Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-07 00:47
Hallo mede-tweakers,

Ik heb dus mijn oude laptop weer gevonden, maar nadat ik m had aangezet,( met oplader erin) viel die opeens uit. Laptop wilt niet meer opladen, al met andere oplader ook geprobeerd. Betekend dit dat de laptop nu officieel is overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien.

Zonder enige informatie is dat moeilijk te zeggen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
gambieter schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:18:
Misschien.

Zonder enige informatie is dat moeilijk te zeggen.
Naja, de laptop startte wel op, maar was dat password vergeten, dus zette m weer uit. Maar windows moest weer updaten, en toen viel tie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hou de aan/uit-startknop eens 15sec ingedrukt (met laptop aan de lader)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:58
En waarom is dan je conclusie / vraag of die overleden is?:P Ik denk aan alles behalve dat.
Accu die te leeg was, volle gas gaan gebruiken, stroom kon het niet aan en valt uit (kan, vooral bij oudere laptops).

Eens accu eruit halen, boel even schoon blazen, accu terug, uurtje aan de oplader (terwijl laptop uitstaat) en het nogmaals proberen..

Daarnaast, veel meer info is gewenst. Jij hebt dus eigenlijk nog niks gedaan begrijp ik? Behalve waarnemen dat die aangaat en uitviel, dat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dasfrikandel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:19:
Naja, de laptop startte wel op, maar was dat password vergeten, dus zette m weer uit. Maar windows moest weer updaten, en toen viel tie uit
En wat zijn de specs van de laptop? We hebben geen kristallen bol om zo te gaan kijken. Des te meer specifieke informatie, des te beter. Nu bel je de dokter en zeg je "het doet zeer".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:41

Nibbz

Postmaster General

Misschien is je lader wel kapot.. en met een lege accu start je laptop natuurlijk niet op.

Kan nog overal en nergens aan liggen

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
gambieter schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

En wat zijn de specs van de laptop? We hebben geen kristallen bol om zo te gaan kijken. Des te meer specifieke informatie, des te beter. Nu bel je de dokter en zeg je "het doet zeer".
laptop uit 2011.
specs:
Athlon II M320 2.1GHz
3GB DDR2 Memory
320GB HDD.

zal m eerst even langer aan de oplader leggen, misschien ligt t daar wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasfrikandel
Nibbz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:31:
Misschien is je lader wel kapot.. en met een lege accu start je laptop natuurlijk niet op.

Kan nog overal en nergens aan liggen
andere lader heb ik ook al geprobeerd om de lader sws uit te sluiten
LopendeVogel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:22:
En waarom is dan je conclusie / vraag of die overleden is?:P Ik denk aan alles behalve dat.
Accu die te leeg was, volle gas gaan gebruiken, stroom kon het niet aan en valt uit (kan, vooral bij oudere laptops).

Eens accu eruit halen, boel even schoon blazen, accu terug, uurtje aan de oplader (terwijl laptop uitstaat) en het nogmaals proberen..

Daarnaast, veel meer info is gewenst. Jij hebt dus eigenlijk nog niks gedaan begrijp ik? Behalve waarnemen dat die aangaat en uitviel, dat is het?
Ik ga daar van uit, omdat de laptop ook niet meer aangeeft dat die uberhaubt aan het opladen is met de lader erin

+ heb m ook al zonder accu, maar puur op netstroom op proberen te starten, ook zonder resultaat

[ Voor 57% gewijzigd door dasfrikandel op 30-08-2016 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05:58
dasfrikandel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:36:
[...]

andere lader heb ik ook al geprobeerd om de lader sws uit te sluiten

[...]

Ik ga daar van uit, omdat de laptop ook niet meer aangeeft dat die uberhaubt aan het opladen is met de lader erin

+ heb m ook al zonder accu, maar puur op netstroom op proberen te starten, ook zonder resultaat
Hmm kijk ja die info is wel handig om te weten.

Hoewel het volledig op eigen risico is, heb ik dat ook weleens met een ouder apparaat gehad. Ik heb die volledig open gemaakt en met een (printplaat) contact spray goed schoon gemaakt. Bij mij was het gevolg dat hij het volledig deed.. Maar dit was voor mij het uiterste om te proberen, ik had niks te verliezen met dat ding.

Let op, dat indicatie lampje kan ook pas na 30 minuten gaan branden (weer per laptop verschillend, vooral 1 wat een lange tijd stof heeft lopen happen kan echt leeg-leeg zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 30-08-2016 18:48 ]

Pagina: 1