WD Elements 3TB slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ben75
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2025
Hallo,

Ik ben overgestapt van Windows 7 naar 10. In 7 had ik af en toe het "probleem' dat mijn WD Elements moeilijk opgestarte. In W10 is het heel erg. Ik gebruik de externe HD even niet en dan moet ik hem steeds weer uit een soort slaapstand halen voordat ik er iets op kan wegschrijven, bestand bekijken en e.d.
Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt en hoe ik de slaapstand uit kan schakelen. Op de site van WD wordt ik niet veel wijzer.

Alle reacties

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Met moeilijk opstarten bedoel je dat de schijf uit de slaapstand komt of is er meer aan de hand?

Dit is van de WD site:

How can we help you?
WD external hard drive spins down after several minutes of inactivity
Most WD external hard drives will spin down (enter into power saver mode) after 10 minutes of drive inactivity. Once the drive is accessed again, the drive will exit from the power saver mode and spin back up.
This is a permanent feature of most of our external hard drives and cannot be disabled. WD externals that include WD SmartWare 1.6.X can use the software to change and/or disable this feature.

Heb je WD Smartware 1.6.X of hoger dan kun je het blijkbaar aanpassen of uitschakelen.

• Ben75
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2025
Sorry dat ik wat onduidelijk was. Als ik druk bezig ben om bijv. een affiche te maken en wil dan tussentijds de boel wegschrijven, geeft de software van Microsoft aan: Bestand wegschrijven niet gelukt. En net als ik dat wil wegklikken, wordt het bestand wel weggeschreven. Ik denk dat hij (de WD schijf) in een soort slaapstand komt bij inactiviteit. De WD Smartware die ik geïnstalleerd had, geeft geen oplossing daarvoor.