Werkgeheugen snelheid opvoeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LetoPeterson
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-07 10:08
Mijn vraag
Hoe kan ik mijn geheugen op een hogere snelheid laten draaien?

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: AMD A10-7850K
Moederbord: Asus A88X-plus
Geheugen: G.Skill 16GB DDR3-2133 16GB DDR3 2133MHz geheugenmodule

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met het programma CPU-Z vind ik dat het werkgeheugen op 1600MHz ingesteld staat, zodra ik in de BIOS dit verhoog naar 2133MHz dan geeft mijn pc een foutmelding en kan ik het pas weer gebruiken zodra ik het teruggezet heb naar 1600MHz.
Zowel mijn cpu als mijn moederbord zouden dit aanmoeten kunnen lijkt me? Of ben ik al aan het overklokken als ik m'n werkgeheugen op 2133MHz wil hebben?
Ik ben een behoorlijke amateur waar het dit soort dingen betreft, dus wil ik jullie verzoeken om geduldig te zijn...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je al gevonden in \[DDR/DDR2/DDR3/DDR4] Informatie & Overklok Topic en het hele overklok subforum wat daar aan vast hangt?

Tevens gelijk een schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je niet gewoon het XMPprofiel laden? Dan ben je in 1 keer klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Zijn alle geheugen slots vol? Op mijn UD7 moederbord kon ik alleen overklokken als de helft bezet was. Bij alle sloten bezet kon ik niet overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
wat hierboven al gezegt word xmp profiel laden en als dat niet lukt zelf de timings en voltage van het geheugen instellen (staat op je geheugen bankje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
br00ky schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:44:
Wat heb je al gevonden in \[DDR/DDR2/DDR3/DDR4] Informatie & Overklok Topic en het hele overklok subforum wat daar aan vast hangt?

Tevens gelijk een schopje die kant op.
wat mij een beetje tegen staat van ons geheugen overclocktopic is dat het puur en alleen over het geheugen gaat en er eigenlijk nergens behandeld word hoe je een geheugencontroller nou zover krijgt, en laten we eerlijk zijn dat is natuurlijk net zo belangrijk zeker op amd cpu's (voorbeeldje de phenom 2 x6 cpu's willen boven 1600mhz niet alleen meer cpu/nb voltage maar ook nb (van het bord zelf)
zomaar even wat stof tot nadenken ik zie het nergens behandeld worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LetoPeterson
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-07 10:08
in CPU-Z staat er nu bij DRAM frequency: 1066MHz. Ik geloof dat het daarmee gelukt is? Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Wel even goed testen met Prime 95 8uur en LinX 5 uur daarna Memtest erover dan weet je zeker dat alles stabiel is. :)

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Pagina: 1