Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvhout
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 09:10
Beste Tweakers,

Vorige maand heb ik een nieuwe PC gebouwd en ben er hartstikke blij mee. Alles werkt naar behoren, behalve één ding... de case. Ik heb gekozen voor een wat prijzigere case voor het eerst en ik moet zegen dat ik zeer tevreden ben met de build quality. Het enige is dus dat de side panel (window side) een vibrerend geluid maakt. Als ik zachtjes op het glas druk, of op de side panel of zelfs de front panel, is de case helemaal stil. Maar zodra ik hem weer los laat, maakt hij weer geluid.

Wat heb ik geprobeerd:

- Ik heb al geprobeerd de backscrews wat losser of vaster te doen.
- Wat tape aan de binnenkant van de sidepanel aan het glas geplakt.
- Boos op de PC geslagen.

Heeft iemand nog enige idee wat ik kan proberen om dit geluid weg te krijgen? Ik heb het gevoel dat het het glas is in de side panel die vibreert, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

De Case terug sturen is niet echt een optie. Mijn Dark Rock Pro 3 inbouwen was een hel, dus ik heb heel erg weinig zin om dat nog eens te moeten doen 8)7

Alle hulp stel ik zeer op prijs! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08
Je kijkt nu alleen naar de kast, en die beweegt niet, misschien iets dat los zit.
Maar wat veroorzaakt de trilling, slechte hd of een ventilator die veel trilt.
Misschien hd anders inbouwen/beter vastzetten, hetzelfde voor je ventilator.
Voeding goed vastgezet, zit ook een ventilator in.
Pc kast die niet vlak staat.

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 30-08-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvhout
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-05 09:10
jan99999 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:56:
Je kijkt nu alleen naar de kast, en die beweegt niet, misschien iets dat los zit.
Maar wat veroorzaakt de trilling, slechte hd of een ventilator die veel trilt.
Misschien hd anders inbouwen/beter vastzetten, hetzelfde voor je ventilator.
Voeding goed vastgezet, zit ook een ventilator in.
Pc kast die niet vlak staat.
Bedankt voor je reactie. Maar heb eerst inderdaad naar HD en Fans gekeken, maar het was vrij snel duidelijk dat het de side panel was. Ook heb ik vergelijkbare topics gevonden op het internet, maar zonder gepaste oplossingen helaas. Het is ook zo dat als je met je pink al heel zacht tegen de side panel drukt, hij geen geluid meer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Ik heb voor een oude build waar de sidepanel ook wat trilde simpelweg wat vilt gebruikt om dat probleem op te lossen. (zat in mijn geval geen window in)

SW-1682-5926-5204