Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

All-round desktop build + monitor

Pagina: 1
Acties:

• pidera
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-03-2024
Dag Tweakers!

Na lang twijfelen (en ergeren) ben ik er aan uit. Ik wil een recente desktop-pc, die m'n huidige iMac moet vervangen. Die is ondertussen 5 jaar oud, en mijn interesse naar deftig PC gamen is voldoende gegroeid.

Graag had ik jullie feedback!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De belangrijkste taak die de build moet aankunnen is deftig games runnen. Genres die me enorm bevallen: MMO's (Guild Wars 2, LOTRO), MOBA's (Dota 2, LoL), Sandbox Games (Minecraft, No Man's Sky). Waarschijnlijk probeer ik nog andere games uit in de toekomst.

Daarnaast zal ik, aangezien ik als web developer te werk gesteld ben, de build gebruiken voor web application programming (Zowel backend (PHP) als frontend (HTML5/styling/scripting). Photoshop/Illustrator moet vlot runnen, maar zal ik niet zwaar gebruiken om effectief te ontwerpen, maar meer sporadisch of voor kleinere taken.

Ik zou me ook aan Minecraft modding wagen (via Eclipse, JAVA programming). In de toekomst wil ik een VR-bril (Oculus Rift) gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen fixed maximumbudget. Ik hoef geen overkill systeem te hebben, maar iets wat wel 5 jaar zonder grote upgrade's moet werken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een logitech muis (RX 1000) die ik zou hergebruiken tenzij me dit ten sterkste afgeraden wordt.
Voor het gamen zou ik een koptelefoon (Philips) gebruiken die ik reeds heb.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat in m'n lijstje hieronder te vinden is.
De volledige desktop-build, een deftige monitor, en een toetsenbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,40€ 87,40
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 339,80€ 339,80
1NZXT S340 Zwart€ 69,80€ 69,80
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 158,50€ 158,50
1Logitech K120 (Belgisch)€ 12,91€ 12,91
1Steelseries Qck€ 11,95€ 11,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 145,51€ 145,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,82

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heel vroeger steeds gesukkeld met AMD. Slechte ervaringen mee gehad, en dan voor m'n bachelor naar Mac moeten overschakelen. Ik vermoed dat Intel beter resultaten levert. Maar eigenlijk niet echt voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik moet niet de beste build hebben, maar iets wat me geen problemen zal opleveren.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Klopt de build die werd opgelijst? Ben ik elementen vergeten, of kan ik beter alternatieve zaken nemen? Rekening houdend met de eisen die ik heb, zal de build voldoende zijn? Ik heb in de laatste 10 jaar geen Windows PC meer in elkaar gestoken, maar ik vermoed dat in de basis dit nog hetzelfde zal zijn? (ik ben al blij dat er geen Master-Slave IDE configuratie moet gebeuren...)

Kortom, alle tips om fouten te voorkomen zijn welkom!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 22:56

amas

Law of Nature: Chaos

Prima build, weinig op aan te merken. Doe jezelf trouwens wel een plezier en neem geen monitor met een TN paneel. De kleuren en kijkhoeken zijn ontzettend slecht. pricewatch: LG 24MP68VQ Zwart Heeft een AH-IPS paneel, wat je zeker gaat waarderen. Eventueel kun je dan een RX480 nemen zodat je van FreeSync gebruik kunt maken. Scheelt je ook nog eens €75: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• pidera
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-03-2024
Bedankt voor de input! Schermkwaliteit is inderdaad wel belangrijk, en ik zou mezelf vervloeken als ik een slecht scherm zou gekozen hebben. Ik vermoed dat je een 4 gig videokaart aanraadt omdat 1080p niet meer dan dat nodig heeft? Zal de RX480 voldoende performance kunnen bieden om 4 à 5 jaar mee te gaan?