Laserprinter koopadvies

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakyvince
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 14:54
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een redelijk betaalbare laser printer die niet per se kleur hoeft te printen.

De printer moet echter wel het volgende hebben:

-Interne papierlade met genoeg capaciteit (>200), papierlade mag niet uitsteken
-Wifi connectiviteit met AirPrint
-Snelle opstarttijd en printsnelheid (14 seconden?).
-Als het een kleuren laserprinter is moet die nog gewoon zwart-wit kunnen printen als het kleuren cartridge op is.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via sneakyvince op 31-08-2016 17:01)

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:15
heuveltje schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:53:

Wat is nu het verschil met de 2340 ? enige dat ik zo zie Is dat deze ook een bedrade netwerkaansluiting heeft. Maar om daar nu 40E meer voor te betalen, wifi werkt voor mij ook goed :)
Ik heb de HL-L2365DW alweer een jaar, dus ik moest even nadenken waarom ik die toen koos. Niet zo zeer voor de ethernetaansluiting, maar voor de print-emulatie.
De 40DW gebruikt GDI en de 65DW PCL6. Met PCL6 ben je minder afhankelijk van de driver van de fabrikant, je kunt namelijk generieke PCL6-drivers gebruiken. Dat is handig als de fabrikant over een aantal jaar besluit de printer niet meer te ondersteunen, of in een besturingssysteem waarvoor geen driver van de fabrikant zelf beschikbaar is. Samenvattend maakt PCL6 je (volgens mij) onafhankelijker van Windows en propriëtaire printerdrivers.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 18:55
Wat heb je al in de pricewatch gevonden?

https://tweakers.net/cate...TNTsLCxgTGyajMLY0OgeG0tAA

[ Voor 67% gewijzigd door Deef_K op 30-08-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakyvince
Alleen nog maar naar de Brother HL-L2340DWen de Xerox Phaser 3260V/DNI.

Ze voldoen allebei aan mijn eisen maar heb gelezen dat de Brother wat lawaaierig kan zijn. En de Xerox is bovendien al een paar jaar oud en ik ga ervan uit dat er tegenwoordig betere printers zijn.

Ik ben trouwens ook nog vergeten te vragen of ik een printer zoals de Brother hierboven kan gebruiken zonder drivers, ik wil 'm namelijk gewoon als een Network printer gebruiken en heb momenteel een HP printer die usb connectie met een PC vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sneakyvince schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:50:
Ik ben trouwens ook nog vergeten te vragen of ik een printer zoals de Brother hierboven kan gebruiken zonder drivers, ik wil 'm namelijk gewoon als een Network printer gebruiken en heb momenteel een HP printer die usb connectie met een PC vereist.
Elke printer vereist drivers. Ze vereisen alleen niet allemaal drivers van de fabrikant zelf. Je zult moeten kijken welke talen er ondersteund worden. Als ie PCL en/of PostScript ondersteunt dan ben je niet afhankelijk van de drivers van de fabrikant maar kun je generieke drivers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakyvince
downtime schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:57:
[...]

Elke printer vereist drivers. Ze vereisen alleen niet allemaal drivers van de fabrikant zelf. Je zult moeten kijken welke talen er ondersteund worden. Als ie PCL en/of PostScript ondersteunt dan ben je niet afhankelijk van de drivers van de fabrikant maar kun je generieke drivers gebruiken.
Er zit niet out-of-the box een driver op de printer zelf? En als ik eenmaal de driver erop heb gezet dan kan ie onafhankelijk van een PC werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Kijk eens naar de Brother HL-L2365DW. Hij is goedkoop, snel, heeft veel netwerkopties en print dubbelzijdig. Verwacht standaard afdrukkwaliteit. Ik heb hem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

sneakyvince schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:24:
[...]

Er zit niet out-of-the box een driver op de printer zelf? En als ik eenmaal de driver erop heb gezet dan kan ie onafhankelijk van een PC werken?
een driver installeer je op je pc, niet op de printer :)
en wat bedoel je met een onafhankelijk van de pc werken :?
Er zit geen kopieer functie op ofzo :)

Heb overigens de brother,HL-L2340DW heerlijk printertje tot nu toe.

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 30-08-2016 22:40 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sneakyvince schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:24:
[...]

Ik denk dat je nu rare vragen stelt omdat je niet begrijpt wat een driver eigenlijk is. Ik kan er daarom ook geen zinnig antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakyvince
heuveltje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

een driver installeer je op je pc, niet op de printer :)
en wat bedoel je met een onafhankelijk van de pc werken :?
Er zit geen kopieer functie op ofzo :)

Heb overigens de brother,HL-L2340DW heerlijk printertje tot nu toe.
Je hebt gelijk ik bedoelde eigenlijk dat ik niet zo'n hele software-suit (bloat) nodig wil hebben om het ding te gebruiken (is het geval bij mij HP printer).

Ik kan aannemen dat Windows zelf automatisch zo'n driver van het internet afhaalt en de printer gewoon werkend krijgt toch?

En met mobiele apparaten is de (Brother) app ook optioneel, neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

sneakyvince schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

Je hebt gelijk ik bedoelde eigenlijk dat ik niet zo'n hele software-suit (bloat) nodig wil hebben om het ding te gebruiken (is het geval bij mij HP printer).

Ik kan aannemen dat Windows zelf automatisch zo'n driver van het internet afhaalt en de printer gewoon werkend krijgt toch?

En met mobiele apparaten is de (Brother) app ook optioneel, neem ik aan?
je hebt een "alleen drivers pack" en een software packet.
Ik heb die laatste geinstalleerd, dan heb je meteen software om de status uit te lezen. Maar ik moet zeggen daar zit weinig tot geen bloat bij. Iig geen iritante programma's die continu actief zijn.
FreshM schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:30:
Kijk eens naar de Brother HL-L2365DW. Hij is goedkoop, snel, heeft veel netwerkopties en print dubbelzijdig. Verwacht standaard afdrukkwaliteit. Ik heb hem zelf.
Wat is nu het verschil met de 2340 ? enige dat ik zo zie Is dat deze ook een bedrade netwerkaansluiting heeft. Maar om daar nu 40E meer voor te betalen, wifi werkt voor mij ook goed :)

[ Voor 26% gewijzigd door heuveltje op 31-08-2016 10:55 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
heuveltje schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:53:

Ik heb de HL-L2365DW alweer een jaar, dus ik moest even nadenken waarom ik die toen koos. Niet zo zeer voor de ethernetaansluiting, maar voor de print-emulatie.
De 40DW gebruikt GDI en de 65DW PCL6. Met PCL6 ben je minder afhankelijk van de driver van de fabrikant, je kunt namelijk generieke PCL6-drivers gebruiken. Dat is handig als de fabrikant over een aantal jaar besluit de printer niet meer te ondersteunen, of in een besturingssysteem waarvoor geen driver van de fabrikant zelf beschikbaar is. Samenvattend maakt PCL6 je (volgens mij) onafhankelijker van Windows en propriëtaire printerdrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakyvince
FreshM schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

De 40DW gebruikt GDI en de 65DW PCL6. Met PCL6 ben je minder afhankelijk van de driver van de fabrikant, je kunt namelijk generieke PCL6-drivers gebruiken. Dat is handig als de fabrikant over een aantal jaar besluit de printer niet meer te ondersteunen, of in een besturingssysteem waarvoor geen driver van de fabrikant zelf beschikbaar is. PCL6 maakt je (volgens mij) onafhankelijker van Windows en propriëtaire printerdrivers.
Bedankt voor de info, heb denk ik zelf ook een printer nodig die PCL6 gebruikt voor de betere future proofing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je hebt inderdaad het meeste aan een PCL of PS printer met op z'n minst een ethernet aansluiting. Qua leeftijd maakt het voor een printer niet zo veel uit, een goede laser gaat erg lang mee en als je een printer 15 jaar lang gebruikt maakt het niet zo veel uit of ie al een paar jaar op de markt was toen je 'm kocht.

Ik zou voor een HP, Ricoh, Brother, Xerox, of Samsung gaan. Kijk ook goed naar welke toners er in gaan, hele goedkope printers hebben vaak dure of kleine toners, dus ietsje meer uitgeven aan een printer die op de lange termijn veel minder geld kost is geen slecht plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
sneakyvince schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Bedankt voor de info, heb denk ik zelf ook een printer nodig die PCL6 gebruikt voor de betere future proofing.
Precies, dat dus! Ik heb in het verleden een Epson-printer met GDI weggegooid, omdat Epson geen 64-bits driver ontwikkelde voor Windows.
johnkeates schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:46:
Je hebt inderdaad het meeste aan een PCL of PS printer met op z'n minst een ethernet aansluiting. Qua leeftijd maakt het voor een printer niet zo veel uit, een goede laser gaat erg lang mee en als je een printer 15 jaar lang gebruikt maakt het niet zo veel uit of ie al een paar jaar op de markt was toen je 'm kocht.
Grappig dat je dat zegt, mijn vorige laserprinter was een HP LaserJet 6L die ik kocht in 1997(!). Hij doet het nog steeds, maar ik vond hem te traag en heb hem weggegeven. De Brother heeft de HP opgevolgd.

[ Voor 45% gewijzigd door FreshM op 31-08-2016 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
FreshM schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:46:
[...]

Precies, dat dus! Ik heb in het verleden een Epson-printer met GDI weggegooid, omdat Epson geen 64-bits driver ontwikkelde voor Windows.

[...]

Grappig dat je dat zegt, mijn vorige laserprinter was een HP LaserJet 6L die ik kocht in 1997(!). Hij doet het nog steeds, maar ik vond hem te traag en heb hem weggegeven. De Brother heeft de HP opgevolgd.
Ik heb ook nog een hele tijd een LaserJet uit die serie gebruikt! Ideal ding was dat. Toners waren erg groot en vrij goedkoop, ding heeft met meer dan 20 jaar gedaan hier. Was een LaserJet 4L volgens mij, het kleine broertje van de 6L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. En als er staat "lees dit eerst", graag ook lezen voor je post :o

Move OH -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.