Probleem met sd kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rmook
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-05-2024
Hallo allemaal,

Vraagje:

Ik probeer een sd kaart te kopieren van (16/32 gb) naar 64 gb. Van onze telefoons (samsung s5/s7).

Na het kopieren en terug plaatsen in de telefoons, geven de telefoons aan in de galarie dat er een aantal fotos corrupt zijn (zwart met een logo). Hij wist de fotos ook maar alleen die gene die het niet doen.

Heeft iemand dit gehad en zou mij kunnen helpen?

Ik hoor het graag!

Groetjes Robin Mook.

Beste antwoord (via Rmook op 29-08-2016 22:34)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:02
Rmook schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:04:
Ze komen uit china (maar tel ziet ze wel 64 gb).
Dat laatste is dus geen enkele garantie. Als de prijs "too good to be true" was dan vrees ik er voor...
Op de pc werken de fotos wel🤔
Nadat je ze van de oude kaart gekopieerd hebt neem ik aan?

Als je ze met de PC op de nieuwe kaart schrijft, kun je ze daar dan ook weer van lezen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

• Xander
Waar komen de nieuwe sd kaarten vandaan?

Er zijn nogal een hoop "fake" sd kaarten te koop. Deze zien er uit alsof ze 64GB zijn, rapporteren aan je OS/telefoon dat ze 64GB zijn, maar zijn in werkelijkheid misschien maar 16GB. Meer dan 16GB naar zo'n kaart schrijven zal zorgen coor corrupte data.

Zie bijvoorbeeld de info op http://www.typhone.nl/blo...-een-nep-geheugenkaartje/ . Daar wordt ook een Android app genoemd om de kaart te controleren (verder zelf geen ervaring mee).

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 29-08-2016 21:58 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maak eens een kopie naar je PC toe. Dan weet je of de bron of het doel problemen geeft.

• Rmook

• Rmook
Ik heb gelijk even jullie tip op gepakt en gekeken met een app. Die geeft aan dat de sd kaart ongeldig is. Betekend dat het gewoon rotzooi is of dat hij bijvoorbeeld op een verkeerde schrijf stand staat (geen verstand van)?

• PilatuS
  • Niet online
Als ze op de PC wel werken zit het waarschijnlijk dus in het SD kaartje van 64GB, of in de overdracht daar naar toe. Dat je telefoon de kaart als 64GB ziet zegt niet zoveel helaas. Het is best mogelijk dat de kaart veel kleiner is en daarom de boel verpest.

Acties:
  • Beste antwoord

• Xander
Rmook schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:04:
Dat laatste is dus geen enkele garantie. Als de prijs "too good to be true" was dan vrees ik er voor...
Nadat je ze van de oude kaart gekopieerd hebt neem ik aan?

Als je ze met de PC op de nieuwe kaart schrijft, kun je ze daar dan ook weer van lezen?

• Rmook
Super bedankt voor jullie reacties.

Ik probeer morgen nog 1x alles te formatteren en te kopieren. Werkt het niet dan gaan ze terug! (Voordeel van mininthebox).

Waren btw 14 euro voor 64 gb (dus klopt wel good to be true).

Tnx guys!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:48

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Mijn ervaring met Chinese SD kaarten is dat ze (bijna) allemaal nep zijn. Ze zijn foutief geflashed waardoor het lijkt dat ze zo groot zijn. Probeer het eens met H2testw te testen. Dan zul je vermoedelijk van een koude kermis thuis komen..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Mininthebox...tja dan weet je bijna zeker dat het troep is !

Gelijk terug sturen als dat nog kan.

Gabriël AM5

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OT.

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12 08:35
Op zoek naar een bestaand topic voor mijn vraag, stuitte ik op deze string..

Ik heb vergelijkbare issues (bestanden van intern>SD kopieren zijn daarna verdwenen, corrupte foto's her en der) alleen is mijn kaart een Lexar 128Gb gekocht bij een hele goede NL-Shop (volgens ons tweakers). De kaart blijkt op "read-only" modus te zijn gegaan. Eea op inet gevonde, feitelijk einde oefening blijkt. Ik heb mijn data wel veilig kunnen stellen omdat de data die erop staat nog wel te lezen is.

De shop wil de kaart ter raparatie opgestuurd wil hebben en indien idd defect (geven zelf al aan dat het daarop wss op uit gaat komten) mag ik een nieuwe (want garantie) of tegen bijbelating een duurdere. Helemaal prima.

Maar dwz dat ik mijn data/gegevens (privé) meestuur en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Formatteren geen optie, want read-only modus.. Ik wil ze best een foto van een doorgeknipte kaart sturen (met s/n) oid, maar niet een kaart waar alles nog wel op te lezen/openen valt.

Is hier niet een regeling voor? Iemand ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Alphalorne op 31-08-2016 12:19 ]

• PilatuS
  • Niet online
Alphalorne schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:16:
Op zoek naar een bestaand topic voor mijn vraag, stuitte ik op deze string..

Ik heb vergelijkbare issues (bestanden van intern>SD kopieren zijn daarna verdwenen, corrupte foto's her en der) alleen is mijn kaart een Lexar 128Gb gekocht bij een hele goede NL-Shop (volgens ons tweakers). De kaart blijkt op "read-only" modus te zijn gegaan. Eea op inet gevonde, feitelijk einde oefening blijkt. Ik heb mijn data wel veilig kunnen stellen omdat de data die erop staat nog wel te lezen is.

De shop wil de kaart ter raparatie opgestuurd wil hebben en indien idd defect (geven zelf al aan dat het daarop wss op uit gaat komten) mag ik een nieuwe (want garantie) of tegen bijbelating een duurdere. Helemaal prima.

Maar dwz dat ik mijn data/gegevens (privé) meestuur en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Formatteren geen optie, want read-only modus.. Ik wil ze best een foto van een doorgeknipte kaart sturen (met s/n) oid, maar niet een kaart waar alles nog wel op te lezen/openen valt.

Is hier niet een regeling voor? Iemand ervaring mee?
De winkel moet de kaart terug sturen naar de fabrikant om een nieuwe te krijgen. De fabrikant zal geen fysiek defecte kaart accepteren en daardoor zal de winkel dat ook niet doen. Dan is het een afweging tussen een bepaald bedrag of de zekerheid van je gegevens.

Aan de andere kant krijgt een fabrikant van HDD's/SSD's en kaarten tig producten per dag terug, Daar gaan ze echt geen recovery op uitvoeren om data er af te halen. De kans dat iemand iets met je data gaat doen lijkt mij heel erg klein.

• Alphalorne
PilatuS schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

De winkel moet de kaart terug sturen naar de fabrikant om een nieuwe te krijgen. De fabrikant zal geen fysiek defecte kaart accepteren en daardoor zal de winkel dat ook niet doen. Dan is het een afweging tussen een bepaald bedrag of de zekerheid van je gegevens.

Aan de andere kant krijgt een fabrikant van HDD's/SSD's en kaarten tig producten per dag terug, Daar gaan ze echt geen recovery op uitvoeren om data er af te halen. De kans dat iemand iets met je data gaat doen lijkt mij heel erg klein.
Bedankt voor je reactie. Ergens heb je natuurlijk een punt. Maar voor alle duidelijkheid; wat er aan data op staat hoeft geen recovery op losgelaten worden, want het is gewoon te openen/lezen met bv verkenner.
Daarbij is de "kans" klein doch wel degelijk aanwezig, malafide personen zitten overal en met bv een BSN kan je al veel. Ook bij een RMS-desk c.q. recovery afdeling kunnen dergelijke individuen zitten.

Want ik kan best snappen dat ze niet zoder de defecte kaart willen omruilen. Maar omgekeerd kan ik me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met zo'n issue. Uitendelijk ben ik de pineut vanwege defect product..

Is er geen tool die ik kan proberen om toch de data gewist te krijgen van een kaart in "auto-defence-don't-touch-me-cause-I-might-break-even-more-read-only" modus?

[ Voor 12% gewijzigd door Alphalorne op 31-08-2016 15:59 ]

• PilatuS
  • Niet online
Kijk eens of een tooltje als HardDriveEraser er iets mee kan.

• Alphalorne
Het probleem heeft zichzelf gelukkig opgelost vwb de data. De kaart werkte spontaan helemaal niet meer, of werd in ieder geval niet eens gezien door het OS.

Kaart is inmiddels naar de webwinkel. Al zoekende kwam ik nog wel een 'oplossing' tegen om de kaart onleesbaar te maken zonder fysieke beschadiging. Heb het zelf niet geprobeerd met de kaart in kwestie, maar sommige mensen hebben succes geboekt met een 9v batterij.

Door de juiste pinnen onder stroom te zetten met blokken van 10-20sec zou eea intern simpelweg doorbranden waardoor de kaart onleesbaar wordt zonder de micro(!) sd kaart te openen voor data recovery. Eigenlijk not done dus. Mocht iemand in de toekomst op dit draadje stuiten met hetzelfde probleem, dat zou nog kunnen..

Iedereen bedankt voor alle input!

Maar zou me geen tweaker durven noemen zonder dat toch te testen }) .

Dus... Oud kaartje van 4gb gepakt, filmpje op gezet en afgespeeld op andere pc. Geen issue. Bovenstaande geprobeerd (met blokken van max 20sec en tussendoor voelen, uitlezen testen) en met de standaard pin lay-out in de hand wat combinaties geprobeerd. Welke uiteindelijk de juiste was, geen idee. Maar na 10min weer getest en de kaart werd niet gezien..

• ersy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-10-2018
Hi!
Heb een onverdachte SD kaart, merk KINGSTON, bij goede Nederlandse webshop gekocht.
Meermalen (keer of 3, 4) gebruikt voor videofilm opnamen, dan weer gewist en opnieuw gebruikt.

Na een filmsessie wordt de camcorder met de kaart erin verbonden met de PC. Die herkent de SD-kaart als externe harde schijf en ik kan de hele inhoud zien en zelfs een videoclip kiezen en deze afspelen op de monitor. Ik open op de PC ergens een map waar de inhoud van de kaart naar toe moet worden gekopieerd en geef de opdracht tot kopiëren.
Je ziet hem dan aan het werk gaan met zo'n voortgangsbalkje in beeld en de boodschap dat hij aan het kopieren is.

Bij mijn laatste film worden alle bovenstaande stappen ook keurig zo uitgevoerd en lijkt alles dik in orde.
Máár … de opdracht tot kopiëren wordt genegeerd. Hij doet niets! Oók geen errormelding!
De doelmao op de PC blijft leeg.
Andere SD-kaart geprobeerd (om uit te sluiten dat het aan de camcorder ligt. Daar gaat het dan perfect mee!
Ook nog wat nieuwe videoclipjes toegevoegd aan de probleemkaart. Gaat probleemloos en ze zijn direct zichtbaar op de monitor, maar daarna weer een kopieerpoging faalt wederom.

Het gaat me niet om het kaartje, maar om het redden van mijn videodata, die ik op de PC wil hebben om verder te kunnen bewerken...
Wie weet raad? Bij voorbaat dank!
Pagina: 1