Toon posts:

scsi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees in de handleiding van mijn kaartje dat ik de scsi kabel moet afsluiten na het laatste apparaat wat erop zit...wat the hell het is toch BNC kabel met afsluitbussen en weerstanden?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
heeft niks met bnc te maken. dat is een coax-kabel met speciale connectoren (coax-netwerk).

scsi kabel: platte kabel waar je apparaten aanhangen. uiterlijk vergelijkbaar met ide-kabels.
er moet een apparaat aan het uiteinde zitten (er kunnen meestal 2 apparaten op een kabel, een halverwege en een aan het einde). meestal zet je een master* aan het einde.

*
edit:
ik had 'slave' ipv 'master' staan. stom.

Verwijderd

Topicstarter
BNC vergelijking was maar een grapje maar in de manual hebben ze het over afluistbussen op de kabel heel vaag

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
afsluitbussen!?
:?

dat vind ik heel apart!

ik heb een scsi brander en die zit met een platte kabel verbonden met een scsi-kaart. de brander zit aan het uiteinde van de kabel en aan het midden zit gewoon niks. ook geen 'afsluitbus'. is al twee jaar zo en nooit problemen mee gehad!
Op woensdag 27 juni 2001 20:37 schreef KingCom het volgende:
BNC vergelijking was maar een grapje maar in de manual hebben ze het over afluistbussen op de kabel heel vaag

Verwijderd

Topicstarter
dacht ik al die gasten zijn vast gek...De tape doet het wel maar echt te traag weet iemand hoe lang ie mag doen over 2 gig (gemiddeld) het is een HP dat van 2 of 4 gig

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 15:15

dijkmane

biertje ?

zie ook je andere post over de tape.

er zijn ook losse terminator weerstanden die je in de latste aansluiting van de kabel steekt. als je dan een kabel hebt met 4 aansluitingen, in de laatste een terminator en de andere 3 ongetermineerde devices.

oudere controllers hebben platte weerstanden met 8 pootjes die je eruit moet trekken

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:25 schreef KingCom het volgende:
Ik lees in de handleiding van mijn kaartje dat ik de scsi kabel moet afsluiten na het laatste apparaat wat erop zit...wat the hell het is toch BNC kabel met afsluitbussen en weerstanden?
heb je het over externe of interne SCSI-apparaten?

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:07
Interne SCSI apparatuur moet altijd afgesloten worden. Zo kan het signaal niet verder op de kabel. Sommige schijven/versies van scsi hebben dit nodig. Op zommige schijven kan je het zelfs jumperen. Neem maar eens contact op met een computerboer. Die weet wat je bedoeld en kan het je zo aanleveren.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ja, het is gewoon een kwestie van terminatie.

Aan het eind van de kabel moet een terminator zitten OF op het device aan het eind van de keten moet terminatie ingeschakeld worden. Intern of extern, dit moet altijd.

Ter illustratie mijn config:

scsi adapter met terminatie --- MO-drive zonder terminatie --- Plexwriter met terminatie.

Andere pc:

scsi adapter met terminatie --- harde schijf met terminatie
Pagina: 1