Hoe zit het nu precies met notificaties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 13:42
Om even mee te beginnen: Ik heb lang zitten zoeken naar het juiste forum om deze vraag in te posten, maar ik weet nog steeds niet of dit de goede is, dus mijn excuses mocht dat niet zo zijn.

Dan de vraag: Hoe werken forum notificaties nu precies? De ene keer krijg ik gewoon een notificatie als iemand op één van mijn topics reageert, de andere keer weer niet. Ik had laatst een nieuw topic gestart, waar maar niemand op reageerde. Althans, dat dacht ik, want ik kreeg geen notificaties. Toen ik een keertje in het topic zelf keek waren er al een veelvoud aan reacties.

In mijn notificatie instellingen staat bij elk onderwerp "Op de website" aangevinkt. Doe ik iets fout? Moet ik bij het posten van een nieuw topic / reactie bij een ander topic nog iets aanklikken? Het is me niet helemaal duidelijk.
Hoe zit het nu dus precies?

Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volgens mij is het zo dat als je een vraagtopic opent, je notificaties bij reacties krijgt. Bij een discussietopic niet.
Als iemand jouw post quote krijg je ook een notificatie.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Notificaties krijg je bij:
- Antwoord in je vraag-topic
- Iemand quote jou
- Iemand geeft jouw reactie een thumbs up
- Iemand reageert op je op de FP
- Jouw reactie is als beste antwoord gemarkeerd (in een vraag-topic uiteraard)

En ik dacht nog een actie, maar weet niet meer precies welke.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hero of Time schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:34:
Waarbij voor de volledigheid FP dus staat voor frontpage, oftewel de reacties bij nieuwsberichten etc., niet het forum.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hero of Time schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:34:
- Antwoord in je vraag-topic
- Iemand quote jou
- Iemand geeft jouw reactie een thumbs up
- Jouw reactie is als beste antwoord gemarkeerd (in een vraag-topic uiteraard)

En ik dacht nog een actie, maar weet niet meer precies welke.
- Iemand stuurt je een DM-bericht.

Edit:
Hero of Time schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:57:
Nee, dat is een andere melding, Je krijgt geen notificatie zoals deze door een quote. Bij DMs hangt het onder een ander icoontje (bij de desktop weergave iig). ;)
'Tuurlijk, maar qua concept vergelijkbaar dus ik noemde het voor de volledigheid.

offtopic:
Huh, ik wist niet eens dat er een notificatie volgt in een vraag-topic :X Al heb ik er nooit een van geopend, dus ik heb en goed excuus :+

[ Voor 24% gewijzigd door F_J_K op 30-08-2016 15:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Over vraag topics gesproken: dit topic is dat natuurlijk ook, dus die status meteen maar even aangepast :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
Dit zal waarschijnlijk een afgewogen keuze zijn, maar waarom is het dan geen optie om bij een discussietopic ook notificaties te krijgen? De topics die ik recent geopend heb zijn een combinatie van vraag en discussie, maar met deze kennis zou ik ze dus allemaal als vraag formuleren, zodat ik notificaties krijg als iemand reageert.

@Orion84 Zit wat in, deze keer is het inderdaad meer een vraag. Mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En je kunt je eigen voorkeuren ook instellen: https://tweakers.net/instellingen/notificaties/

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

F_J_K schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:39:
[...]

- Iemand stuurt je een DM-bericht.
Nee, dat is een andere melding, Je krijgt geen notificatie zoals deze door een quote. Bij DMs hangt het onder een ander icoontje (bij de desktop weergave iig). ;)
timmiej93 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:42:
Dit zal waarschijnlijk een afgewogen keuze zijn, maar waarom is het dan geen optie om bij een discussietopic ook notificaties te krijgen? De topics die ik recent geopend heb zijn een combinatie van vraag en discussie, maar met deze kennis zou ik ze dus allemaal als vraag formuleren, zodat ik notificaties krijg als iemand reageert.
Als je bij discussie-topics ook een notificatie krijgt, wordt je helemaal gek als je de topicstart bent van een groot topic waar veel in wordt gereageerd. Als TS hoef je niet overal op te reageren in zo'n situatie, maar bij een vraag-topic gaat het in principe exclusief om de situatie in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmiej93
Hero of Time schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:57:
Als je bij discussie-topics ook een notificatie krijgt, wordt je helemaal gek als je de topicstart bent van een groot topic waar veel in wordt gereageerd. Als TS hoef je niet overal op te reageren in zo'n situatie, maar bij een vraag-topic gaat het in principe exclusief om de situatie in de openingspost.
Klopt, maar waarom is het dan geen optie? Ik neem aan dat je de discussie start om er vervolgens zelf aan deel te nemen. In ieder geval iedereen bedankt voor de verduidelijking, nu weet ik in ieder geval hoe het allemaal werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW: je hebt ook de lijst topics waar jij aan deelneemt via https://gathering.tweaker...find/poster/380688/topics ('my topics') en timmiej93 beide bereikbaar via iedere post van jezelf).

Edit: Dat eerste is voor mij de primaire ingang van het forum. Nou ja, mijn overzicht https://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/28468 dan, dat van jou zou wat stalkerig zijn :+

[ Voor 32% gewijzigd door F_J_K op 30-08-2016 16:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

timmiej93 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:00:
[...]

Klopt, maar waarom is het dan geen optie? Ik neem aan dat je de discussie start om er vervolgens zelf aan deel te nemen.
De opsplitsing vraag/discussie is pas recent gemaakt en notificaties hadden we een paar jaar geleden gekregen. Discussie-topics bestaan al sinds het forum bestaat en daar notificaties aan koppelen is meer werk om te implementeren. Daarnaast wil men zo min mogelijk instellingen maken voor dit soort zaken om bloat tegen te gaan.

En zoals F_J_K aangeeft heb je al een makkelijk en mooi overzicht van alle topics waar jij in hebt gereageerd, zodat je het op die manier kan bijhouden. Immers, als jij niet een topic hebt gestart en er wordt direct op je gereageerd zonder quote weet je het ook niet omdat er geen notificatie wordt gemaakt. Zelf bijhouden is wel zo handig. ;)

Pagina: 1