Vervanging grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 16:48
Ik zoek een?
Grafische kaart

Wat is je budget?
200-350

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta zeker open voor alternatieven, ik overweeg een variant van de RX480, maar vroeg me ook af wat een goed tweedehands alternatief zou zijn.

Ik ben van plan mijn grafische kaart te vervangen voor een nieuwere, zodat ik ook spellen als BF1 en Overwatch iets beter kan gaan spelen en bij voorkeur ook met iets minder geluid van de kaart. Zie mijn huidige systeem hieronder. Ik speel in 1920x1080 en heb maar 1 monitor, en verwacht niet deze te upgraden in de komende twee+ jaar. De grafische kaart is inmiddels verkocht dus levertijden zijn wel een beetje een dingetje.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,50€ 178,50
1ASRock B85M Pro4€ 61,50€ 61,50
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1BitFenix Comrade Zwart€ 33,-€ 33,-
1BenQ GW2265HM Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe GlideStream 120 800rpm, 120mm€ 11,-€ 11,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,40€ 40,40
1Antec VPF Series 550W€ 64,-€ 64,-
1Crucial BX100 250GB€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 513,90

Gezien het budget en wat ik lees in de BBG's zit ik aan een RX 480 te denken, maar ik ben niet zo thuis in de verschillende varianten hierin, dus ik hoop van harte dat iemand kan aangeven waar ik daarbij op moet letten. Heb ook een tweedehands overwogen maar daar vind ik het nog veel lastiger om te vergelijken.

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-02 22:11

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

De 2 echte mogelijkheden die ik hier zie zijn een Nvidia GeForce 1060 of een AMD Radeon 480.

Je kan eens kijken naar pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G of pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, afhankelijk of je liever een AMD of een Nvidia hebt.
Qua performance scheelt het ongeveer een 10% in het voordeel van Nvidia, maar de 480 is dan weer beter in low-level API's zoals DirectX12 of Vulkan.

Voor tweedehands kan je eens kijken in de Vraag & Aanbod.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:06

MsG

Forumzwerver

Tweedehands zou je voor onder de 200,-- kunnen kijken naar een GTX 970 of een R9 290. Dan zou je eerst ook weer vooruit kunnen en hou je geld over voor een grotere upgrade op termijn. Wat voor resolutie speel je op en hoe hoog wil je de instellingen kunnen hebben? Afhankelijk van je eisen daarin kan je kijken wat je op z'n minst nodig hebt.

Je komt van de HD7950 af, volgens mij waren de meeste daarvan van het kaliber haarföhn. Ik zou naar varianten kijken, even los van de specifieke videokaart, die echt goede koeling hebben. Zo heeft Asus een lijn, de DirectCUII, waarbij er dikke koperen koelelementen direct vanaf de fans naar de GPU lopen, ik heb zelf nu een dergelijke variant in de vorm van een HD7970, en vergeleken met een AMD R9 290 reference koeler en een XFX HD7950 die ik heb gehad is dit een wereld van verschil. Waar je bij de andere 2 echt een enorm fanlawaai hoorde bij stevig gamen, hoor ik deze variant amper en bij lichte games zelfs helemaal niet.

Ik dacht altijd dat goede gamevideokaarten überhaupt niet stil konden zijn, maar ik had het mis. Voor mij nooit meer een reference koeler, maar ik zal voortaan altijd voor een specifieker stil merk gaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-01 16:48
MsG schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:01:
Tweedehands zou je voor onder de 200,-- kunnen kijken naar een GTX 970 of een R9 290. Dan zou je eerst ook weer vooruit kunnen en hou je geld over voor een grotere upgrade op termijn. Wat voor resolutie speel je op en hoe hoog wil je de instellingen kunnen hebben? Afhankelijk van je eisen daarin kan je kijken wat je op z'n minst nodig hebt.

Je komt van de HD7950 af, volgens mij waren de meeste daarvan van het kaliber haarföhn. Ik zou naar varianten kijken, even los van de specifieke videokaart, die echt goede koeling hebben. Zo heeft Asus een lijn, de DirectCUII, waarbij er dikke koperen koelelementen direct vanaf de fans naar de GPU lopen, ik heb zelf nu een dergelijke variant in de vorm van een HD7970, en vergeleken met een AMD R9 290 reference koeler en een XFX HD7950 die ik heb gehad is dit een wereld van verschil. Waar je bij de andere 2 echt een enorm fanlawaai hoorde bij stevig gamen, hoor ik deze variant amper en bij lichte games zelfs helemaal niet.

Ik dacht altijd dat goede gamevideokaarten überhaupt niet stil konden zijn, maar ik had het mis. Voor mij nooit meer een reference koeler, maar ik zal voortaan altijd voor een specifieker stil merk gaan.
Goede omschrijving :p bij 50% fan speed werd de HD7950 al behoorlijk lawaaiig en dat kwam wel veel voor. Ik speel 1920x1080, zal dat ff aanpassen ook in topicstart.
Kevjoe schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:43:
De 2 echte mogelijkheden die ik hier zie zijn een Nvidia GeForce 1060 of een AMD Radeon 480.

Je kan eens kijken naar pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G of pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, afhankelijk of je liever een AMD of een Nvidia hebt.
Qua performance scheelt het ongeveer een 10% in het voordeel van Nvidia, maar de 480 is dan weer beter in low-level API's zoals DirectX12 of Vulkan.

Voor tweedehands kan je eens kijken in de Vraag & Aanbod.
Ik zat zelf ook te kijken naar de MSI, vanwege de twin frozr die uitgeschakeld kan worden. Dat leek me wel chill en zag er uit als een goede koeler, alleen lijken ze vrijwel nergens beschikbaar te zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Remcoww op 31-08-2016 13:38 ]