Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik wil een vlag laten drukken, en de drukker geeft in zijn online tool aan dat ik tenminste 400 DPI moet hebben, voor goede kwaliteit.

Hoe reken ik dit om naar de afmetingen in PAINT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:23

MsG

Forumzwerver

DPI betekent domweg Dots Per Inch, dus hoe groot moet de vlag zijn? Dan moet je zorgen dat het qua afmeting genoeg Pixels (Dots) Per Inch heeft.

Overigens is Paint niet de beste (leest slechtste) tool om hierin serieus iets te ontwerpen. Zorg dat je dan in ieder geval een lossless formaat gebruikt als bestand, bijvoorbeeld BMP (nadeel is dat het wel groot is) of PNG, maar geen JPG.

[ Voor 45% gewijzigd door MsG op 29-08-2016 16:38 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
het ontwerp is al klaar.. ik moet hem alleen bijsnijden (en eventueel wat aanvullen in de zijkanten als het niet breed genoeg is)..

de online tool geeft enkel minimaal 400 dpi aan... dus ik moet het ergens omrekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
greatgonzo schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:11:
de online tool geeft enkel minimaal 400 dpi aan... dus ik moet het ergens omrekenen
Hoe moeilijk is het? 400 dpi = 400 puntjes per inch. Dus als je vlag 10 inch breed is en 5 inch hoog heb je 4000 x 2000 pixels nodig. Inches omrekenen naar cm's en vice versa kun je natuurlijk prima zelf.
Dan hoop ik voor jou dat je een vectorbestand hebt (EPS/AI/...) :X Maar gezien je Paint gebruikt zal dat niet het geval zijn en zit je nu dus in de penarie. Tenzij je een big-ass bestand hebt gemaakt ga je zéér waarschijnlijk moeten 'opschalen' en dat gaat met 150% a 200% nog waarschijnlijk redelijk (voor 't drukken van een vlag) maar veel verder dan dat gaat 't geheel alleen maar lelijk(er) maken.
Wel handig om voortaan voordat je een bestand gaat maken rekening te houden met afmetingen / dpi's en dat soort zaken.

Verder sluit ik me aan bij MsG; Paint is mogelijk de allerergste keuze die je had kunnen maken. Er zijn zat (véél) betere (al dan niet gratis) alternatieven.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 29-08-2016 18:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij