Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget Laptop voor studiedoeleinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
(Ik heb weinig verstand van computers, dus bij voorbaat mijn excuses voor het geval ik te weinig aan heb gegeven). Voor mijn laatste studiejaar (HBO SPH) ben ik op zoek naar een laptop die mijn oude kan vervangen. Omdat mijn oude laptop nog werkt zal ik de nieuwe niet gebruiken voor bijvoorbeeld het downloaden/opslaan van zware bestanden. Ook ben ik van plan veel gebruik te maken van Dropbox als het gaat om het opslaan van bestanden. Gezien ik een arme student ben, zoek ik een laptop die niet te duur is. Zelf zit ik te denken aan een bedrag tussen de 350 en 500 euro.
Programma's die ik wil gaan gebruiken op de laptop zijn vooral licht, zoals office en standaard internetactiviteiten. Ik zou graag de laptop mee willen nemen onderweg. Het is dus belangrijk dat het geen te grote of te zware laptop is. Zelf zit ik te denken aan 15 inch. De accuduur is hier ook belangrijk voor, maar dit hoeft niet erg lang te zijn. Genoeg voor bijvoorbeeld een treinreis van een uur. Omdat ik wat ongeduldig kan zijn is mij aanbevolen om een laptop te zoeken met SSD.

Ik heb niet echt specifieke merkvoorkeuren, maar heb zelf altijd op een ASUS gewerkt (mijn oude laptop, ASUS K52J) en dit is mij prima bevallen. Ook ben ik gewend aan Windows 7, dus ik ben er niet per see op uit om met de nieuwste windows versie te werken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een bekende van mij heeft mij de HP 15-AY081ND aanbevolen. Deze is momenteel met korting bij de mediamarkt te koop voor 349,-. Gezien de grootte van de laptop en het feit dat het SSD heeft leek mij dit een goede keuze, maar de prijs speelt ook een grote rol en ik wil daar niet te snel op af gaan. Daarom zou ik graag wat tips willen ontvangen.

Alvast bedankt!
Dionne

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-01-2017 14:52)

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Voor dit geld lijkt het me handiger om voor een gebruikte zakelijke laptop te gaan. De bouwkwaliteit is dan veel en veel beter. Je hebt meestal een i5 of i7 processor en je kunt voor dit budget ook wel een SSD en 8GB geheugen regelen.

Kijk uit naar HP EliteBooks, Dell Latitude E6/E7 serie of Lenovo Thinkpad T of X serie

Alle reacties

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:53
Als je op zoek bent naar een niet al te grote of zware laptop dan zou ik eerder kijken naar een 13.3" (inch) of 14" laptop dan een 15", scheelt vaak toch al een halve kilo of meer. De aanbeveling van een SSD ga ik volledig in mee, ik zou dat toch als hoogste prioriteit stellen want dat maakt in die prijscategorie meestal een wereld van verschil.

De HP waar je naar verwijst is voor die prijs niet slecht (al valt er nog steeds wel het nodige op aan te merken) echter zou ik zelf iets meer uitgeven en dan voor deze laptop gaan: pricewatch: Asus VivoBook R416SA-FA0056T. De processor, werkgeheugen en opslag (ssd) zijn voor beide laptops gelijk maar de Asus heeft als voordeel dat deze iets kleiner en een halve kilo lichter is, een beter scherm heeft met een hogere resolutie (= meer werkruimte) en daarnaast een stuk grotere accu heeft en dus een betere accuduur. Het is aan jou of deze pluspunten die extra €150 waard zijn.

Overigens zal de kans klein zijn dat je nog een nieuwe laptop zult vinden die nog met Windows 7 geleverd wordt, het merendeel zal standaard met Windows 10 komen. Mocht je per se met Windows 7 willen werken dan zou je kunnen kijken naar een zakelijke laptop zoals een Dell Inspiron / Lattitude of een tweedehands model als een nieuwe niet binnen je budget past.

Acties:
  • Beste antwoord

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Voor dit geld lijkt het me handiger om voor een gebruikte zakelijke laptop te gaan. De bouwkwaliteit is dan veel en veel beter. Je hebt meestal een i5 of i7 processor en je kunt voor dit budget ook wel een SSD en 8GB geheugen regelen.

Kijk uit naar HP EliteBooks, Dell Latitude E6/E7 serie of Lenovo Thinkpad T of X serie