fps drops met gtx 1060

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICeWolf
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
Mijn vraag
Hallo weet iemand hoe het kan dat ik fps drops heb

Relevante software en hardware die ik gebruik
amd fx 8350
Asus Turbo gtx 1060
asrock 970 extreme 4
Sharkoon WPM600 Bronze
GeIL 8 GB DDR3-1600 Kit
Western Digital Blue, 1 TB Harde schijf

de tempraturen van de videokaart komen niet boven de 60 graden en en die van mijn processor ook niet, weet ieamnd waar het wel aan kan liggen, ik heb vooral fps drops met gta v en dan ook echt van 60-70 naar 10-20 en bij bf4 hetzelfde (maar dan van 120-130 naar 20-30)

Alvast bedankt voor de reacties

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 17:48
Zal wel komen omdat de stroomtoevoer (VRMs) voor de CPU op het moederbord oververhit raakt en je moederbord je processor terugklokt om die VRMs te beschermen. Dit soort problemen komen helaas erg vaak voor bij AMD 8-core chips omdat die gewoon zo veel stroom nodig hebben dat niet elk moederbord dit goed aan kan. Jouw moederbord is er helaas ook eentje die qua stroomtoevoer eigenlijk niet voldoet.

Misschien is het nog op te lossen met een andere CPU koeler (top-down koelers kunnen de VRMs vaak iets beter koelen) maar de kans is groot dat alleen een nieuw moederbord het probleem echt verhelpt. Ik heb misschien al 25 van letterlijk dit soort topics gelezen en eigenlijk waren ze allemaal opgelost nadat de gebruiker was overgestapt op een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P . De stroomtoevoer op dat moederbord is wel voldoende.

Als je dit wil testen kan je MSI Afterburner aanzetten terwijl je een game speelt en dan kan je in de grafieken zien of je CPU-gebruik veel omlaag gaat op het moment dat je framedrops ervaart. Je kan ook de behuizing van je kast openmaken en een ventilator op je moederbord mikken om te kijken of dat het probleem verhelpt, al is dat natuurlijk geen permanente oplossing.

Zijn je spullen nog nieuw of heb je ze al een tijdje in gebruik? Misschien kan je nog wat terugsturen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sebastiaannn op 30-08-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICeWolf
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-03-2021
hardstikke bedankt ik denk dat ik die dan ga kopen en dan maar hopen dar het is opgelost