Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi!

Mijn internet begint steeds vaker uit te vallen en het bereik is echt crap... Ik ben op zoek naar een router, maar niet voor een al te dure prijs, aangezien ik thuis woon en m'n moeder het niet soort, hahah. Ik heb ongeveer 50 euro om uit te geven, weet iemand misschien een goede router daarvoor?

Ik heb al eens een ander soort iets geprobeerd, zoals een range extender, die versterkt het signaal, maar nog niet goed genoeg, vandaar dat ik over wil schakelen naar een router.

Het moet ongeveer 4 meter in een rechte lijn gaan, schuin naar boven. Bekabeling is inderdaad een optie, maar "dat is niet mooi", aldus moeders.

Ik zat zelf te denken aan de Asus RT-AC51U maar ik zie verschillende meningen erover, de een is er wel positief over, de ander niet.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Technologisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor de volledigheid, we hebben het over wireless? Want bedraad is nog steeds superieur. Tevens hangt je draadloze verbinding niet alleen af van de router maar ook van je pc/laptop. Als die een relatief zwak signaal heeft kan je een 10 meter hoge zendmast in je achtertuin zetten, maar werkt het nog niet lekker.

Verder, protip als bedraad geen optie is: via het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik lees dat je al het een en ander hebt geprobeerd, maar heb je al gespeeld met de locatie van je AP? Als vuistregel een plaats vinden waar je in zoveel mogelijk richtingen zicht hebt. Vaak kun je namelijk een boel verbeteren door beter te plaatsen (arme routers in de meterkast bijv.).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ook te bestellen voor niet KPN klanten.
Even een kabel leggen van het modem naar deze versterker en je hebt een 802.11ac / 5GHz netwerk.