Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Speciaal voor mijn nieuwe TV LG OLED6B55 een Nvidia Shield Android TV aangeschaft. Maar nu werken 2 zaken niet:
1. Ik krijg 4K HDR niet werkend op de Shield, terwijl bij settings wel staat dat 4K 60 Hz (recommended) ingeschakeld is. Als ik Netflix draai wordt er gewoon een 1080p beeld uitgezonden en krijg ik dus niet de HDR-melding in beeld. Iemand dit wel werkend gekregen op een LG TV? Ik heb de HDMI instellingen op de LG aangepast zoals aangegeven door Nvidia.

2. Ik kan geen verbinding maken vanuit Android TV naar mijn NAS Apple Time Capsule. Op een Raspberry Pi met Kodi lukt mij dit wel, maar dus niet op Android. Hierdoor kan ik dus ook niet Plex Mediaserver draaien en 4K HDR beelden naar de Plex-app in mijn LG tv.

Kortom, waar ik 'm voor gekocht heb (4K HDR streamen) lukt niet... |:( Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Hoe doet de interne lg netflix app het dan? Zie se toegevoegde waarde van dat nvidia kastje niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Bever! schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:59:
Hoe doet de interne lg netflix app het dan? Zie se toegevoegde waarde van dat nvidia kastje niet
Die Netflix app in LG doet het prima. Ik gebruik de Netflix app in Nvidia Shield dan nu ook enkel om 4k HDR te testen. En dat lukt dus al niet.
Ik heb de Shield puur gekocht om 4k films (bestanden) af te kunnen spelen en misschien een beetje te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Netflix app moet wel de juiste versie hebben voor 4k hdr en je moet het juiste netflix abbonnent hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Bever! schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:26:
Netflix app moet wel de juiste versie hebben voor 4k hdr en je moet het juiste netflix abbonnent hebben
Inderdaad, aan beide ligt het niet. Laatste versie van LG besturingssysteem, laatste versie Nvidia Shield (3.2), laatste versie Netflix app. En ja, ik betaal voor het duurste abonnement met 4K HDR van Netflix. (Immers 4K HDR Netflix werkt gewoon op de Netflix-app in WebOS van LG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salgera schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:01:
[...]

Inderdaad, aan beide ligt het niet. Laatste versie van LG besturingssysteem, laatste versie Nvidia Shield (3.2), laatste versie Netflix app. En ja, ik betaal voor het duurste abonnement met 4K HDR van Netflix. (Immers 4K HDR Netflix werkt gewoon op de Netflix-app in WebOS van LG).
Dit is op het forum eerder voorbijgekomen, en als ik het goed herinner had het toen met bandbreedte van de internetverbinding te maken - daar beperkt de Netflix app op. Dus even testen hoeveel mbit je krijgt op de Shield en daar even op googelen, ik vermoed dat je wel iets vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
Heb je bij Netflix wel aangevinkt dat je de hoogste kwaliteit wilt laten afspelen en gebruik je Wifi of bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 19:23:
Heb je bij Netflix wel aangevinkt dat je de hoogste kwaliteit wilt laten afspelen en gebruik je Wifi of bekabeld?
Ja, dat heb ik aangegeven en ik heb 500mbit glasvezel liggen, dus snelheid lijkt mij niet de bottleneck. Maar ik zal het eens testen op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de voor HDMI poorten op de tv de optie 'HDMI ULTRA HD Deep Colour' aangezet?

Toen ik de Nvidia Shield had aangesloten kreeg ik HDR ook niet aan de praat (op een EF950V), bleek dat ik de NetFlix app eerst nog met de hand moest updaten in de app store, dit ging niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:22:
Heb je de voor HDMI poorten op de tv de optie 'HDMI ULTRA HD Deep Colour' aangezet?

Toen ik de Nvidia Shield had aangesloten kreeg ik HDR ook niet aan de praat (op een EF950V), bleek dat ik de NetFlix app eerst nog met de hand moest updaten in de app store, dit ging niet automatisch.
Ja, die optie heb ik ook aangezet, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Had je ook al geprobeerd om een 4K filmpje via youtube te kijken op de Shield? Dan weet je tenminste of hij tenminste iets output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
Zojuist update voor LG OLED55B6 geinstalleerd en de Nvidia Shield kan nu 4K HDR weergeven in Netflix.

Blijf ik nog de uitdaging hebben dat ik het niet voor elkaar krijg om mijn Apple Time Capsule te mounten binnen de Shield Android TV. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat voor mount error krijg je?

• salgera
Na wat gepriegel is het mij eindelijk gelukt, dus probleem opgelost.

• ghstly
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-12-2023
Wat was het uiteindelijk? Misschien handig voor mensen die uiteindelijk op deze thread belanden. Iets met samba?

• salgera
ghstly schreef op donderdag 08 september 2016 @ 10:01:
Wat was het uiteindelijk? Misschien handig voor mensen die uiteindelijk op deze thread belanden. Iets met samba?
Ik wist al een mount naar mijn NAS te realiseren, maar dacht dat deze niet werkte omdat ik geen mappen kon toevoegen in de Plex Media Server app. Ik moest dus via een webbrowser connectie maken met de Plex Media Server en aldaar de toegevoegde connectie naar de NAS toevoegen aan de filmbestanden.
Pagina: 1