Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-11 17:13
Hallo Tweakers,

De afgelopen dagen ben ik een beetje met een server bezig geweest, en ik ben nu blij dat hij nu draait met VMware esxi 6.

Nu probeer ik alleen simpel een website op te zetten met joomla, iets wat ik eerder heb gedaan alleen dan in ubuntu, nu gebruik ik debian.

Alles gaat goed tot ik bij het instaleren van de website kom.
Als hij klaar is zegt hij het volgende:

Attentie
Uw configuratiebestand of map is niet schrijfbaar of er is een probleem bij het aanmaken hiervan. U dient volgende code handmatig te uploaden. Klik in het tekstvak om alle code te kopiëren, en plak de code in een nieuw bestand. Noem dit bestand 'configuration.php' en upload deze naar de rootmap van uw website.

Als ik met de code die er onder staat die config er dus in zet en de instalatie map verwijder, dan krijg ik een andere error: The file Cache Storage is not supported on this platform.
Dit gebeurd dus op de admin pagina. Heeft iemand een idee wat ik moet doen? of ik heb ik het gewoon slecht geïnstalleerd en mag ik het weer opnieuw doen?

Ik gebruikte https://wiki.debian.org/LaMp#Installation
Het deel van het configureren van apache heb ik niet gedaan, het zou geloof ik niet nodig moeten zijn.

Mvg
Dany de Wind

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Debian is de basis van Ubuntu, dus als je weet wat je op Ubuntu moet doen, doe je dat ook op Debian. Zo moeilijk is het niet en de melding die je krijgt over niet te wijzigen is ook genoeg om mee te zoeken of al te weten wat je moet aanpassen op het systeem om het op te lossen.

Dus, wat heb je nog meer gevonden dan de standaard 'apt install apache2 php5 mysql-server'? Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er niet ergens een handleiding staat voor het opzetten van Joomla.

Commandline FTW | Tweakt met mate