Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SSD capasiteit verdubbelen met SATA splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 971 views

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 14:04
Ik wil mijn SSD schijven in mijn NAS verdubbellen met behulp van gelijke SSD schijven d.m.v sata port multiplier kabels.

zoiets als dit https://www.startech.com/...-RAID-Adapter~25SAT22MSAT
of zoals deze lijst
http://www.addonics.com/technologies/tutorial_pm.php
maar dan als kabel. Ik heb ze gezien op het web, maar je kan niet elke link bewaren.

Iemand enig idee, waar? En er enige ervaring mee?

Verwijderd

Ik denk dat iets meer info over de betreffende nas nodig zal zijn om te bepalen of het uberhaupt gaat werken. Gewoon een SATA kabel "splitten" en er 2 aansluiten gaat iig niet werken. Zo functioneert dat protocol niet.

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-10 15:04
SATA expanders bestaan bij mijn weten niet, SAS wel. Dat zul je alleen niet in je nas hebben zitten, wat voor nas heb je eigenlijk?

Bij een kant en klare, alleen hardeschijven erin NAS zul je niet heel veel kunnen doen behalve de schijven vervangen met grotere exemplaren. Is het een zelfbouw nas zou je nog een RAID kaart in passthrough modus kunnen toevoegen.

Je eerste link (Startech) is in principe een raidkaart in een bepaalde formfactor.
Je tweede link lijkt op een simpele sata add-in kaart.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Port multipliers vereisen een chip en stroomtoevoer, dus dat in een cable-only variant vinden gaat lastig worden. Wat je wellicht eerder gevonden hebt is een SAS->SATA kabel als deze. Dit is echter geen SATA-splitter of mulitplier.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

NowayIndustries schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:00:
SATA expanders bestaan bij mijn weten niet, SAS wel. Dat zul je alleen niet in je nas hebben zitten, wat voor nas heb je eigenlijk?

.

Je eerste link (Startech) is in principe een raidkaart in een bepaalde formfactor.
Je tweede link lijkt op een simpele sata add-in kaart.
Sata expanders (of eigenlijk port multipliers) bestaan wel. de tweede genoemde kaart valt hieronder. (de pci poort is alleen voor stroom)

Dat gezegd hebbend, zullen de meeste "voorgebouwde" nassen hier software matig niet op voorbereid zijn. dus dat gaat al niet door. en de zelfbouw nassen kun je prijstechnisch beter gewoon even een 2e controller insteken

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 14:04
WD myCloud is de NAS.
De kabel die ik gezien heb had voldoende logica aan boord om de twee drives als 1 te zien en had geen OS ondersteuning nodig.

• ruud de bruijn
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik zoek een eenvoudige ssd data splitter. Heb al een ssd power switch. Ik heb 4 besturingssystemen op 4 schijven. Met de power switch is 1 van de 4 actief. Wil de 4 schijven op 1 ssd data ingang van de pc aansluiten.

Bij HDMI doe ik hetzelfde 4 apparaten aansluiten op 1 ingang van de tv. Daar is een simpele oplossing voor.

Dus ik heb geen extra aansluiten op mijn moederboard nodig en dus ook geen uitbreidingskaart.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
@ruud de bruijn open even een eigen topic. Een 5 jaar oud topic kicken is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.