Toon posts:

PIII clocken op Asus P2B?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ja weer een vraag, ik heb dus
een asus p2b mobo, en uhm een PIII 500, kweet niet precies wat voor 1, maar in ieder geval er zat alleen een groot grijs koelblok op geen fan, nu heb ik er een 60 mm fan op geschroeft, en hij draait op 559 Mhz, standaart omdat me jumper setting van me mobo al zo stonden voor me ouder proco, maar uhm, dat kan toch sneller!!!!!!!!

Iemand die dezelfde Mobo heeft en misschien zelfde Snelheid Proco, wil diegene even reply-en, op wat voor snelheid hij ze pc heeft draaien, en zeggen wat misschien de oplossing is om de mijne verder te kunne clocken,

Want sommige PIII owner hebben ze proco bekant 50% sneller draaien dan ze orginele snelheid....

Please Reply...

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo Appelflap

Op een P2B overklokken kan maar het is sterk afhankelijk van wat voor revisie die is en dat kun je zien tussen de bovenste twee ISA sloten en dan aan de linker kant staat wat voor revisie je mobo is.
Ik zelf heb een P2B rev. 1.10 en draai met een Pent III 650E op 140Mhz FSB= 910Mhz
Zoek even uit wat voor een procc je precies heb een E of EB en zorg voor goede koeling
kijk op www.oc-shop.nl daar kan je van alle soorten en maten koeling vinden.
Wil je verder met overklokken kijk in je mobo boekje of zoek op de asus site naar een handleiding over je mobo.Om je procc verder te overklokken verhoog je FSB=Front Side Bus
en niet je multiplier want die is gelockt.
En doe dat in fases niet gelijk 150FSB proberen als het fout gaat heb je geen reken doos meer.
Mede tweakers aanvullingen altijd welkom.

SUC6

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz, ik zit nu op me werk, maar kzal ff koekeloeren, wat voor "revisie" me mobo heeft, eigenlijkk welke versie die dus is, toch?

Want ik heb lopen spielerijen, met wat jumpertje, maar heet max stuitte op 560, dag ik, maar het is ook zo klote kut plek waar ze zitten die jumpers, maar jah, ik koekeloer wel!

Maar ik wil dus ook ong me 500MHZ ong op 800 ofzow draaien, gaat toch wat sneller dan weer

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nou zo weinig mensen hiero met een asus p2b board met PIII erop,

en nou niet gaan patse, dat die mobo weer te veroudert is, want ik blaas er nog wel mee, maar volgens mij kan dat stukke harder

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je heb 2 varianten van de PIII500, de katmai en de coppermine. De katmai krijg je nooit zo hoog, max zal rond de 600 liggen (mijn 450 loopt op 630).
De coppermine(E) zou wel een stuk hoger kunnen.
Kijk ff of je een cop. mine of een katmai heb. Zo zie je dat, de katmai loopt op 2.0 Volt, coppermine op 1,6 Volt. Verder heb de katmai 512 Kb cache en de Coppermine 256 Kb.
Cache zie je met het opstarten, Voltage in de bios, of met een proggie.

specs

Verwijderd

Topicstarter
weinig coppermine voor deze jongen, maar uhm, zat ook geen fan op alleen koelelement, maar kheb er wel ff een goeie fan op geraust, moet toch dan sneller kunnen toch?
Pagina: 1