Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen en the usual surfen, streamen, fotobewerken etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en 24'' Iiyama E2483 beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede grafische kaart die nog even vooruit kan. Daarnaast twijfel over capaciteit 500gb ssd (wellicht een hdd later nog). Verder zie lijst onder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct, maar zie wel veel aanbieders voor 1070 GTX kaarten. Helaas soms zonder reviews om verschillen te bepalen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Games hoeven niet op ultra, maar vloeiend zeker. Denk hierbij aan WoW, Battlefield, Mount & Blade etc.
Externe DVD toegevoegd aan lijstje, zodat deze niet in de kast hoeft. Laag geluidsniveau en kast stofvrij zou wel fijn zijn. Verder houd ik wel van een mooie behuizing aangevuld met leds. De NZXT is ook nog in overweging, maar duidelijk minder flamboyant en strakker dan de Carbide in mijn lijst.
Ga je overklokken?
Overklokken hoeft niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Ten eerste allen hartelijk dank voor de info die ik uit soortgelijke posts heb kunnen vergaren
. De samenstelling hieronder heb ik min of meer hierdoor bepaald + bestbuy guide + andere reviews.
Ik verwacht dat ik mijn lijstje redelijk compleet heb, maar heb nog twijfels over enkele onderdelen. wellicht hebben jullie goeie tips:
1. De 1070 gtx zie ik als een must, maar er zijn al aardig wat aanbieders op de markt die het product aanbieden <€ 500. Helaas vind ik toch weinig reviews om eea goed te vergelijken (afgezien van de verschillen in snelheid, is dit merkbaar?) Vandaar dat ik de Windforce obv prijs heb gekozen.
2. Om enigszins te besparen en ik twijfel aan het merkbare verschil gekozen voor de 6400 tov 6500 en 6600.
3. Vwb het moederbord vraag ik mij af wat het verschil is tussen deze 2:
4. Eventueel tips voor een andere kast zijn welkom obv functionaliteit & kwaliteit.
Samenstelling
Hoofdzakelijk gamen en the usual surfen, streamen, fotobewerken etc
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en 24'' Iiyama E2483 beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede grafische kaart die nog even vooruit kan. Daarnaast twijfel over capaciteit 500gb ssd (wellicht een hdd later nog). Verder zie lijst onder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct, maar zie wel veel aanbieders voor 1070 GTX kaarten. Helaas soms zonder reviews om verschillen te bepalen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Games hoeven niet op ultra, maar vloeiend zeker. Denk hierbij aan WoW, Battlefield, Mount & Blade etc.
Externe DVD toegevoegd aan lijstje, zodat deze niet in de kast hoeft. Laag geluidsniveau en kast stofvrij zou wel fijn zijn. Verder houd ik wel van een mooie behuizing aangevuld met leds. De NZXT is ook nog in overweging, maar duidelijk minder flamboyant en strakker dan de Carbide in mijn lijst.
Ga je overklokken?
Overklokken hoeft niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Ten eerste allen hartelijk dank voor de info die ik uit soortgelijke posts heb kunnen vergaren
Ik verwacht dat ik mijn lijstje redelijk compleet heb, maar heb nog twijfels over enkele onderdelen. wellicht hebben jullie goeie tips:
1. De 1070 gtx zie ik als een must, maar er zijn al aardig wat aanbieders op de markt die het product aanbieden <€ 500. Helaas vind ik toch weinig reviews om eea goed te vergelijken (afgezien van de verschillen in snelheid, is dit merkbaar?) Vandaar dat ik de Windforce obv prijs heb gekozen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 467,06 | € 467,06 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB | € 449,95 | € 449,95 |
| 1 | Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB | € 474,50 | € 474,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.850,51 | |
2. Om enigszins te besparen en ik twijfel aan het merkbare verschil gekozen voor de 6400 tov 6500 en 6600.
3. Vwb het moederbord vraag ik mij af wat het verschil is tussen deze 2:
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | MSI B150M BAZOOKA | € 69,95 | € 69,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 156,85 | |
4. Eventueel tips voor een andere kast zijn welkom obv functionaliteit & kwaliteit.
Samenstelling
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 181,95 | € 181,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB | € 449,95 | € 449,95 |
| 1 | Corsair Carbide Spec-Alpha Zwart/Zilver | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 32,14 | € 32,14 |
| 1 | LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart | € 22,- | € 22,- |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 154,90 | € 154,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.054,84 | |