Toon posts:

kapotte videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensen,

ik heb een half jaartje terug een videokaart en processor in een aangeschaft, de amd a-10 7850k. nu heb ik het idee dat die niet werkt zoals die zou moeten werken, zo zijn normale games niet te spelen ( dit had ik ook niet verwacht) ik heb de videokaar vooral gekocht om league of legends te spelen. nu is het probleem dat als ik league doe dat ik in het begin op medium goede fps heb, maar dat de fps opeens enorm zakt, naar 40. dit gebeurt constant en al sinds aanschaf van de videokaart. kan iemand mij hierbij helpen.

bij voorbaat dank

Alle reacties

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:20
Sorry, mijn glazen bol is kapot :(

Beetje meer info...
Welke Videokaart ?
Welke Voeding ?
Al met openhardware monitor gekeken wat de temperaturen zijn als je de drops krijgt ?
Download: http://openhardwaremonitor.org/

Verwijderd

Topicstarter
het is zeg maar een videokaart en processor in een, ik heb een corsair voeding, ik zal ff kijken

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
dylan111111 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:01:
Sorry, mijn glazen bol is kapot :(

Beetje meer info...
Welke Videokaart ?
Welke Voeding ?
Al met openhardware monitor gekeken wat de temperaturen zijn als je de drops krijgt ?
Download: http://openhardwaremonitor.org/
Videokaart zit in de CPU... een APU dus ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
ja haha precies

Verwijderd

Topicstarter
de amd a-10 7850 k

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:06
hoe warm word de boel?

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:20
Ik snap dat er in de Amd a-10 7850k een aparte Gpu zit, zo omschrijf je het niet alleen in je starters topic.

Daarnaast test eens eerst met openhardware monitor voor dat we verder gaan, dikke kans dat de APU te warm word..

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:54:
hallo beste mensen,

ik heb een half jaartje terug een videokaart en processor in een aangeschaft, de amd a-10 7850k. nu heb ik het idee dat die niet werkt zoals die zou moeten werken, zo zijn normale games niet te spelen ( dit had ik ook niet verwacht) ik heb de videokaar vooral gekocht om league of legends te spelen. nu is het probleem dat als ik league doe dat ik in het begin op medium goede fps heb, maar dat de fps opeens enorm zakt, naar 40. dit gebeurt constant en al sinds aanschaf van de videokaart. kan iemand mij hierbij helpen.

bij voorbaat dank
Heb je de videokaart (processor) zelf geplaatst? En heb je daar ervaring in?
Eens met degenen boven mij dat throttlen het meest logisch klinkt op basis van info die je geeft (begin prima FPS).

Verwijderd

Topicstarter
als ik die link gebruik, kom ik in een file waarin ik meerdere dingen kan aanklikken, sorry ben nogal een noob

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem er zelf ingedaan ja

Verwijderd

Topicstarter
geen ervaring mee, maar ik had het al sinds het begin terwijl er toen al koelpasta opzat

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de moeite, maar als ik dat doe dan word ik naar een zip bestandje geleid, wat moet ik dan precies doen als ik dit zip bestand open krijg ik 10 keuzes

Verwijderd

Topicstarter
is er een andere manier om de temperatuur te meten?

Verwijderd

Topicstarter
is er een andere manier om de temperatuur te meten?

• steff85
Dat zip bestand kun je uitpakken (rechtermuisklik, alles uitpakken)
Daarna open je OpenHardwareMonitor.

Stomme vraag maar stel hem toch: heb je de CPU fan wel aangesloten?

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html Hiermee kun je zien hoe warm welk onderdeel is. Instaleer het even en vertel wat er precies heet word.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb net even gevoeld aan de fan en het omhulsel van de cpu, en alles lijkt redelijk cool, ik ga nu even die scans uitvoeren, bedankt voor zover heren

• steff85
Draait de fan wel dan je hem kan voelen?

Verwijderd

Topicstarter
ja draait goed, en de andere koelers in de kast'

• GOTD
Je zegt dat tijdens het spelen van LoL je frames opeens droppen. Weet je zeker dat dit door de hitte komt of zou er ook nog een andere reden kunnen zijn, bv programma's die op de achtergrond draaien.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:20:
ja, ik heb net even gevoeld aan de fan en het omhulsel van de cpu, en alles lijkt redelijk cool, ik ga nu even die scans uitvoeren, bedankt voor zover heren
Als je koelblok "koel" aanvoelt dan zou ik hem toch even opnieuw monteren. Een koeler hoort te koelen en dat gebeurd via de koelblok die de warmte weg leidt van de processor. Als ie koel is doet ie iets niet goed dus.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet precies waardoor het komt, dat werd gesuggereerd door iemand, ik heb altijd alles gesloten behalve league dan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je kijkt naar je taskmanager, is er dan nog iets anders naast LoL dat geheugen/CPU gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
de package is 66 graden van de amd 7850 k

• TZC-T1-FX
Is dat als je niks doet met de computer of als je aan het gamen bent?

Verwijderd

Topicstarter
nee, nauwelijk iets

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu, browsen dus

Verwijderd

Topicstarter
het hoogste dat ie geweest is is 81 graden, althans er staat "max" 81

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:25:
Bij die temperatuur kun je je koelblok niet meer normaal aanraken. Als die niet heet wordt, dan zit je koeler er waarschijnlijk niet goed op.

En edit je post ipv continu je topic te schoppen, dat is nogal storend

• TZC-T1-FX
66 graden met alleen browsen is te hoog voor jouw processor. Waarschijnlijk trottled jouw processor als je aan het gamen bent en dat verklaard meteen de framedrops.

CPU koeler even opnieuw monteren.

• GOTD
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:25:
En dat is als je niet aan het spelen bent? Dan denk ik dat je koeling niet juist werkt of onjuist gemonteerd is.

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedank

Verwijderd

Topicstarter
oke heren bedankt voor de hulp, ik zal even kijken, erg hulpzaam

• GOTD
YouTube: Install an Intel LGA1150 or LGA1155 CPU Processor as Fast As Possible Een duidelijk filmpje over hoe het gemonteerd moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik wel de koeler die bij de cpu geleverd werd

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01 09:46
even offtopic het is niet zo netjes om verschillende berichten tegelijk te plaatsen. dus alles wat je wil zeggen in een bericht typen en dan posten. en als je mensen wil beantwoorden dan kan je mensen quoten,

Verwijderd

Het komt zelden voor dat de temperaturen van FM2(+) en AM3+ CPU's/Apu's goed worden uitgelezen door dat soort programma's. Het enige programma dat dit wel goed doet is AMD Overdrive:
http://www.amd.com/en-us/...ologies-gaming/over-drive

Dit programma laat zien hoeveel warmer de CPU nog mag worden, niet de huidige temperatuur. Maar het wordt in ieder geval correct uitgelezen.

Nog wat uitleg hierover:
http://www.tomshardware.c...rature-amd-cpus-apus.html

Verwijderd

Topicstarter
met jouw programma is ie ongeveer tussen de 40 en 50 graden..............

Verwijderd

Topicstarter
m[quote]Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:35:
Het komt zelden voor dat de temperaturen van FM2(+) en AM3+ CPU's/Apu's goed worden uitgelezen door dat soort programma's. Het enige programma dat dit wel goed doet is AMD Overdrive:
http://www.amd.com/en-us/...ologies-gaming/over-drive

Dit programma laat zien hoeveel warmer de CPU nog mag worden, niet de huidige temperatuur. Maar het wordt in ieder geval correct uitgelezen.

Nog wat uitleg hierover:
http://www.tomshardware.c...rature-amd-cpus-apus.html
[/quote

met jouw programma geeft het de temperatuur tussen de 40 en 50 graden aan
]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In idle of onder load?

Verwijderd

Topicstarter
ik volg je niet meer haha

Verwijderd

Topicstarter
er staat thermal margin en dan schommelt ie tussen de 40 en 50

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die temperaturen die je uitleest, zijn die gemeten tijdens (flinke) cpu load, of tijdens idle (dus geen load).

En stop eens met dat gekick van je topic, dat leest echt irritant.

Verwijderd

Topicstarter
geen load

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En welke temps meet je tijdens load (bijvoorbeeld LoL?)

Verwijderd

Topicstarter
met cpu load bedoel je dat ik aan het gamen ben bijvoorbeeld toch?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat bedoel ik ja.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:28:
met jouw programma is ie ongeveer tussen de 40 en 50 graden..............
Redelijk warm voor idle, een goede Thermal Margin als je niets aan het doen bent is tussen de 60-70 graden.

Draai eens Prime95 blend test en kijk wat de temperaturen dan doen:
http://www.guru3d.com/files-details/prime95-download.html

Verwijderd

Topicstarter
hij is als ik 10 min aan het gamen ben ongeveer 22 graden

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een oplossing hoe ik mijn cpu koeler ga krijgen? is dit misschien een fabrieksfout?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Monteer eerst je CPUkoeler eens op nieuw, en vervang de koelpasta.

En stop eens met kicken.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de koeler net ff opnieuw gemonteerd, zal ff kijken of dat gaat lukken, wat is "kicken'..................

Verwijderd

Topicstarter
het opnieuw monteren van de koeler heeft dus niet echt geholpen, zou het niet eventueel aan mijn cpu?koeler kunnen liggen?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Nog en domme vraag, hoe warm is de kamer waar je in zit?

warme zolder kamertjes helpen ook niet echt mee ;)

Je hebt je CPU koeler er af gehaald, netjes alle oude koelpasta weggehaald, bescheiden rijstkorretje nieuwe er op gedaan en daarna weer opnieuw geplaatst?

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:09:
Nog en domme vraag, hoe warm is de kamer waar je in zit?

warme zolder kamertjes helpen ook niet echt mee ;)

Je hebt je CPU koeler er af gehaald, netjes alle oude koelpasta weggehaald, bescheiden rijstkorretje nieuwe er op gedaan en daarna weer opnieuw geplaatst?
ik heb nu nog geen nieuwe cool pasta erop gedaan, zal het morgen doen, is het balangrijk om de restjes eraf te halen? en gaat dat echt 20 graden schelen denk je?

Verwijderd

Topicstarter
ik zit overigens gewoon in de benedenkamer die 20 graden is

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:13:
[...]

ik heb nu nog geen nieuwe cool pasta erop gedaan, zal het morgen doen, is het balangrijk om de restjes eraf te halen? en gaat dat echt 20 graden schelen denk je?
Nieuwe koelpasta is wel nodig. Maak je CPU goed schoon, je koeler ook (iets als aceton werkt altijd wel goed).

Kicken is het continu schoppen van je topic terwijl je zelf de laatste post hebt. Pas gewoon je post aan ipv een nieuwe te plaatsen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Beste casboy44,
Je bent er al een aantal malen op gewezen door je mede forumgenoten, maar meerdere malen achter elkaar reageren voordat iemand anders heeft gereageerd wordt als zeer storend ervaren. Stop daarmee. Gebruik in plaats daarvan de wijzigknop die je rechtsboven je reacties vindt.

Ook als je op meerdere reacties wil reageren kan je die allemaal in 1 bericht quoten, dus daar zijn geen meerdere posts voor nodig.

Als laatste is het forum geen chatbox, dus reageer niet met reacties met alleen "ja dat klopt". Reageer pas weer als je meer dan dat toe te voegen hebt. Gaat het topic op de manier verder als gisteravond dan gaat die helaas op slot.

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 30-08-2016 04:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:45:
hij is als ik 10 min aan het gamen ben ongeveer 22 graden
Is dat na het gamen? Want zodra je uit een game gaat en weer naar Windows gaat dan wordt de temperatuur ook meteen weer een stuk minder (of de Thermal Margin hoger). Wat voor temperatuur kreeg je tijdens Prime95? Draai dit voor minstens 10 minuten en hou ook meteen de kloksnelheden in de gaten die er bij staan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 04:56 ]

• KasPerz170
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-01-2025
heb je wel koelpasta gebruikt? en wel genoeg? zoals hierboven genoemd kan het ook ram zijn? hvl heb je daarvan?
btw, hwmonitor heeft ook gwn een site en een download link :) http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 4 ram, ik heb contact opgenomen met azerty, ik mag de processor dus terugsturen, heeft iemand enig idee of zij hem gaan fixen/nieuwe geven of dat het niks word, ik vraag me ook af hoe ik de processor ga verzenden zonder dat ie beschadigt, ivm de pinnetjes aan de onderkant

Verwijderd

Topicstarter
Kankee joden

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou nou moet dat nou weer zo jongetje.... Wat triest.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Koop een nieuwe PC

Weg

• D-dark
  • Laatst online: 09:14
Tijd om volwassen te worden.

Meten is weten en google is je vriend om iets optezoeken als je het niet weet.
40 a 50 graden is voor een cpu geen abnormale temperatuur. Bij idle misschien een beetje hoog maar met een stockkoeler nog te begrijpen.

Start windows op en wacht een paar minuten. Bekijk je temperatuur.
Ga 10 minuten een spel spelen waarbij je problemen ondervind. alt tab switchen en kijken wat je temperatuur doet. Ook belangrijk kijken naar je cpu verbruik in taakbeheer.

Daarnaast moet je met deze processor ook niet verwachten dat je alles op ultra kan draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door D-dark op 02-09-2016 21:16 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Nouja je wilt hulp maar je doet er zelf niks voor en vervolgens ga je mensen uitschelden. Duidelijk..

Overigens snap ik die drops ook wel, in actie met 5 a 10 man op je scherm is je apu gewoon niet goed genoeg.

[ Voor 35% gewijzigd door legendareN op 02-09-2016 23:09 ]

Pagina: 1