'Domme' tv/monitor met chromecast?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:03

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, ik ben mij wat aan het oriënteren op een tv, maar omdat ik eigenlijk alleen Netflix, NPO en YouTube erop zal gaan gebruiken zit ik een beetje met al die smartfuncties waar ik weinig aan heb. Ik wil de tv namelijk draadloos aan kunnen sluiten en het verder lekker simpel houden. Een kale monitor of tv dus, Chromecast erin en gaan lijkt mij...

De eisen die ik heb zijn een kwalitatief goede beeldbuis op 1080p, met een minimale diagonaal van 50 inch. Is het verstandig denken jullie om op zo'n kale monitor of tv te zoeken, of maakt dat qua prijs allemaal eigenlijk weinig uit? Mocht iemand mooie suggesties hebben dan zijn die altijd welkom, volgens de pricewatch kom ik nu zo rond de €600 uit. Iemand suggesties, alvast bedankt!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DeNachtwacht schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:27:

De eisen die ik heb zijn een kwalitatief goede beeldbuis op 1080p, met een minimale diagonaal van 50 inch. Is
pff zou je niet liever voor een een lcd tv kiezen? die beeldbuizen zijn een beetje achterhaald vind je niet ?
btw de grootste crt's waren volgens mij zo'n 42 inch

Of het kwa prijs veel uitmaakt moet je zo kunnen zien toch ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies, dus ik verplaats je even.. En wat ook handig is: wat heb je zelf al gevonden? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik bedoel natuurlijk ook niet een echte beeldbuis, maar gewoon de kwaliteit van het scherm. Goede kleurweergave, goede zwartwaardes et cetera.

Zoals gezegd kom ik dus veel smart tv modelletjes tegen voor zo'n €650-700, maar ik zit even met de vraag of er ook goedkopere domme tv's te vinden zijn, die dus wél goede beeldkwaliteit hebben. En of dat uberhaubt slim is om te doen met alleen een chromecast.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 21:57
Ik gebruik de chromecast op een oude lcd TV in de slaapkamer. Netflix gaat prima, kwaliteit is best aardig. Als ik via de NPO of de horizon App kijk is de kwaliteit wel echt laag. Ook als ik de chromecast meeneem naar anderen om voetbal te kunnen kijken via de horizon App houdt de beeldkwaliteit niet over helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Laatst weigerde horizon al te casten.

En ja de standaard npo siteof app heef van nature al een brakke kwaliteit

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Btw netflix npo en youtube gaat uitstekens op een smart tv dacht ik. Scheelt je weer een chromecast

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ja, en ik zie dat Android op TV's toch ook wel aardig is. Ik heb eens rondgezocht en kom met mijn budget van €700 uit op twee mogelijkheden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 55PUS6401 Zilver€ 739,-€ 739,-
1Sony Bravia KDL-50W805C Zwart€ 699,-€ 699,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.438,-

De ene heeft zeer goede reviews (Sony) maar de vraag is natuurlijk of 1080P op langere termijn mooi blijft, de Philips is 4K én 55 inch. Ik zit zo'n 3,5 tot 4,5 meter van de TV en de vraag is dan wel of 4K echt de moeite is (zie oa dit soort kanttekeningen bij 4K), volgens de meeste websites eigenlijk niet.

Beide tv's draaien verder android tv, de sony is alleen wel wat ouder dus misschien ook oudere versie. Wat zouden jullie doen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
DeNachtwacht schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:36:
De ene heeft zeer goede reviews (Sony) maar de vraag is natuurlijk of 1080P op langere termijn mooi blijft, de Philips is 4K én 55 inch. Ik zit zo'n 3,5 tot 4,5 meter van de TV en de vraag is dan wel of 4K echt de moeite is (zie oa dit soort kanttekeningen bij 4K), volgens de meeste websites eigenlijk niet.
Op een afstand van 3,5 meter zul je een televisie van circa 70" moeten nemen en goede ogen moeten hebben wil je het verschil in resolutie tussen UHD en FHD te kunnen zien bij perfecte contrasten. Bij een 55" televisie mag de afstand bij een goed zicht niet veel groter zijn 2,5 meter om het verschil zichtbaar te maken.

Als je dan ook nog eens bedenkt dat een toestel als de Philips 6401 een toestel is met een 50Hz LCD-paneel waardoor het toestel bij iedere beweging motion blur zal vertonen, kun je er vanuit gaan dat je het gewoonweg niet zult zien.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...
Beide tv's draaien verder android tv, de sony is alleen wel wat ouder dus misschien ook oudere versie. Wat zouden jullie doen?
Beiden draaien op Android TV 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hmm, thanks, het bevestigt mijn vermoeden. Naast het voordeel van de 5 extra inch biedt de Philips dus eigenlijk eerder nadelen. Heb je misschien nog andere suggesties dan die Bravia? Voor zover ik een beetje rond kijk komt niets echt in de buurt in die prijsklasse.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-09-2016 20:30 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:37
We hebben op het werk zoiets pricewatch: Dell E5515H Zwart staan voor ongeveer hetzelfde doel. Bevalt volgens mij prima. Is volgens mij wel een kleinere die ~€600 kostte.

Een monutor zonder tv-tuner en smart poespas. Aanzetten is vrij direct beeld hebben zonder fratsen.
Afstandsbediening is ook lekker eenvoudig; power; input-source en volume.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 04-09-2016 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

anie schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:49:
Ik gebruik de chromecast op een oude lcd TV in de slaapkamer. Netflix gaat prima, kwaliteit is best aardig. Als ik via de NPO of de horizon App kijk is de kwaliteit wel echt laag. Ook als ik de chromecast meeneem naar anderen om voetbal te kunnen kijken via de horizon App houdt de beeldkwaliteit niet over helaas..
Ik vermoed dat er dan iets aan de hand is vanuit providers/modem icm bandbreedte. De Horizon app cast hier namelijk gewoon in HD naar een beamer op de slaapkamer en dat ziet er gewoon straks uit..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Nadeel is dat mijn modem/router alleen 2,4Ghz ondersteunt. Mocht het echt een probleem gaan worden, dan ga ik die sowieso nog even voorzien van een 5Ghz model maar dan zou het toch echt moeten lukken. Afstand tussen router en tv is zo'n 10 meter, er zit wel een gipswandje tussen maar hierin zit ook een (glazen) deur, dus ik heb toch wel hoop dat het zou moeten kunnen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 12:47
DeNachtwacht schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:47:
Nadeel is dat mijn modem/router alleen 2,4Ghz ondersteunt. Mocht het echt een probleem gaan worden, dan ga ik die sowieso nog even voorzien van een 5Ghz model maar dan zou het toch echt moeten lukken. Afstand tussen router en tv is zo'n 10 meter, er zit wel een gipswandje tussen maar hierin zit ook een (glazen) deur, dus ik heb toch wel hoop dat het zou moeten kunnen.
Denk eraan dat de chromecast (in ieder geval het originele model) geen 5GHz ondersteunt.

Ik lees verder even mee met dit topic, voor mij is mijn shortlist ook gereduceerd tot de Sony 50W805c :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Smobbo schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:21:
Ik lees verder even mee met dit topic, voor mij is mijn shortlist ook gereduceerd tot de Sony 50W805c :) !
Ik twijfel alleen of wachten tot november niet verstandig is; tegen die tijd zijn de nieuwe modellen er, dus sowieso price drops.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43
Smobbo schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:21:
[...]

Denk eraan dat de chromecast (in ieder geval het originele model) geen 5GHz ondersteunt.

De laatste versie van de chromecast ondersteint wel 5G (de ronde chromecast). Het oude model idd niet.
Pagina: 1