Mijn vraag
Hoe kan ik mijn geheugen op een hogere snelheid laten draaien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: AMD A10-7850K
Moederbord: Asus A88X-plus
Geheugen: G.Skill 16GB DDR3-2133 16GB DDR3 2133MHz geheugenmodule
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met het programma CPU-Z vind ik dat het werkgeheugen op 1600MHz ingesteld staat, zodra ik in de BIOS dit verhoog naar 2133MHz dan geeft mijn pc een foutmelding en kan ik het pas weer gebruiken zodra ik het teruggezet heb naar 1600MHz.
Zowel mijn cpu als mijn moederbord zouden dit aanmoeten kunnen lijkt me? Of ben ik al aan het overklokken als ik m'n werkgeheugen op 2133MHz wil hebben?
Ik ben een behoorlijke amateur waar het dit soort dingen betreft, dus wil ik jullie verzoeken om geduldig te zijn...
Hoe kan ik mijn geheugen op een hogere snelheid laten draaien?
Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: AMD A10-7850K
Moederbord: Asus A88X-plus
Geheugen: G.Skill 16GB DDR3-2133 16GB DDR3 2133MHz geheugenmodule
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met het programma CPU-Z vind ik dat het werkgeheugen op 1600MHz ingesteld staat, zodra ik in de BIOS dit verhoog naar 2133MHz dan geeft mijn pc een foutmelding en kan ik het pas weer gebruiken zodra ik het teruggezet heb naar 1600MHz.
Zowel mijn cpu als mijn moederbord zouden dit aanmoeten kunnen lijkt me? Of ben ik al aan het overklokken als ik m'n werkgeheugen op 2133MHz wil hebben?
Ik ben een behoorlijke amateur waar het dit soort dingen betreft, dus wil ik jullie verzoeken om geduldig te zijn...