Goeiedag, ik ben op bezoek bij mijn vader om naar zijn laptop te kijken (is al heel erg lang enorm sloom) maar ik kan zelf de oorzaak niet vinden. Programmas (oa internet) opstarten duurt soms wel een aantal minuten en de button delay is enorm.
Er word op de laptop niks anders gedaan dan internet en email. Op de harde schijf zit tevens ook nog genoeg ruimte (200gig).
Wat ook vreemd is als ik het taakbeheeren processen open dat de processor altijd al 50% ''vol'' zit terwijl er nog niks op de laptop wordt gedaan. Bij de processen zelf is dan weer niet duidelijk te zien wat er zoveel in beslag neemt.
Dit zijn de specs van de laptop:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 8/30/2016, 18:01:31
Machine name: USER-HP
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_ldr.160408-2045)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Hewlett-Packard
System Model: HP 620
BIOS: Default System BIOS
Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T4500 @ 2.30GHz (2 CPUs), ~2.3GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 1976MB RAM
Page File: 3089MB used, 1067MB available
Windows Dir: C:\windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
Wat ik zelf heb gedaan:
- Register cleaner gebruikt
- Anti virus scan gerunned (Norton 360)
- Via MSCONFIG beide processoren aangezet om te laten runnen bij het opstarten.(niet het toegewezen geheugen erbij want ik weet niet wat voldoende is)
- C disk gedefragmenteert
Niks mocht baten, ik weet dat het niet de beste laptop is maar het lijkt mij vrij onwerkelijk dat vrijwel ELKE actie minuten lang moet duren.
Iemand een idee?
Groetjes, Tim
Er word op de laptop niks anders gedaan dan internet en email. Op de harde schijf zit tevens ook nog genoeg ruimte (200gig).
Wat ook vreemd is als ik het taakbeheeren processen open dat de processor altijd al 50% ''vol'' zit terwijl er nog niks op de laptop wordt gedaan. Bij de processen zelf is dan weer niet duidelijk te zien wat er zoveel in beslag neemt.
Dit zijn de specs van de laptop:
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 8/30/2016, 18:01:31
Machine name: USER-HP
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_ldr.160408-2045)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Hewlett-Packard
System Model: HP 620
BIOS: Default System BIOS
Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU T4500 @ 2.30GHz (2 CPUs), ~2.3GHz
Memory: 2048MB RAM
Available OS Memory: 1976MB RAM
Page File: 3089MB used, 1067MB available
Windows Dir: C:\windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode
Wat ik zelf heb gedaan:
- Register cleaner gebruikt
- Anti virus scan gerunned (Norton 360)
- Via MSCONFIG beide processoren aangezet om te laten runnen bij het opstarten.(niet het toegewezen geheugen erbij want ik weet niet wat voldoende is)
- C disk gedefragmenteert
Niks mocht baten, ik weet dat het niet de beste laptop is maar het lijkt mij vrij onwerkelijk dat vrijwel ELKE actie minuten lang moet duren.
Iemand een idee?
Groetjes, Tim