Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi All,

Ik heb er al genoeg over gelezen maar ik krijg maar geen eenduidig antwoord. Dus ik wilde jullie ervaring eens horen met betrekking tot Ohm's in koptelefoons.

Ik wil graag een Beyerdynamic DT 990 kopen, en twijfel tussen een 32 of 250 Ohm. Ik luister vaak op mijn laptop waar een kleine buizenversterker aanzit. Zo'n Chinees ding. Werkt prima op zich en ziet er geinig uit.
Ik gebruik hem met een Superlux HD-330 (150ohm).

Maar ik wil ook wel eens gewoon op mijn iPhone luisteren (mijn mijn Superlux gaat dit prima) of op mijn laptop zonder die buizenversterker. Wat is dan verstandig? Toch een 250ohm kopen, of is het beter om een 32ohm te nemen? Ik vraag me dan voornamelijk af of 32ohm minder geluid geeft als de 250ohm versie in volle glorie.

Ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Ik heb pas een Beyerdynamic t90 250ohm koptelefoon gekocht.
Ook nog even geprobeerd op mn telefoon maar dan is het geluid erg zacht bij max volume.
wil je hem dus ook gebruiken voor een telefoon of tablet zou ik de 35ohm versie nemen.
35ohm gaat ook prima op een versterker alleen moet je wel opletten dat je het volume per ongeluk niet vol open zet dan brand ie waarschijnlijk door.
Bij het luisteren zal je hem niet te hard zetten, je oren geven eerder de grens aan dan de koptelefoon zelf.
wel zit er bij 35ohm koptelefoons meestal een korter snoer aan een snoer van 3 meter is niet zo handig in de bus of op de fiets lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Goofy1978 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:06:
Ik heb pas een Beyerdynamic t90 250ohm koptelefoon gekocht.
Ook nog even geprobeerd op mn telefoon maar dan is het geluid erg zacht bij max volume.
wil je hem dus ook gebruiken voor een telefoon of tablet zou ik de 35ohm versie nemen.
35ohm gaat ook prima op een versterker alleen moet je wel opletten dat je het volume per ongeluk niet vol open zet dan brand ie waarschijnlijk door.
Bij het luisteren zal je hem niet te hard zetten, je oren geven eerder de grens aan dan de koptelefoon zelf.
wel zit er bij 35ohm koptelefoons meestal een korter snoer aan een snoer van 3 meter is niet zo handig in de bus of op de fiets lol.
Ok, maar zit er nog geluid kwaliteitsverschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
Dat durf ik niet te zeggen, de specs zijn meestal wel hetzelfde van 35 en 250 ohm versies van een koptelefoon.
Maar als je meer stroom op de koptelefoon kan zetten kan ie misschien wat dieper met bas.
Zou gewoon gaan luisteren, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:23:
[...]

Ok, maar zit er nog geluid kwaliteitsverschil tussen?
Bij de Dt770 Pro klinkt, naar verluid, de 32 Ohm slechter dan de 80Ohm en de 250 Ohm.
Erg jammer dat de DT990 geen 80Ohm variant heeft anders had ik die ook een gehaald, imo ideaal, bijna de audiokwaliteit van de 250 Ohm, maar wel bruikbaar op mobile devices (al schijnen iOS devices er minder blij mee te zijn)

[ Voor 19% gewijzigd door eL_Jay op 31-08-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
250 Ohm klinkt met de juiste versterker zeker beter dan 32 Ohm op een passende versterker, maar voor je telefoon zul je dus een losse geschikte hoofdtelefoonversterker moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dan is het ook nog maar de vraag of een "goedkope" versterker met de 250 ohm versie beter klinkt dan een fatsoenlijke telefoon met daarop de 32 ohm versie.

Mijn inziens voeg je met een buizenversterker al vervorming toe, dus zou ik er zelf niet echt het nut van inzien om dan de 250ohm versie te gebruiken, en daarmee niet meer goed via laptop of telefoon te kunnen luisteren.

Anoniem: 816615

Ik zelf heb de 250 ohm versie, op mijn telefoon (s4 mini) gaan ze niet erg hard maar wel luid genoeg om te Youtuben en films te kijken maar niet om serieus naar muziek te luisteren. Als je de 250 ohm versie neemt raad ik echt een versterker aan, een versterker verbeterd de geluidskwaliteit ook. Ik heb de koptelefoon 1 maand zonder amp gebruikt en daarna een Schiit Magni 2 aangeschaft. Het grootste verschil merkte ik in de bass, met mijn onboard audio( Realtek ALC 1150) was bass sloppy en een beetje muddy. En natuurlijk gaat het volume veeeel hoger! Het verschil in geluid tussen de 250 en de 32 is erg klein. In jouw geval zou ik de 32 ohm versie nemen.
Pagina: 1