Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik woon sinds kort in een appartement (65 m2) en heb internet en tv van ziggo. Ik heb de modem van Ziggo aangesloten in de meterkast en in de woonkamer een Apple Airport Extreme aangesloten als router (bridge mode). Het probleem is echter dat ik in de slaapkamer of badkamer (slechts 10 meter verderop) al geen / weinig signaal meer heb...

Verder hing er in de meterkast al een glasvezelmodem, maar deze is niet in gebruik aangezien ik geen glasvezel abonnement heb. Ik weet niet of dit relevante informatie is, maar deze heb ik dus omzeild.

Ik heb al geprobeerd om de router een paar meter te verplaatsen maar dat lijkt niet veel effect te hebben. Hij staat momenteel onder de tv kast.

Heeft iemand tips om dit op te lossen? Het lijkt mij namelijk dat in zo'n "klein" appartement het bereik van het signaal geen probleem moet zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
> Hoeveel andere netwerken zijn er? en heb je al met je kanalen gespeeld?
> 2.4 ? of 5Ghz?

hier in mijn appartement zijn er volgens mij meer 2.4ghz netwerken in de lucht dan er adressen zijn.. dus die hele band is eigenlijk useless voor mij als er meer dan een paar meter tussen het accesspoint en de client zit.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
Hij staat gewoon op automatisch, als het goed is kiest hij zelft 2.4 of 5ghz en het beste kanaal dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:38
Nee, dat is niet echt gebruikelijk. Ik heb in mijn hele huis berek met mijn AirPort Extreme.

Weet je zeker dat je op het netwerk van de AirPort zit, en niet van je Ziggo router (met misschien dezelfde SSID?) Want het bereik daarvan is niet fantastisch.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdv1
Ja ik zit zeker op de Airport. Ik kan er ook gewoon in met de airport configuratiesoftware. Hij staat op bridge mode en de ziggo modem wifi staat uit.

Verder zijn er wel 5 andere netwerken in bereik, maar als ik bijvoorbeeld check met een app als wifi analyzer, dan lijken er niet echt conflicten met kanalen te zijn. Bovendien staat hij dus op automatisch een kanaal zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:55
Dikke betonnen muren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Wat voor client device? Probeer als je een androidtelefoon hebt met wifi-analyzer signaalsterkte te meten. Meer dan -65db zou prima moeten zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rvdv1 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:38:
Hij staat gewoon op automatisch, als het goed is kiest hij zelft 2.4 of 5ghz en het beste kanaal dan toch?
Assumptions...

Geef 2.4GHz en 5GHz aparte SSID's en kijk wat het verschil is. In zo'n klein appartement verwacht ik in de regel aanzienlijk betere performance en stabiliteit van 5GHz.
rvdv1 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:15:
Ja ik zit zeker op de Airport. Ik kan er ook gewoon in met de airport configuratiesoftware. Hij staat op bridge mode en de ziggo modem wifi staat uit.
Huh? Waarom zou je die combo doen?

Ofwel de modem in bridge mode zetten en de Airport als router en AP gebruiken, danwel de modem router en AP laten zijn en de Airport als tweede AP ernaast gebruiken.

Sowieso, exact welke Ziggo modem heb je en welke Airport Extreme? In beide gevallen kan het erg veel schelen - met de nieuwste Ziggo modem en de oudste Airport Extreme kan de modem bijv aanzienlijk betere WiFi hebben.
Verder zijn er wel 5 andere netwerken in bereik, maar als ik bijvoorbeeld check met een app als wifi analyzer, dan lijken er niet echt conflicten met kanalen te zijn. Bovendien staat hij dus op automatisch een kanaal zoeken...
'Automatisch' wil niet automatisch zeggen goed. Hou er sowieso rekening mee dat zo'n app geen non-WiFi interferentie detecteert en dat auto channel select dat ook lang niet altijd goed doet. Komt bij: 5 kanalen in welke band? Wederom, zorg dat je die twee uit elkaar kunt halen. Allicht dat dan aap uit de mouw komt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1