Spotify verbruikt teveel data

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik heb spotify op 160kbps staan (1,4mb per minuut geloof ik). Maar als ik een speellijst start uit de "blader" categorie download spotify meteen 3-4 nummers uit die lijst. Als ik dus stop met luisteren heeft spotify alsnog die 3-4 nummers gedownload, terwijl ik die niet nodig heb.

Dit heeft me bij wat casual browsen dik 200mb gekost terwijl ik maar een stuk of 12 nummers aangetikt heb. Zijn er meer mensen met dit probleem? Volgens mij is het alleen op te lossen door continuous play uit te zetten, maar dan moet je zelf na elk nummer de volgende starten.

Opgelost!!! toch niet :(

Voor anderen met dit probleem: na een herstart van de app speelt spotify gewoon verder als continu afspelen uitstaat, maar gebruikt pas aan het begin van elk nummer weer data.

Continu afspelen zorgt ervoor dat er geen pauze zit tussen de nummers. Om ervoor te zorgen dat je ook wanneer je een nummer skipt meteen weer muziek hoort moet spotify een aantal nummers preloaden. Als je dan veel OST's luistert loopt dat in de papieren met 7-8 minuten per nummer keer drie tot vier.

Conclusie: continu afspelen uitschakelen en crossfade aan. Dan laadt hij aan het eind van een nummer het volgende vast in, heb je dus ook geen pauze en bespaar je elke luisterbeurt dik 10mb data bij normale muziek.

Edit: toch niet opgelost. De app pre-load alsnog de volgende 3-4 nummers. Erg irritant. Zelfs een 3gb maandbundel is dan niet genoeg om onbezorgd te streamen op de fiets of in de auto. Erg jammer.

Maar eens naar die 20gb bundel van tmobile kijken dan maar.

[ Voor 48% gewijzigd door Eduardboon op 30-08-2016 01:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 14-08 11:24
Kun je niet gewoon de afspeellijst offline downloaden? Dan haal je niets meer binnen on the fly en download je de nummers. Spotify heeft in instellingen ook gewoon een offline modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Dat is wel vrij vervelend met bijvoorbeeld de hardloopljjsten die zich aanpassen aan je tempo of het spontaan een lijstje aanzetten.