Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-07 19:08
Ik zoek een?
5.1 speaker set.

Wat is je budget?
250 maar liefst minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een JVC RX 5060 receiver en momenteel een panasonic 5.1 speaker setje van een home cinema set. Ik wil een nieuwere set kopen ivm een verhuizing en wil alles qua kleur en style matchen. Deze word overigens op een PC aangesloten en is bedoeld voor muziek en film

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb weinig verstand van Audio maar heb de Harman Kardon HKTS 9 gevonden en het is naar mijn mening een hele mooie uitziende set en ik hoor altijd goede dingen over Harman Kardon. Ook heb ik de Philips HTL5130B soundplate gezien. Het is wel een stuk netter met een monitor erop maar heb geen idee hoe dit klinkt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is dit een goede set of hebben jullie nog (goedkopere) betere suggesties. Mijn enige eis is een soortgelijke style zoals de Harman Kardon en dat deze set aan is te sluiten op mijn receiver.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

doe een zoek op dit forum .. ik ben geen HIFI expert maar ik weet dat je niet de eerst bent die dit vraagt

zoek op "5.1 speaker"

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Met een soundplate heb je geen receiver nodig, die zit dan al ingebouwd.

Is het uiterlijk de enige reden om voor een andere set te gaan?

Als die harman kardon je qua uiterlijk bevallen, raad ik aan ze ergens te gaan beluisteren. Als dat ook bevalt, ga je over op aanschaf.

Met dit budget ben je eigenlijk beperkt tot kant-en-klaar setjes. De meesten hebben hun eigen "powerunit" (vaak de subwoofer) en maken daarom geen gebruik van de receiver. Harman kardon en Teufel zijn dan de enige merken die ook losse speakersets aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
LA-384 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:16:
Met een soundplate heb je geen receiver nodig, die zit dan al ingebouwd.

Is het uiterlijk de enige reden om voor een andere set te gaan?

Als die harman kardon je qua uiterlijk bevallen, raad ik aan ze ergens te gaan beluisteren. Als dat ook bevalt, ga je over op aanschaf.

Met dit budget ben je eigenlijk beperkt tot kant-en-klaar setjes. De meesten hebben hun eigen "powerunit" (vaak de subwoofer) en maken daarom geen gebruik van de receiver. Harman kardon en Teufel zijn dan de enige merken die ook losse speakersets aanbieden.
De speakers die ik nu heb zijn al 12/13jaar oud, de subwoofer is van sony en deze zitten allemaal aangesloten op mijn receiver.
Nu ik mijn kamer toch volledig ga veranderen wil ik ook wel alles op elkaar aanpassen.

Ik heb inderdaad al gekeken om ze te beluisteren maar ze zijn nergens in de buurt op voorraad.. wat heel jammer is.

Heb ook een soundbar voor mijn TV wat opzich best wel goed geluid geeft voor films etc maar is niet echt geschikt voor alle soorten muziek.

Opzich ben ik wel tevreden met het geluid dat ik nu heb hoor, maar ik denk dat het met dat setje echt wel beter gaat klinken. Hoor veel goede dingen over harman kardon.

Heb jij misschien andere suggesties? heb ook zitten kijken naar Boekenplank speakers maar deze zijn naar mijn mening best lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
je kunt kijken naar een setje Teufel ultima 20.
Deze gaat nu als setje voor 150 weg.
Dan kun je voor 100 nog een losse subwoofer kopen op marktplaats.

Voor 250 koop je ook wel een leuk setje op marktplaats.

daarnaast komt binnenkort de Ibood hunt er weer aan.
Meestal worden er dan Jamo hcs 426 5.0 setjes aangeboden.
Deze gaan dan soms belachelijk goedkoop weg.
Veel beter ga je niet krijgen voor 250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
NL_Scratch schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:40:
je kunt kijken naar een setje Teufel ultima 20.
Deze gaat nu als setje voor 150 weg.
Dan kun je voor 100 nog een losse subwoofer kopen op marktplaats.

Voor 250 koop je ook wel een leuk setje op marktplaats.

daarnaast komt binnenkort de Ibood hunt er weer aan.
Meestal worden er dan Jamo hcs 426 5.0 setjes aangeboden.
Deze gaan dan soms belachelijk goedkoop weg.
Veel beter ga je niet krijgen voor 250 euro
Oja de Ibood hunt. Dat ga ik eens volgen eind deze week.
Ik ben niet zo'n fan van marktplaats, vooral niet om elektronica te kopen.
Geen garantie etc zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Legin schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:33:
heb ook zitten kijken naar Boekenplank speakers maar deze zijn naar mijn mening best lelijk.
Tja, wat is lelijk? Met speakers gaat het vooral om geluid. Je hebt wel exotisch gevormde speakers, maar daar betaal je dan ook gewoon voor. De kleine speakers vallen vaak in de smaak, omdat ze klein zijn. Ze vallen zelden op, dus is het al snel goed. Helaas heeft de geluidskwaliteit te lijden onder het beperkte formaat.

Ik zou met dit budget ook niet aan boekenplank speakers denken, tenzij tweedehands. Maar je geeft al aan geen kenner te zijn, dus zou ik tweedehands ook weer niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 11:01
Misschien iets buiten budget, maar ik heb de voorloper hier van en ben hier erg tevreden mee.

http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
Altijdgriep schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:55:
Misschien iets buiten budget, maar ik heb de voorloper hier van en ben hier erg tevreden mee.

http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html
Dankjewel voor de suggestie! Hoe is dit setje met bijvoorbeeld HipHop en hoe is deze met Metal muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
LA-384 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:50:
[...]

Tja, wat is lelijk? Met speakers gaat het vooral om geluid. Je hebt wel exotisch gevormde speakers, maar daar betaal je dan ook gewoon voor. De kleine speakers vallen vaak in de smaak, omdat ze klein zijn. Ze vallen zelden op, dus is het al snel goed. Helaas heeft de geluidskwaliteit te lijden onder het beperkte formaat.

Ik zou met dit budget ook niet aan boekenplank speakers denken, tenzij tweedehands. Maar je geeft al aan geen kenner te zijn, dus zou ik tweedehands ook weer niet aanraden.
Inderdaad, was al aan het rond kijken bij de boekenplank speakers maar met mijn budget kom je niet ver..
Toch bedankt voor je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Let wel, ik heb de voorloper. Met hiphop weet ik het niet maar met metal beukt het flink.

Moet er wel bij zeggen dat mijn huis van hout is en de akoestiek hier erg goed is.

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je bij dergelijke setjes wel wat middentonen mist door het kleine speaker formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
Altijdgriep schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:06:
Let wel, ik heb de voorloper. Met hiphop weet ik het niet maar met metal beukt het flink.

Moet er wel bij zeggen dat mijn huis van hout is en de akoestiek hier erg goed is.

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je bij dergelijke setjes wel wat middentonen mist door het kleine speaker formaat.
Wat dat betreft ben ik niet zo heel kieskeurig, als het geheel lekker klinkt dan vind ik het goed.
Bij het setje dat ik nu heb luister ik vrijwel alle muziek en als ik het goed hoor mis ik de hoge tot midden tonen wel. Spraak, Zang en Bass zijn duidelijk aanwezig in de 5 speakers.
Ik denk dat de Harman Kardon set sowieso een verbetering is, en ik kan de muziek toch niet super hard zetten met meerdere buren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Dan heb je aan deze set meer dan genoeg, ik heb hier helemaal geen buren en voel me bijna schuldig als ik hem vol open set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
Altijdgriep schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:28:
Dan heb je aan deze set meer dan genoeg, ik heb hier helemaal geen buren en voel me bijna schuldig als ik hem vol open set.
Ik heb een winkel gevonden in mijn buurt die deze set verkoopt, voor 600 euro..... maar dat terzijde, ik ga deze week even langs om te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altijdgriep
Legin schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Ik heb een winkel gevonden in mijn buurt die deze set verkoopt, voor 600 euro..... maar dat terzijde, ik ga deze week even langs om te luisteren.
De aanbieding is nog 1 dag, maar ik geloof dat je bij teufel zoveel weken kosteloos mag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legin
Altijdgriep schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:46:
[...]

De aanbieding is nog 1 dag, maar ik geloof dat je bij teufel zoveel weken kosteloos mag proberen.
Oh ik bedoelde de Harman Kardon set. die jij zei is alleen maar bij Teufel te verkrijgen en is toch wel 80 euro boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert97
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-12-2021
ik heb een nieuwe set aangeschaft harman kardon hkts 9 ik heb alleen nog een receiver nodig welke is hiervoor het beste kwaliteit en prijs?

groetjes rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een topic van een jaar oud kicken om je eigen vraag te stellen (en daarmee dus het topic te kapen) is geen nette manier van een vraag stellen. Plus dat de vraag überhaupt niet voldoet aan de eisen die we hier op GoT stellen aan een TS. Open je eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies en vul dan vooral de template in, die is er niet voor niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.