2001 23:21 schreef Martin18 het volgende:

[..]

Dit is je wel heel makkelijk je er van af maken natuurlijk... Een topicstarter (ook al is deze geen eigenaar) wil graag weten hoe 'zijn / haar' topic afloopt... Toch?
Dan moet hij of zij het maar niet in SG openen. *D
Maar gelukkig is Got niet de enige :) ... Wie weet over een paar maanden is alles weer overgewaaid en is het weer leuk en interessant. Maar op dit moment heb je alleen iets aan de technische fora...
Voel ik daar een spijker en een kop! :D Jij snapt het! GoT draait in principe om de technische fora! :) :)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Je hebt grofwag 2 soorten posts die van SG naar HK gaan.

De Topics die gewoonweg niet in SG thuishoren, en die daar niet eens geplaatst hadden "mogen" worden. In DAT geval is het gewoon RTFF voor de topicstarter.

De andere soort ligt (DENK IK) is van z'n uiteindelijke plek (SG of HK) afhankelijk van de originele post.

Hoe wordt "het geval" geplaatst, wat is de intonatie, hoe komt het over. Verder is zo'n topic ook afhankelijk van de 1e zeg 10 repliers. Een inleidend verhaal met een vraag zal eerder op SG blijven, dan alleen maar een vraag (als het gespreksonderwerp 'vaag' is).

Zowieso moet ik een beetje gissen naar de 'gedachtes' van de GC mods, aangezien ik daar niet kan modden.

Verwijderd

dis al de 5e vandaag..die het erdus over hebt.

Jullie moeten er echt eens goed over gaan praten hoor

PS: kan iemand mij zeggen..hoeveel posts ik nu nog precies moet...gister iets van 8..maar kan nog steeds huiskamer nie zien :(

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 28 juni 2001 01:08 schreef PC_verslaafde het volgende:
dis al de 5e vandaag..die het erdus over hebt.

Jullie moeten er echt eens goed over gaan praten hoor

PS: kan iemand mij zeggen..hoeveel posts ik nu nog precies moet...gister iets van 8..maar kan nog steeds huiskamer nie zien :(
Je bent er al. Iemand moet even je status aanpassen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Dan moet er ook read-only toegang komen tot area51 en de usernotes >: :P :D

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 23:27 schreef JvS het volgende:

[..]

Dan moet hij of zij het maar niet in SG openen. *D
[..]

Voel ik daar een spijker en een kop! :D Jij snapt het! GoT draait in principe om de technische fora! :) :)
Het kan aan mij liggen, maar is Got niet de term 'technische fora' voorbij gegroeid? Het is naar mijn idee omvangrijker geworden. Anders zouden er ook nooit zoveel 'users' zijn. Als je weer terug wilt naar een puut technisch forum, dan zal het aantal users en posts ook (moeten) dalen...

Maar kijk op andere fora, grotendeels gaan ze over het bedoelde onderwerp, maar een deel ook over totaal iets anders...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 29 juni 2001 19:36 schreef Martin18 het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar is Got niet de term 'technische fora' voorbij gegroeid? Het is naar mijn idee omvangrijker geworden. Anders zouden er ook nooit zoveel 'users' zijn. Als je weer terug wilt naar een puut technisch forum, dan zal het aantal users en posts ook (moeten) dalen...
Het technische gehalte is in dit forum prioriteit nummer 1, en zal altijd zo blijven (hopelijk). Maar waarom zouden ze terug willen naar een puur technisch forum?, het gaat toch goed zo?
En er is voor iedereen wat te vinden op dit forum, is het niet voor spielerij of webdesign dan is het wel voor non-windows operating systems.
Maar kijk op andere fora, grotendeels gaan ze over het bedoelde onderwerp, maar een deel ook over totaal iets anders...
GoT is niet idd niet zoals andere fora's, maar Got hoeft zich daarom ook niet aan andere fora's te meten.
Daarom is het forum ook niet 100% puur technisch gericht en zijn er ook "relax" plekken zoals SG en HK. En er zijn toch ook onderwerpen die niet over technische dingen gaan?

39

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 29 juni 2001 19:36 schreef Martin18 het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen, maar is Got niet de term 'technische fora' voorbij gegroeid? Het is naar mijn idee omvangrijker geworden. Anders zouden er ook nooit zoveel 'users' zijn.
Volgens mij sla ook jij een spijker op de kop. GoT begon inderdaad de term 'technische fora' voorbij te groeien en het niveau begon daardoor te dalen. Deze maatregelen zijn juist bedoeld om het aantal user dat hier niet voor de technische fora komt in te dammen. Omdat deze ervoor zorgen dat het niveau gewoon daalt.

Dat er dan een aantal mensen begint te zeiken, zou mij volledig koud laten. Want juist die mensen zijn degene die zich ineens tekort gedaan voelen omdat ze nu "moeizaam" 150 techposts moeten gaan doen. Dat is IMO echt heel erg jammer voor die mensen dan, dat zijn juist die van 't soort' waar GoT niets aan heeft, om een hoogwaardig techforum te zijn. :)

Schreeuwlelijkerts die gelijk bleren "ik ga er vandoor, stelletje (*^&$*&)_ hierzo" zouden van mij bij wijze van spreke 'met een gouden handdruk' weggebonjourd mogen worden. :) Kwaliteit boven kwantiteit, zal ik maar zeggen.

Maar dit hierboven is slechts mijn mening over de veranderingen.. :o

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 29 juni 2001 21:31 schreef JvS een heel stuk:
'T komt misschien wat hard/lullig aan/over voor sommige mensen.

Maar je hebt wel een punt ja. SG en HK zijn voor de mensen waar GoT voor bedoeld is.

De mensen die _hoofdzakelijk_ in de Techfora komen.
Femme heeft dit ooit eens kort en bondig omschreven (en sloeg de spijker keihard op z'n kop.) (Doelstelling GOT eigenlijk)

Helaas kan ik dat niet quoten ivm BC3.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 29 juni 2001 21:36 schreef Jaymz het volgende:

[..]

'T komt misschien wat hard/lullig aan/over voor sommige mensen.
Ja, maar ik hoor een mod dit nooit zo zeggen... altijd maar dat halfzachte politiek correcte eromheengedraai. :z (no flame). Maar als ik het allemaal een beetje combineerde dan is dit wel zo'n beetje de achterliggende gedachte (dacht ik :P ).

Ik begrijp trouwens deels wel waarom jullie dat niet kunnen/mogen/willen/durven zeggen, maar ik dacht toch dat het maar 's een keer hardop geschreven moet worden. :)

(hardop schrijven :? :P ).
Femme heeft dit ooit eens kort en bondig omschreven (en sloeg de spijker keihard op z'n kop.) (Doelstelling GOT eigenlijk)
hey, ff snel edittuh he?

Maar als dat zo is, dan neem ik bovenstaande terug. (al vermoed ik dat-ie dat in 't crew-forum gezegd heeft, waar dingen misschien wat duidelijker/explicieter gezegd worden).

Verwijderd

Ja daar kan ik me wel in vinden in die laatste drie :) .

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 29 juni 2001 21:39 schreef JvS het volgende:

[..]

Ja, maar ik hoor een mod dit nooit zo zeggen... altijd maar dat halfzachte politiek correcte eromheengedraai. :z (no flame). Maar als ik het allemaal een beetje combineerde dan is dit wel zo'n beetje de achterliggende gedachte (dacht ik :P ).
Héhé, ik heb mezelf nogal redlijk 'politiek' uitgelaten (voor mijn doen).
D'r zijn een aantal crewmembers (weinig) die mij zonder politieke achtergronden bezig hebben gezien.

Neem van mij aan dat ik dan best wel flink irritant ben (uiteindelijk groef(?) ik m'n eigen graf, maarja: You live, you learn zeg ik dan maar)

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 29 juni 2001 21:39 schreef JvS het volgende:

[...]

(al vermoed ik dat-ie dat in 't crew-forum gezegd heeft, waar dingen misschien wat duidelijker/explicieter gezegd worden).
Nee, op een nog hoger nivo (maar dat terzake) (ik kom daar ook niet meer bdw)

Zo expliciet wassie ook weer niet. Hij gaf in 3 regels de doelstelling van GoT _volledig_ weer.

Iets als (2 maanden geleden bdw):

't kwam erop neer dat Got bedoeld is voor de techfora people, en dat GC een soort "afleiding" voor DEZE mensen is.

En nou word ik 'direct':
Kom je seq. voor CG, is GoT niet the place to be voor jou. Jammer maar helaas.

(Mod mode off, Jeroen v. H. mode aan) (zo heet ik 'echt')
Pagina: 1