Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Set Zwager. CPU, MOBO, RAM

Pagina: 1
Acties:

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, films kijken/streamen naar TV en werken op afstand

Wat mag het systeem gaan kosten?
~500-600
euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, kast, SSD en HDD, Grafische kaart Geforce 1080, voeding

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU MOBO RAM plus CPU koeling

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel socket 1151 (laatste)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Upgrade set om te kunnen gamen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies betreffende componenten en nodig ja of nee,

Wat ik heb gevonden is het volgende
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1MSI H170A GAMING PRO€ 106,95€ 106,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
1GeIL Dragon RAM GWW416GB3000C15DC€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 429,35

Nu heb ik voornamelijk vragen over moederbord en koeling.
Moederborden is een beetje bomen en bos geval. en kleing meer of het niet al te grote monsters zijn zodat ik niet meer bij geheugen etc kan komen of hij de Grafische kaart in de weg gaat zitten.

De processor heb ik expres voor een i5 gekozen gezien imho i7 nog steeds niet nodig is voor gaming en de 6500 denk ik een mooie bang for buck geeft, correct me if i'm wrong.

Alle input is welkom maar hoor natuurlijk het liefst koop dit maar :P O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:56

amas

Law of Nature: Chaos

CPU is prima. Voor het moederbord voldoet een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P in principe prima, of je moet veel waarde hechten aan de LED lampjes. Maar die kun je ook voor €2 in China kopen :P RAM kun je eventueel een tientje op besparen door pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 te nemen, CPU gaat toch maar tot 2133MHz. Al moet ik toegeven dat de GeIL reepjes er geweldig uit zien.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
amas schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:12:
CPU is prima. Voor het moederbord voldoet een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P in principe prima, of je moet veel waarde hechten aan de LED lampjes. Maar die kun je ook voor €2 in China kopen :P RAM kun je eventueel een tientje op besparen door pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 te nemen, CPU gaat toch maar tot 2133MHz. Al moet ik toegeven dat de GeIL reepjes er geweldig uit zien.
Thx, ja hij wil wat mooiere reepjes, vraag me niet waarom maar ach zijn wensen en voor dat tientje.

Mobo ga ik even aanpassen, scheelt toch weer.

Welke CPU ondersteund wel de GeiL reepjes? ga je dan al naar een i7 toe?

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:56

amas

Law of Nature: Chaos

Rubman schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 06:41:
[...]

Thx, ja hij wil wat mooiere reepjes, vraag me niet waarom maar ach zijn wensen en voor dat tientje.

Mobo ga ik even aanpassen, scheelt toch weer.

Welke CPU ondersteund wel de GeiL reepjes? ga je dan al naar een i7 toe?
Je kunt het GeIL RAM gewoon gebruiken met deze CPU alleen zal het geheugen dan op 2133MHz draaien ipv 2400MHz, merk je verder niks van.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Welke voeding heeft je zwager precies ? We willen natuurlijk niet dat dit een zwakke budgetvoeding is die op springen staat.

In tegenstelling tot hier boven vermeld wordt het RAM volgens de Memory Support List niet officieel ondersteund.

pricewatch: GeIL Dragon RAM GWB416GB2400C14DC is hetzelfde draait iets langzamer maar nogsteeds 2400 mhz ipv de max 2133 mhz die geef ik beter kans om te werken maar geen garanties daarop omdat zoals aangegeven hij niet op de support list staat.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
pricewatch: XFX 550W Pro
Deze zit erin, en ga toch ff kijken naar dat geheugen en welke compatibel is. Was vergeten wat voor gedoe dat kan zijn

Verwijderd

Niet Z170 borden, en de Gigabyte B150-HD3P in het speciaal zijn erg kieskeurig met geheugen boven de 2133Mhz. Er zijn wel wat 2400Mhz setjes die werken, maar sneller dan 2133Mhz gaat het toch niet lopen. Boven de 2400Mhz heb je nauwelijks kans dat het überhaupt gaat werken.
Pagina: 1