Wat is er hier kapot gegaan?

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Plotseling geeft een systeem bij mij thuis soms geen beeld meer bij het opstarten, reset spontaan in windows, geeft als hij even heeft gedraaid blue screens etc...

Ik vermoed nu dat dit te maken heeft met het warme weer, dat een component het begeven heeft.

Het is/was een amd k6-2 300 met 128mb mem (2x64 pc100), ibm dpta 20gb, via mvp3c bordje en s3 videokaart met 8mb ram.

Het lijkt mij dat er iets met de proc. of het geheugen is. klopt dat?

Het systeem draait overigens onder windows ME (en draaide daar eerst stabiel onder, jaja)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 20:05 schreef Conquistador het volgende:

Ik vermoed nu dat dit te maken heeft met het warme weer, dat een component het begeven heeft.
Nou, er hoeft niks kapot te zijn, er zijn wel meer mensen die met dit warme weer hun systeem niet stabiel houden (ik heb er overigens geen last van, maar draai ook niet overclocked)...

Gewoon je processor terugklokken en dan moet hij er weer tegen kunnen

Niet vergeten je voltage ook weer normaal te zetten natuurlijk :D

Als je hem niet overclocked hebt moet je ff wat tests draaien, geheugen tests enzo, HD ff testen (oppervlakte controle), eigenlijk alle belangrijke componenten ff nalopen. Weet zo ff geen progjes die dat kunnen, maar dacht dat SiSoft Sandra dat wel kon... HD test je natuurlijk met scandisk/diskdoctor

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
• Alles terugclocken
• ff je mem testen
• Als dan niet werkt ff alles overbodig zoals netwerkkaart etc. er uit...
• Andere voeding..

Hopelijk heb je dan het probleem wel gevonden... :z

Verwijderd

Ja, ik ben bang dat je voeding stervende is...