Wi-fi kaart te slecht?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Beste Tweakersleden,

Ik heb op dit moment voor mijn desktop een TP-LINK TL-WDN4800, maar ik merk al een tijdje dat de verbinding niet altijd goed is. Zo moet ik regelmatig mijn computer restarten om niet meer te laggen bij het gamen of als ik plotseling maar 2 balkjes wi-fi heb. Na de restart doet hij het dan wel weer normaal.

Ik dacht eerst dat het aan mijn router of channel o.i.d. lag, maar dat was niet het geval, want ik heb dus even mijn laptop aangedaan en daar haal ik dus wel altijd 5 balkjes en een goede connectie (volgens InSSiDer). Bij de desktop haal ik max 4 balkjes, terwijl ik met de desktop nog dichter zit bij de router.

Nou is mijn vraag, is mijn wi-fi kaart gewoon te slecht? (Heb ook al naar updates gezocht)

En zo ja, weten jullie misschien een andere goede?

Alle reacties

Verwijderd

Heb je de updates bij TP-Link zelf op de site gezocht?

Klinkt als een brakke driver. Anders even de laatste van de website halen, alles verwijderen en herinstalleren en zien of het wat oplost.

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-02 23:35
Even de drivers schoppen is altijd een goede optie. Maar is het niet mogelijk om met een kabel aan die router te gaan hangen? Voor eens en altijd van instabiele verbindingen af!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 23:42
Zou als het mogelijk is gewoon een netwerk kabel trekken naar je desktop!

• asd156
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:30:
Heb je de updates bij TP-Link zelf op de site gezocht?

Klinkt als een brakke driver. Anders even de laatste van de website halen, alles verwijderen en herinstalleren en zien of het wat oplost.
Net de driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het resultaat blijft hetzelfde (driver van de site gedownload: http://www.tp-link.com/en/download/TL-WDN4800.html#Driver)
Micktator schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:32:
Even de drivers schoppen is altijd een goede optie. Maar is het niet mogelijk om met een kabel aan die router te gaan hangen? Voor eens en altijd van instabiele verbindingen af!
Haha ja, hier zat ik ook al aan te denken, maar mijn computer staat boven en het is best lastig om een draadje naar boven te krijgen van beneden.