Installatie MacBook pro lukt niet hdd op hdd schijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzr
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-10-2016
Hallo,

Ik heb net een MacBook Pro (uit 2008 & 15' inch, 2,8 GHz dual core NVIDIA) aangeschaft en wou osx Mavericks, want die stond er automatisch op, er op installeren via Osx Untilities. Ongeveer stap 2 was dat je een schijf moet selecteren, toen koos ik de hdd schijf van 160 GB. Later bij de installatie werd mijn Apple id gevraagd. Ik voerde de mijn Apple id in maar toen klopte mijn Apple id niet volgens de installatie.

Na veel proberen wou ik Windows 8.1 er op installeren, wat goed bleek te gaan, maar wanneer ik een hdd schijf moest kiezen om Windows op te installeren, kon ik de hdd schijf niet selecteren om Windows op te installeren. Ik probeerde de schijf te formatteren, want omdat ik dacht dat er nog iets op stond en daarvoor had ik de hdd ook al gereset, maar verwijderde per ongelijk de hdd schijf bij de installatie van Windows en toen stond er bij de hdd schijf 'unallocated space', ofzoiets, waardoor de hdd schijf niet meer te zien en selecteren was.

Later probeerde ik ook weer Osx er op te installeren, maar bij de stap dat ik de hdd schijf moest selecteren, stond alleen de boot drive van 160 MB, waar je natuurlijk geen besturingsprogramma op kunt zetten.

Hier komt het dus op neer: ik kan geen Osx of Windows op de MacBook meer installeren vanwege de hdd schijf niet meer te zien is bij de installatie.

Ik had alles geprobeerd, van bootdrives tot boot cd's om een besturingsprogramma er op te kunnen installeren.

Ik zou heel erg graag geholpen willen worden, het zou geweldig zijn! :-)

Bij voorbaat héél erg bedankt!:-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 16:28

Kek

3flix

Iets meer info over welke macbook pro het precies is zou gewenst zijn..

lees sowieso deze eens door: https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

In het ergste geval is de interne HDD gewoon kapot..

[ Voor 16% gewijzigd door Kek op 29-08-2016 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Een MacBook Pro uit 2008 werd met een DVD met daarop Mac OS X Leopard geleverd. Je kunt geen Mavericks herstellen als je het niet van tevoren hebt gekocht in de App Store en je minimaal Snow Leopard ter beschikking hebt om het te installeren. Als je geen DVD hebt, zul je Snow Leopard moeten aanschaffen, of een installatiemedium via een andere Mac moeten aanmaken.

Apple ondersteunt officieel geen Windows 8 op een MacBook Pro uit 2008. Volgens mij krijg je daar nog net Windows 7 met Apple’s drivers en software op. Maar dat is zelf niet de reden waarom de installatie mislukt. ‘Unallocated space’ betekent gewoon dat de ruimte niet door een partitie benut wordt. Je moet de volledige schijf formatteren (niet alleen de partities) en dan opnieuw opzetten. Probeer het anders ook eens op een lege externe schijf (via USB).

[ Voor 17% gewijzigd door Eitot op 29-08-2016 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Ik heb zo het idee dat je gewoon geprobeerd hebt om windows te installeren zonder bootcamp.

Dit betekent dat je de volledige drive hebt gewist en dan kan OS X hem inderdaad niet zien.

Op het moment dat je in de installer van OS X zit, moet je disk utility starten en de gewiste drive formatteren als HFS+. dan kan je de HDD wel netjes selecteren. Later maak je dan via bootcamp assistent een extra partitie aan en dan kan je daarop windows 7 (max. want geen officiële driver support voor windows 8 en hoger) installeren.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Hee Thijrz, ik zie dta je mn bericht een +1 hebt gegeven. Is het gelukt om de boel weer aan de praat te krijgen?