Toon posts:

Laptop ENORM sloom.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag, ik ben op bezoek bij mijn vader om naar zijn laptop te kijken (is al heel erg lang enorm sloom) maar ik kan zelf de oorzaak niet vinden. Programmas (oa internet) opstarten duurt soms wel een aantal minuten en de button delay is enorm.

Er word op de laptop niks anders gedaan dan internet en email. Op de harde schijf zit tevens ook nog genoeg ruimte (200gig).

Wat ook vreemd is als ik het taakbeheeren processen open dat de processor altijd al 50% ''vol'' zit terwijl er nog niks op de laptop wordt gedaan. Bij de processen zelf is dan weer niet duidelijk te zien wat er zoveel in beslag neemt.

Dit zijn de specs van de laptop:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 8/30/2016, 18:01:31
Machine name: USER-HP
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_ldr.160408-2045)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Hewlett-Packard
System Model: HP 620
BIOS: Default System BIOS
Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T4500 @ 2.30GHz (2 CPUs), ~2.3GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 1976MB RAM
Page File: 3089MB used, 1067MB available
Windows Dir: C:\windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

Wat ik zelf heb gedaan:

- Register cleaner gebruikt
- Anti virus scan gerunned (Norton 360)
- Via MSCONFIG beide processoren aangezet om te laten runnen bij het opstarten.(niet het toegewezen geheugen erbij want ik weet niet wat voldoende is)
- C disk gedefragmenteert

Niks mocht baten, ik weet dat het niet de beste laptop is maar het lijkt mij vrij onwerkelijk dat vrijwel ELKE actie minuten lang moet duren.

Iemand een idee?

Groetjes, Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14

Detmer

Professioneel prutser

De processor 50% doet mij denken aan Windows update, is die toevallig bezig? Bij de wat oudere laptops is de veelal goed merkbaar.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Wellicht is de HDD af aan het slijten? Ik weet niet hoe oud de laptop is, maar dit kan er deels mee te maken hebben.

Mocht je een keer tijd over hebben dan is het misschien eens een goed idee om een schone Windows installatie uit te voeren, dan kan je gelijk over naar Windows 10 mocht dit wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Norton 360 vertraagt enorm, want die wil alles beheren.

Ccleaner gebruikt of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RAM geheugen vol ? Er zit maar 2GB in. Verder kijk eens naar de SMART van de HDD met CrystalDiskInfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssd, beste investering die je kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb inderdaad met CC cleaner het register opgeschoont. Met de harde schijf is volgens CrystalDiskinfo niks aan de hand.

Wel is er weinig ram geheugen beschikbaar, ongeveer 100, wat ik niet echt begrijp want er word totaal geen cpu slurpende programmas op gedraait behalve norton dan. Het lijkt mij dat 2 gig voldoende zou moeten zijn maar ik kan het mis hebben.

. Is het mogelijk om dit iets te beperken of het systeem wat minder te laten gebruiken? Verder is nog al het advies welkom natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Laatst online: 19:58

Soggy

vroemmmm

En als je de laptop zonder accu gebruikt, is ie dan ook zo traag? Heb wel eens meegemaakt dat een kapotte accu de hele boel ontregelde waardoor er niet mee te werken viel. Zonder accu was er niets aan de hand.

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Virtuele ram op 4096 zetten en hoe staan je instellingen op Ccleaner ?

7x opschonen instellen en direct schoonmaken bij openen (rechts onder blauwe balk) dus niet alleen register

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 30-08-2016 19:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
- Upgrade naar Windows 10
- Installeer een SSD
- Verwijder achtergrondprogramma's die je niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Probeer dit eens:
https://support.microsoft...indows-better-performance

En dan vooral het visualiseren effecten op prestatie zetten in plaats van goed eruit zien.

Verder is 2 gigabyte wel heel weinig ram. En is het een langzame cpu en hdd.

Zet er eens 2 gigabyte ram bij. Dan zal al iets sneller gaan. Vooral als je er dan ook nog een ssd inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je RAM vol gaat zitten is het normaal dat de machine heel langzaam draait. 2GB is ook wel weinig om lekker mee te draaien. Zeker als je in een browser meerdere tabs open gaat zetten zal je RAM vol zitten. Upgraden naar 4GB is zeker aan te raden, hoeft ook niet veel te kosten.
Pagina: 1