Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Omen 15-ax010nd

Pagina: 1
Acties:

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga mijn laptop gebruiken voor mijn technische WO studie. Dat betekent dat programma's als matlab geen problemen moeten opleveren. Daarnaast wil ik er ook wat op gamen. Niet al te zwaar (denk vooral aan games als Dota2 en Civilization), maar ik wil wel dat de games ook de komende paar jaar nog soepel draaien.

Wat is je budget?
Het liefst rond de €800, 1000 is een "liever niet maximum"

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op zich wel, elke dag van thuis naar de universiteit, af en toe mee naar mijn ouders etcetera. Daarom lijkt een 15 inch scherm me optimaal, en gewicht rond de twee a drie kg ofzo.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zoals in de titel al te zien is ben ik deze laptop tegengekomen. In de pricewatch hier staat hij voor 999 euro, maar ik kan hem voor 824 krijgen. Zou ik dit doen? Volgens mij voldoet het wel aan alles wat ik uit mijn laptop wil halen. Het enige waarover ik nog twijfel is het moment van kopen, met de 1050(TI) voor de deur.
pricewatch: HP Omen 15-ax010nd

Verwijderd

Lastige keuze..als je er echt nu 1 nodig hebt is dit een goede keuze. Het wachten op de nieuwe 1050 kan de moeite waard zijn maar ik heb hier nog bitter weinig over vernomen. Misschien hebben medetweakers meer info hierover?
Dota 2 zal de 960 prima runnen, ik weet echter niet hoe het met de nieuwe Civilization zit..

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
960 is in principe een prima kaart. Het kan overduidelijk niet tippen aan de nieuwe 10 generatie van Nvidia, maar de prijzen van de nieuwe serie gaan ook veel verder dan 1000€. Wachten op een 1050 kan nog wel even duren, dus of dat een oplossing is betwijfel ik.

Ik denk dat je met jouw eisen prima vermaakt met een 960M, Civ zal echt wel redelijk te draaien zijn inclusief de nieuwere Civ.

Mocht je echt niet een oudere graka willen, dan kan je inderdaad wachten. Maar met dit budget kan het nog even duren voordat die in bereik zijn.

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-11 13:22
Ik zou zeker even kijken naar de notebookprogramma's van de universiteiten. Voor zover ik weet hebben zowel TU Delft, als TU/e, als UTwente een laptopprogramma lopen. Denk dat Google je daar wel verder mee kan helpen.

• Emperoar
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Klopt, onze universiteit heeft een laptop programma maar biedt alleen een licht model (a la chromebook) en een zwaar model (Workstation met quadro gpu). Deze heeft ook alleen een ssd wat ik zelf niet heel handig vind.

Ik denk verder ook wel dat de nieuwe 1050 zal beginnen rond de 1000 euro, dus lijkt me het handigst om nu de hp te kopen.