Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Strakke mini game PC (itx) voor rond de 1000 euro - advies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Beste Tweakers.

Ik heb mijzelf denk ik al behoorlijk ingelezen maar ben er als leek toch nog niet helemaal zeker van dat wat ik nu als build zie wel optimaal is.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral: als ik een spel speel moet ie goed draaien voorlopig.
- Rust
- Dota2
- GTA V
- CS:GO
- etc...

Als bovenstaande kan, dan kan dit ook: Office (bedrijfsmatig als dev), Matlab, C / C++ programmeren, films kijken (4k ready, dat wel)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eigenlijk rond de 1000 euro in gedachte. Maar dan moet ik een GTX1060 / RX480 GPU nemen, en dan denk ik dat het het geld waard is om een GTX 1070 aan te schaffen. Meer dan 1250€ wil ik echter niet uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een Dell full HD monitor (u2414h). Niet een heel speciaal ding dus en verwacht niet snel een 4K monitor neer te zetten. Wel op termijn een 2e scherm (zelfde type).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1MSI B150I GAMING PRO AC€ 107,50€ 107,50
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 459,-€ 459,-
1Fractal Design Node 202€ 76,-€ 76,-
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 19,44€ 19,44
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair SF450€ 85,-€ 85,-
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.176,24

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ga meestal liever niet voor C merken. Maar ik heb te weinig verstand van zaken momenteel nog om voor elk component te weten of ik een betere kan nemen. Bovenstaande is op basis van gedegen onderzoek samengesteld, maar misschien doe ik domme dingen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Jazeker! Het moet sowieso een mooie ITX kast worden. Niet zo een logge grote kast dus. Maar omdat ie optioneel in de woonkamer moet komen te staan waar de dame des huizes ook loopt heb ik het liefst een stil systeem dat niet misstaat in de woonkamer dus. Esthetiek van de binnenkant is minder boeiend; vandaar de groene crucial reepjes.

Verder kies ik voor dit model omdat ik op deze manier geen lomp zware units hoef te verstouwen als ik op LAN ga :)

Tot slot, is de insteek dat ik in ieder geval een jaar of 2 lekker vloeiend kan spelen op very good / ultra afhankelijk van het spel in 1080p.

Welke vragen heb ik nu specifiek, los van hetgeen de lezer zich misschien al te binnen schiet?
- Ik weet niet of ik een case fan moet nemen voor bij de GPU. Indien 1: naar buiten toe blazen? Indien 2: beide naar buiten of 1 naar binnen en 1 naar buiten? (blower style)
- Welk type fans moet ik nemen? Ik heb van het type uit de tabel een keuze uit PWM, FLX of ULN. ULN is stiller schijnt, maar wat ik precies met PWM kan is me nog niet duidelijk. En of het mobo dat support ook niet.
- Keuze voeding: 450W lijkt me genoeg, en corsair is een degelijk merk. PCPart picker geeft ~ 281 Watt aan
- Wel of geen HDD er bij? Ik heb ook nog een synology staan met 2TB, dus...
- Moeilijke vraag, er is al een topic in componenten aankoop advies van een andere user: Welke GTX 1070? MSI / EVGA ? Ik wil een stil model, maar als het niet veel scheelt en het 50€ meer kost pas ik denk ik. Of toch een andere GPU > wel voor de RX480 / GTX 1060 gaan bijvoorbeeld?
- Moeilijke vraag 2: ik ben zo bang dat de GPU uiteindelijk niet past! :P Hoe weet ik dat zeker?
- Is 16GB ram niet een beetje overkill?

Afsluiting

Ik hoop dat iemand mij een klein beetje kan helpen. Ik heb nog een week of 2-3 tot de aanschaf dus ik kan nog wat researchen, maar op een gegeven moment is het wel prima.

Dank voor het lezen!

Alle reacties

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Ikzelf heb de FTZ01 van Silverstone, vergelijkbaar met de Node 202.

1. Case fans voor de GPU zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
2. PWM zou mij keuze zijn, ze komen met een ULN adapter.
3. De SFX van Corsair is zeer goed en beneden een bepaalde temp stopt de fan.
4. Dat is aan jou.
5. Ik heb de MSI Armor omdat deze ietwat dunner is en wanneer de temp lager is dan 60c stop de fan.
6. Zolang je onder twee sloten blijft zal het passen.
7. Voor games is 8GB waarschijnlijk zat.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Mentox schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:46:
Ikzelf heb de FTZ01 van Silverstone, vergelijkbaar met de Node 202.

1. Case fans voor de GPU zal waarschijnlijk niet nodig zijn.
2. PWM zou mij keuze zijn, ze komen met een ULN adapter.
3. De SFX van Corsair is zeer goed en beneden een bepaalde temp stopt de fan.
4. Dat is aan jou.
5. Ik heb de MSI Armor omdat deze ietwat dunner is en wanneer de temp lager is dan 60c stop de fan.
6. Zolang je onder twee sloten blijft zal het passen.
7. Voor games is 8GB waarschijnlijk zat.
Wat vind je van het geluid als je wel full load belast bij die Armor? Grappig dat die Armor beter presteert dan de gaming x volgens reviews, alleen zou hij (veel?) meer geluid maken?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 22:18
Onder full load is het nog steeds redelijk stil maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Onder full load ben je waarschijnlijk aan het gamen en dan heb je of je speakers aan of een koptelefoon op en dat is zelfs op zacht luider dan de MSI.

Dit is wat ik heb: http://pcpartpicker.com/list/xBhhyf

[ Voor 10% gewijzigd door Mentox op 30-08-2016 17:03 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.