PSU advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 15:51
Welke PSU kan ik het best kopen? of omzeminst hoeveel watt etc.
...

Ik heb recent een nieuwe 1060 gekocht en ik gok dat men psu het gewoon niet meer aankan het was al een goedkope psu in 2009 zodus tja denk dat het wel echt tijd word voor een nieuwe,hebben jullie wat prijs advies en wat ik het best zou kunnen kopen? ik overclock niet echt hard zodus daar moet je niet al te veel rekening bij houden.
hier is mijn setup
https://tweakers.net/gallery/413647/inventaris/
...
mvg florian de graef

The Bird of the Hermes is my name, eating my wings to make me tame.

Beste antwoord (via rosavanwinkle op 30-08-2016 15:01)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
rosavanwinkle schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:45:
[...]
vriend van me adviseerde om zowiezo sowieso voor 80 plus gold te gaan is dit echt nodig of is het gewoon OP?
Het gold efficiency label zegt niet zoveel, het zegt alleen iets over het rendement dat onder een bepaalde load gehaald dient te worden. In gewoon Nederlands: hoe zuinig de voeding met stroom omgaat dat hij uit het stopcontact trekt.

De Corsair voeding die ik linkte gaat met gemak een jaartje of 7 mee. Als je een high-end voeding wil, bijv. de pricewatch: Corsair RM550x, ben je al snel 90+ euro kwijt. Deze hebben wel 10 jaar garantie en gaan dan ook 10+ jaar mee.

Die voeding lijkt me echter behoorlijk overkill voor je systeem en ook onnodig duur. Ik zou daarom dus voor deze gaan: pricewatch: Corsair CX450M

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:18

Esumontere

Floep, banaan.

Zelf mag je ook wel wat onderzoek doen: CAA beleid.

Die MS-Tech zooi die je er nu in hebt zitten kan je beter meteen verwijderen, goede kans dat hij je PC frituurt. Met de pricewatch: Cooler Master GM G450M uit de BBG moet je een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Momenteel heb je een MS-Tech voeding, deze dingen zijn van extreem lage kwaliteit en zijn funest voor je hele PC. Ik vind het eerlijk gezegd wonderbaarlijk dat hij van 2009 is en het dus al 7 jaar volhoudt.

Een 4670 + 1060GTX zijn zeer, zeer zuinig en verbruiken erg weinig. Een 300w voeding van goede kwaliteit zou al genoeg zijn, echter zijn deze vrij schaars. Een leuke voeding voor een niet al te hoog budget: pricewatch: Corsair CX450M

Deze levert meer dan genoeg power voor je hele systeem.

Neem ook eens een kijkje in het voeding sticky topic Voeding advies en informatie topic - Deel 33 zodat je ook zelf een beslissing kan maken. Er wordt in ieder geval van je verwacht dat je zelf wat onderzoek doet, we zijn geen helpdesk hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
stin00 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:40:
Momenteel heb je een MS-Tech voeding, deze dingen zijn van extreem lage kwaliteit en zijn funest voor je hele PC. Ik vind het eerlijk gezegd wonderbaarlijk dat hij van 2009 is en het dus al 7 jaar volhoudt.

Een 4670 + 1060GTX zijn zeer, zeer zuinig en verbruiken erg weinig. Een 300w voeding van goede kwaliteit zou al genoeg zijn, echter zijn deze vrij schaars. Een leuke voeding voor een niet al te hoog budget: pricewatch: Corsair CX450M

Deze levert meer dan genoeg power voor je hele systeem.

Neem ook eens een kijkje in het voeding sticky topic Voeding advies en informatie topic - Deel 33 zodat je ook zelf een beslissing kan maken. Er wordt in ieder geval van je verwacht dat je zelf wat onderzoek doet, we zijn geen helpdesk hier :)
Mja sorry dat ik zo ineens ging advies vragen maar daarnet de open beta van BF1 begon hij te flippen, en tja die ms tech had ik gekocht met men gtx 560 ti van MSI,maar ik zal zeker eens kijken naar degene die jullie sofar geadviseerd hebben,vriend van me adviseerde om zowiezo voor 80 plus gold te gaan is dit echt nodig of is het gewoon OP?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
rosavanwinkle schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:45:
[...]
vriend van me adviseerde om zowiezo sowieso voor 80 plus gold te gaan is dit echt nodig of is het gewoon OP?
Het gold efficiency label zegt niet zoveel, het zegt alleen iets over het rendement dat onder een bepaalde load gehaald dient te worden. In gewoon Nederlands: hoe zuinig de voeding met stroom omgaat dat hij uit het stopcontact trekt.

De Corsair voeding die ik linkte gaat met gemak een jaartje of 7 mee. Als je een high-end voeding wil, bijv. de pricewatch: Corsair RM550x, ben je al snel 90+ euro kwijt. Deze hebben wel 10 jaar garantie en gaan dan ook 10+ jaar mee.

Die voeding lijkt me echter behoorlijk overkill voor je systeem en ook onnodig duur. Ik zou daarom dus voor deze gaan: pricewatch: Corsair CX450M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
merk wel dat die Corsair CX 450M maar 4 sata kabels heeft,ik heb 4 hdd's en 2 ssd's zodus kan ik daar adapters of in die aard voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
Ik dacht zelf tussen deze 3 atm de vergelijking

de corsair vanwege jullie adviseering
de cooler master ook vanwege jullie advies.
de seasonic dacht ik zelf aan omdat hij full modulair is een goed aantal reviews heeft en de 6 sata poorten heeft net zoals de cooler master

wat denken jullie of mag ik dat niet echt vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijking werkt niet.

De beste voeding die je in jou geval kan nemen zonder molex/sata adapters is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W. Zuinig, erg stil en 6x sata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:19:
Vergelijking werkt niet.

De beste voeding die je in jou geval kan nemen zonder molex/sata adapters is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W. Zuinig, erg stil en 6x sata.
vergelijking zou nu moeten werken maar in geval van
https://tweakers.net/pric...are/349125;360226;486667/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Seasonic kan je beter niet nemen. Eg oud ontwerp en geen ondersteuning voor C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 33.

Ik blijf bij mijn advies van de Straight Power 10 400w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:25:
De Seasonic kan je beter niet nemen. Eg oud ontwerp en geen ondersteuning voor C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 33.

Ik blijf bij mijn advies van de Straight Power 10 400w.
ok de seasonic dan niet maar dan nog 70€ voor een non modulair ok hij is wel gold certificate moor zun zegde het zelf dat het niet zoveel voor stelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rosavanwinkle schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:27:
maar dan nog 70€ voor een non modulair ok hij is wel gold certificate moor zun zegde het zelf dat het niet zoveel voor stelde
Graag ABN. Hier begrijp ik geen r**t van wat je wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosavanwinkle
Bedankt iedereen voor de hulp heb men keuze gemaakt en ben voor de Corsair CX 450M gegaan.
toch bedankt en sorry voor het storen +1

Pagina: 1