Toon posts:

Jullie mening graag, Abit + AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ga een nieuw systeem bouwen en dacht eraan om weer voor een Abit bordje te gaan met een 1.33 -266mhz AMD.
Tevens wil ik de hele handel gaan koelen met waterkoeling. (geen zelfbouw)
Als geheugen wil ik een gewoon SDRAM reepje van 512 Mb en 133 mhz plaatsen.

Weet er iemand of deze configuratie wel kan, of heeft er iemand aan of opmerkingen, hoor het graag.

:7

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

ja, deze configuratie kan :P

Denk dat je nu reacties als Abit zuigt en Abit roeleert kan verwachten..

Maar iig mijn mening: Abit roeleert >:)

Verwijderd

Abit is van de "Recommend Motherboard" lijst van Amd afgehaald maar ik heb zelf geen Abit mobo gehad dus kan niks over stabiltiteit enz... zeggen

Veel succes

Verwijderd

Ik zit nu al m'n 2e Abit bord... eerst een BP6 met 2 celly's nu een KT7A met een Duron en ik moet zeggen dat ik het zeer stabiele en goed overclockbare bordjes vindt. Mijn volgende zal denk ik ook weer een Abit worden :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor zover ik weet heeft elk merk specifieke problemen, maar in principe zijn Asus, ABit en MSI gewoon allemaal goed. Ik heb momenteel een ABit KT7 en hiervoor een ABit BX6 en heb er alleen maar goeie ervaringen mee. ABit is zeker een goeie keuze, al zijn er met de KT133A uitvoeringen wat meer problemen dan met de oude KT133 die ik zelf heb.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 juni 2001 20:19 schreef -.STEFAN.- het volgende:
Abit is van de "Recommend Motherboard" lijst van Amd afgehaald maar ik heb zelf geen Abit mobo gehad dus kan niks over stabiltiteit enz... zeggen
Je loopt heel erg achter, want er is een rectificatie gekomen. Het was achteraf een foutje van de AMD webmaster, en verder was er geen sprake van een vertrouwensbreuk oid.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik vind dat er iets op aan te merken valt. Wat weet ik niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Ik heb zelf een Abit KT7-Raid. Het Raid systeem heb ik van ellende uitgezet en alles vervangen door SCSI3 (niets op aan te merken). Maar ik ben absoluut niet tevreden over Abit. Ik zou eerder voor MSI kiezen als ik weer een mobo ga kopen.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je loopt heel erg achter, want er is een rectificatie gekomen. Het was achteraf een foutje van de AMD webmaster, en verder was er geen sprake van een vertrouwensbreuk oid.
Ohh ik loop dan wel erg achter de feiten aan

Verwijderd

Abit KT7A bordjes heersen, we hebben er op het werk werkelijk nooit problemen mee, in tegenstelling tot Asus en MSI

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Persoonlijk vind ik Abit KT7A met een athlon de ideale combinatie.
En lekker goedkoop sdram :P

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik ook de abit kt7a maar is een heerlijk bordje, je kan er goed mee tweaken en overclocken.

39

Verwijderd

Ik heb zelf dus de MSI K7 Pro maar mijn volgende bord zou toch weer een ABIT worden liefst met de Nvidea chipset,ASUS staat mij gewoon tegen al heb ik er nooit wat van gehad,mijn vorige ABIT mobos hebben mij nooit in de steek gelaten ,zeker het retegoeise BX 2.0 mobo.

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Volgens mij was het toch geen fout, het was toch omdat je bij sommige core types van de t-bird je computer moest reseten voordat ie wou opstarten?? ik heb een AJFA core en daar bij is het zo :( (stond in magazine voor computer techniek nr 6 blz 82)

toegevoegd:

Maar ik ben wel zeer blij met mijn abit hij is wel stabiel en ook met de amd tbird ben ik blij vind het alleen jammer dat ik zo'n ajfa core hem maar ja

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Verwijderd

AMD is betaalbare topklasse !!!
Abit is een ander paar mouwen. De raid versies van hun mobo's komen er bij mij niet meer in. De Highpoint controllers hebben al menigeen maag- en darmklachten bezorgd.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Op woensdag 27 juni 2001 21:53 schreef Musty het volgende:
AMD is betaalbare topklasse !!!
Abit is een ander paar mouwen. De raid versies van hun mobo's komen er bij mij niet meer in. De Highpoint controllers hebben al menigeen maag- en darmklachten bezorgd.
Klopt.... ik blijf eraf zolang het werkt...

Verwijderd

ook ik zal slechts lof over amd & abit (met name de kt7 :) ) spreken. maar over MSI ben ik ook zeer goed te spreken. met de highpoint raid controller heb ik geen ervaring, alleen maar met de promise, en die werkt prima.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 22:10
Ik draai zelf sedert een maand met een Abit KT7A en een AMD Thunderbird 1200 mhz ( 266 )

Niets anders dan lof... Nog geen error of blauw scherm gehad..

os= Windhoos 2k-prof
mem= spectek 768mb

En ik draai veel "grote programma's"

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Abit is gewoon goed met AMD.
Heb al een tijdje een KT7A met een ADM 1300 erop. En het draait gewoon stabiel, met win 2k....

Verwijderd

Abit kt7a raid is op zich een stabiele plank.
Alleen die plank heeft dus kinderziektes.

Bootten met bepaalde geforce 2 kaarten geeft problemen. Usb poorten hebben nogal sterk de neiging om op een fsb van 133 uit te vallen.

Problemen zijn dus met de nieuwste bios revisies niet op te lossen zonder dat je er een nieuw probleem voor in de plaats krijgt.

Ik heb dus een revisie 1.0 plank. Ik weet niet hoe het met de abit kt7 raid of nonraid gesteld is. Maar ik ben wel heel benieuwd naar mensen die een revisie 1.0 plank hebben en absoluut geen problemen hebben.

En weet iemand het verschil tussen de 1.0 en 1.1 revisie van de abit kt7a raid :?
Van wat ik hoorde schijnen alleen maar bepaalde componenten te zijn vervangen :?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 28 juni 2001 03:46 schreef SoftIce het volgende:
Abit kt7a raid is op zich een stabiele plank.
Alleen die plank heeft dus kinderziektes.

Bootten met bepaalde geforce 2 kaarten geeft problemen. Usb poorten hebben nogal sterk de neiging om op een fsb van 133 uit te vallen.

Problemen zijn dus met de nieuwste bios revisies niet op te lossen zonder dat je er een nieuw probleem voor in de plaats krijgt.

Ik heb dus een revisie 1.0 plank. Ik weet niet hoe het met de abit kt7 raid of nonraid gesteld is. Maar ik ben wel heel benieuwd naar mensen die een revisie 1.0 plank hebben en absoluut geen problemen hebben.

En weet iemand het verschil tussen de 1.0 en 1.1 revisie van de abit kt7a raid :?
Van wat ik hoorde schijnen alleen maar bepaalde componenten te zijn vervangen :?
betere condensators dacht ik.

39

Verwijderd

als intel-user ga ik hier toch stiekem in posten, ik heb een ruim jaar oude abit BE6 maar zelfs de nieuwste celeron 800 gaat erin en ik was helemaal verbaast toen die zonder gezeur bootte op 8*133=1066 mhz.

/me sneakt weer snel weg uit dit amd topic

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, vraagje nog lees net dat de kt7A tot 1.2 ghz ondersteund??

ik wil dus een 1.33 erin douwen, en over klokken als het ff kan.

iemand ervaring mee?

Verwijderd

met de nieuwste bios kan de KT7a ook met de snellere proc's overweg :)
SUCSES

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ik zie het in je sig :)

TNX for all the reply's, made my choice >:)
Pagina: 1