Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Network Driver Problemen (Win10)

Pagina: 1
Acties:

• SwizleFish
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-03-2024
Goeiendag mensen van Tweakers!

Sinds een maand kan ik lekker computeren op mijn nieuwe desktop (eigen build). Ik heb gekozen voor Windows 10 64Bit (achteraf misschien niet de beste keus) en helaas heeft dit een paar problemen met zich mee gebracht..

De meeste problemen heb ik gelukkig al kunnen oplossen d.m.v. het forum van Tweakers door te spitten. Helaas kan ik het laatste probleem niet zo 1,2,3 vinden. Het betreft mijn netwerk driver.

Ik heb via de website van Intel een driver kunnen bemachtigen (PROWinx64.exe). Deze werkt na installatie perfect, maar zodra ik mijn computer heb afgesloten en opnieuw heb opgestart, krijg ik geen verbinding meer met het internet.
Tijdens de installatie krijg ik ook een foutmelding te zien:

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/3rn5u2g2h/Installatie_Foutmelding.png

Vaak na meerdere malen te herstarten, krijg ik weer een internet verbinding.

Via apparaatbeheer heb ik de driver al een keer verwijdert en opnieuw geïnstalleerd (dit heb ik 2x gedaan). Dit mocht niet baten... De adapter in- en uitschakelen geeft wel een goed effect, maar ik wil niet dat dit de manier wordt om een internet verbinding te maken.

Ik hoop dat er hier goeroe's aanwezig zijn die mij kunnen verhelpen van dit probleem.

Ik kijk uit naar jullie antwoord!

Mvg,
BvE

[ Voor 15% gewijzigd door SwizleFish op 29-08-2016 17:54 ]

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 23:30
Indien het een Lan adapter op een mainboard betreft : installeer eens deze die bij het mainboard hoort.
De beste versie daar van is meestal te downloaden bij de moederbord fabikant.

Gewoon model van moederbord ingeven en kijken wat er te downloaden is.

• SwizleFish
@floorcleaner Bedankt voor je snelle reactie man!

Zojuist deze driver gedownload voor m'n Lan.

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/rfw9zc889/rsz_naamloos.png

Ik heb deze driver nog niet eerder geïnstalleerd, kan je mij uitleggen wat voor invloed dit heeft op m'n internetverbinding?

[ Voor 18% gewijzigd door SwizleFish op 29-08-2016 21:49 ]

• floorcleaner
Sommige borden hebben aanpassingen tegenover de "standaard chip" bij de chipfabrikant. De driver bij de fabrikant is altijd correct voor jouw bord.

• SwizleFish
Ik heb inmiddels de driver geïnstalleerd en de computer een paar keer opnieuw laten opstarten. Ik krijg nog steeds niet direct een verbinding tot het internet... Weet jij of er een andere mogelijkheid is?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
Als je nu eens vertelde welk motherboard je hebt, misschien kan iemand je dan helpen.

Als ik de foutmelding van je eerste post bekijk zou je best wel eens drivers voor een intel server netwerkcard aan het installeren zijn en de normale motherboard hebben een desktop nic en daar werken deze drivers niet op.

Tenzij je natuurlijk een server motherboard hebt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, je bent op 25 juni al gewaarschuwd dat je hardwarecombinatie problemen zou geven met powerstates. Dit lijkt me typisch zo'n geval

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• floorcleaner
Bij wijze van test de Windows en eventueel andere firewall al eens uitgezet meteen na de opstart ?
Kijk eens of het dan wel werkt ?

Krijg je de foutmelding nog , of is die toch al weg ?

[ Voor 17% gewijzigd door floorcleaner op 29-08-2016 21:27 ]

• SwizleFish
Brahiewahiewa schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:15:
Kwenie hoor, je bent op 25 juni al gewaarschuwd dat je hardwarecombinatie problemen zou geven met powerstates. Dit lijkt me typisch zo'n geval
Uhm whut? Ik volg het effe niet

• SwizleFish
Ben(V) schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:26:
Als je nu eens vertelde welk motherboard je hebt, misschien kan iemand je dan helpen.

Als ik de foutmelding van je eerste post bekijk zou je best wel eens drivers voor een intel server netwerkcard aan het installeren zijn en de normale motherboard hebben een desktop nic en daar werken deze drivers niet op.

Tenzij je natuurlijk een server motherboard hebt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 86,90

Sorry, had ik eerder moeten geven

• floorcleaner
De drivers die je bent gaan halen van de gigabyte site zijn in ieder geval de goede. dus dat kan het niet meer zijn.

Nog een paar tips die mij in sommige gevallen geholpen hebben:

Heb je bij de geavanceerde instellingen misschien "green ethernet" aan staan ? Die kan eventueel uit.
Als je "energie efficiënt ethernet" ziet staan kan dit eventueel ook uit.
Ook het vinkje weghalen bij "computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" durft soms helpen.

Het energieverlies is zo goed als 0.0 door deze settings aan te passen dus daar zou ik niet van wakker liggen.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:33
Heb je de chipset configuratie van gigabyte er ook opgezet?
Met name de inf installation heb je ook nodig.

En heb je eerst die ProWinx64 drivers eraf gegooid?
Die zijn voor intel server nics en kunnen zomaar problemen blijven geven.

Als je met verkeerde driver gaat knutselen gaat er nogal een iets mis doordat er verkeerde combinaties gaan werken.

Ik zou eerst alle nic drivers eraf gooien, dan de chipset inf draaien, die zorgt ervoor dat het driver installatie pakket de juiste informatie krijgt.
Daarna de lan drivers van gigabyte er weer opzetten.

[ Voor 68% gewijzigd door Ben(V) op 30-08-2016 12:46 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1