MSI HD 7970 Lightning BE render problemen, help!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-04 15:07
Hi,

Een maand of 2/3 geleden heb ik een MSI HD 7970 Lightning gekocht via VA van een tweaker.
Toen ik de kaart kreeg was het echt een beest, de performance boost tov mijn oude GTX 750ti was enorm.
Helaas, aan alle goede dingen komt een einde. De kaart begon een beetje raar te doen, het begon met neon-groene vlekken in Battlefield 4 (Ik heb er geen foto van kunnen maken, maar je moet je even voorstellen dat overal een soort groene mist hangt, of een soort lens-flare waardoor je niks meer ziet). Ik heb toen drivers geupdatet, maar dit hielp niet. Een paar dagen later speelde ik GTA online met vrienden, toen er opeens zwarte muren spawnden waardoor ik tegen gebouwen aanreed, omdat ik niet kon zien waar ik was. Ik heb toen gegoogled wat er nou mis was, maar ik heb er niks over kunnen vinden. Het begon echt te irriteren, hoe mijn vrienden wisten waar ik was maar, ik kon nauwelijks 300m rijden zonder ergens tegenaan te rijden. Toen heb ik een hele lijst aan dingen gedaan die misschien het probleem zouden kunnen oplossen, maar tevergeefs, het werkte niet.
Ik heb het toen ook nog even gevraagd aan de britse tweakerts van Tomshardware, maar daar wist ook niemand het. :)F

Filmpje van het probleem, na 3 minuten rondrijden in GTA: YouTube: HD7970 lightning render problem

Mijn PC:
i5 4590
Gigabyte Z97X UD3H
256GB SSD + 2 TB HDD
HD 7970 GHZ ( die met de voorheengenoemde te lange naam)
Cooler master realpower m520
8 GB DDR3 @1600
Phanteks enthoo Pro met alle fanspots vol (6 fans dus) voor meeer dan genoeg airflow.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Drivers updaten (nu Crimson 16.8.2)
- Drivers downgraden (vorige versies)
- Power limit met 5% verhogen (geen idee of dit iets doet)
- stock overclocks verlagen ( core van 1250 naar 1131, memory van 1550 naar 1400)
- een ander PCI slot
- met mantle/zonder mantle gamen
- resolutie upscalen/downscalen
- Ram Underclocken, dimm slots wisselen
- games opnieuw installeren (wat ook heerlijk was met GTA, een 3 uur download :| )

Niks werkt ;( ;( ;(

De tweaker waarvan ik de kaart heb gekocht zei dat er garantie bij zat, maar deze laat tot nu toe niks van zich horen ( :F )

Alvast bedankt, (als je geen oplossing weet, dankje voor het lezen 8) )

Jan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:46
Ik ben bang dat de kaart aan het overlijden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat ik nog niet zie is een andere voeding. Die realpowers worden al even niet meer verkocht en waren niet dat je zegt helemaal top kwaliteit.

Ik zou eerst een andere voeding proberen voordat we de kaart kunnen afschrijven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een voedings probleems is. Als je een andere voeding hebt liggen om mee te testen, of je kan er een lenen van een vriend, dan zou je het natuurlijk kunnen testen.

Verder lijk je zelf al de meeste standaard dingen te hebben gedaan, en lijkt het er dus echt op dat je kaart defect aan het gaan is.

Een paar dingen die je kan proberen:

- Bios van je moederboard updaten
- Als je je oude 750Ti nog hebt, kan je die er weer instoppen om te kijken of je met die kaart ook problemen hebt. Vergeet niet de drivers goed op te ruimen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
of nog beter, douw die kaart een keer in een andere computer: dan heb je AL je andere hardware uitgesloten. Als hij dan nog steeds raar doet dan mag je er wel van uit gaan dat het een beetje einde verhaal is. En wat is de temperatuur van de kaart na die 3 minuten? Het feit dat het even duurt voordat de problemen beginnen zou kunnen duiden op hitte?

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
@ Ifez, heb een r9 290 van een vriend geprobeerd voor een weekend, geen problemen... ;(

De tweaker waarvan ik deze kaart heb gekocht reageert niet op DM of Facebook messenger... Ik vrees dat dit een duur grapje gaat worden.

@Roxsman , bij een stresstest kwam hij op 72C max, de limit ligt bij 90C...

Dankje voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
if all else fails: gewoon in de oven gooien :)
http://lifehacker.com/582...-a-quick-bake-in-the-oven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:38

Nemesizz

Untouchable

stock overclocks verlagen ( core van 1250 naar 1131, memory van 1550 naar 1400)
Verlaag dit eens naar:
925Mhz voor de core en 1375Mhz voor geheugen (stock snelheid van een 7970), de Ghz editie is al een factory OC model waarover nóg eens een factory OC is gegooid. Soms geeft dat vrij snel problemen, soms na een wat langere tijd (paar jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:46

MsG

Forumzwerver

Als de Tweaker afwezig blijft kan je hem ook altijd nog openhalen, schoonmaken en van nieuwe goede koelpasta voorzien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Zou ik niet doen, ook al werken kaarten weer even daarna een paar maanden als je geluk hebt, daarna overlijden ze alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
GromuhlDjun schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:13:
[...]

Zou ik niet doen, ook al werken kaarten weer even daarna een paar maanden als je geluk hebt, daarna overlijden ze alsnog.
een paar maanden is nog altijd beter dan 0 maanden als het alternatief weggooien is.
Maar goed, ik zit zelf te twijfelen over een nieuwe videokaart dus als TS een mooi bod heeft voor een R9 290 met custom cooling dan is het probleem misschien ook opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRSTK
Dank voor alle replies!

Ik ga proberen de clocks nog meer omlaag te halen, in de hoop dat dat helpt.

In de oven doen ga ik niet doen, ik probeerde het met een GTX 460 en die ontplofte zowat :D

Ik hoop nogsteeds dat die tweaker reageert, aangezien hij in de advertentie heeft vermeld dat de kaart '8 maanden oud is' en dus nog garantie heeft.

@Roxsman ik heb op dit moment geen geld voor een nieuwe GPU, alles uitgegeven in de vakantie :( Toch bedankt voor een leuk aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

JRSTK schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:55:

Ik hoop nogsteeds dat die tweaker reageert, aangezien hij in de advertentie heeft vermeld dat de kaart '8 maanden oud is' en dus nog garantie heeft.
Knap....voor een kaart (chip) die in 2012 released is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:46
Nemesizz schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Knap....voor een kaart (chip) die in 2012 released is :P
Tja vorig jaar Juni was die nog te koop (via de PW: pricewatch: MSI R7970 Lightning Boost Edition dus kan ongeveer wel kloppen ten tijden van aankoop van de TS.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Puc van S. schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Tja vorig jaar Juni was die nog te koop (via de PW: pricewatch: MSI R7970 Lightning Boost Edition dus kan ongeveer wel kloppen ten tijden van aankoop van de TS.
Niemand die vorig jaar nog een 7970 van over de 300 ging kopen. Dan kochten mensen wel een 390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Puc van S. schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Zijn vaak rest partijen ergens in een magazijn met een prijs wat geen kip er voor over heeft (zie ze wel eens vaker, Radeon 2900XT voor de nieuwprijs bijvoorbeeld, wie betaald dat nu nog? of een Geforce 9800).

Laten we het zo zeggen, ja je kon die kaart misschien nog bij een enkele shop 'nieuw' krijgen, maar dan moet je wel heel gek zijn geweest om er nog zo'n prijs voor te betalen terwijl je iets veel nieuwers en snellers voor vaak een lagere prijs kon krijgen.

Dus vandaar dat het me heel erg sterk leek dat die kaart slechts 8 maand oud was.
Pagina: 1