Ooit meegemaakt? Aangetekend pakket afgegeven aan vreemde

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TS koopt voor 95 euro een processor van een andere tweaker op V&A en is ontvanger. Verzender stuurt deze tegen mijn verzoek en onze overeenkomst in, Aangetekend op in een pakket dat niet door de brievenbus past, waar we overeengekomen waren op een brievenbuspakje dat daar wél doorheen past.

Bij aankomst op 10 augustus laat PostNL een vreemde tekenen voor dit aangetekende pakket. De handtekening die online in te zien is, is niet van mij, mijn huisgenoot of een gemachtigde. Ik heb namelijk niemand gemachtigd. Het pakket zelf heb ik nooit gezien, mijn huisgenoot ook niet en mijn buren hebben ook niets gezien. Het is per vandaag dus al bijna 3 weken spoorloos verdwenen.

Verzender heeft op mijn verzoek inmiddels een onderzoek gestart bij PostNL. Deze komt na ruim een week doodleuk terug met een verwijzing naar een artikeltje op hun site:

http://www.postnl.nl/klan...angst-van-een-pakket.html

Echter staat elders op hun site dit mbt Aangetekende verzending:
Wilt u liever niet dat wij uw pakket bij de buren bezorgen? Vraag de afzender dan om het pakket aangetekend te versturen. U moet dan zelf tekenen voor ontvangst. De bezorger weet ook dat hij het pakket alleen aan u mag overhandigen.
Bron: http://www.postnl.nl/klan...ezorgen-bij-de-buren.html

PostNL probeert uiteraard de boel af te wimpelen en een schadeclaim te voorkomen. Echter sta ik voor zover ik weet volledig in mijn recht.

Mijn vraag is of andere tweakers in hetzelfde schuitje hebben gezeten en hoe de afhandeling hiervan verlopen is. Let op: dit betreft een aangetekend verstuurd pakket. Om het topic overzichtelijk te houden, reageer bij voorkeur niet als je iets soortgelijks hebt meegemaakt met een standaard verstuurd pakket, hoe goedbedoeld ook. De regels daarvoor zijn compleet anders en dat maakt het er niet overzichtelijker op.

Hoor het graag als er lotgenoten zijn en hoe de zaak verder is verlopen.

Groeten,

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Maar waar ze dus naar verwijzen is eigenlijk een stukje waar ze hun eigen glazen mee in gooien?

Bedoel, hij is aangetekend verstuurd? Dan mag hij niet bij de buren overhandigd worden. Dat is wat ze zelf vertellen en dat is nu juist wat er wel gebeurd is wat dan niet mag.

Ah, ik zie het al. Zij geven een ander stukje aan. Maar laat de verzender maar met jouw stukje Postnl om de oren slaan. Nadeel voor jou, is dat Postnl niet voor jou werkt, maar voor de verzender.
Eigenlijk als het pakketje is verdwenen, moet Postnl de verzender schadeloos stellen. De verzender moet jou dan weer schadeloos stellen. Iig, dat is wat me bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou je rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:17
(hier de verzender)

Ik zal opnieuw contact met post nl zoeken vanmiddag en het verhaal uitleggen dat we het er niet mee eens zijn.
Zelf was ik het er ook al niet helemaal mee eens wat er verteld werd, ik verstuur hem toch niet voor niks aangetekend (ook al was dat niet de bedoeling in dit geval)

Wat ik trouwens zie is dat waar je woont 1 centrale deur is voor al de woningen, wel met aparte "Deurbel" , de postbode heeft dan kennelijk (neem ik aan) all de pakketten aan 1 iemand gegeven wat niet de bedoeling is in mijn ogen.

To be continued.....