koelelementen in de pc

Pagina: 1
Acties:

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Met dit warme weer is de temperatuur van m'n processor idle op 54, dat was vroeger 47 :( Ik heb er nu een paar koelelementen onder gelegd (dus niet in de pc maar er direct onder), kan dit schadelijk zijn? (condens of zo, kweet niet echt wat er allemaal kan gebeuren).
[update]
Temp daling van 5 graden in 40 seconden, gaat lekker :) En nog zakt ie maar tot 48 :( Zal zeker ff moeten wachten totdat de kast koud genoeg wordt, ik hoop namelijk dat ik zo de kast koel, die dan de lucht binnenin koelt, om zo condens tegen te gaan
[/update]

MechWarrior || Monsters Game

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/darkvader/Foto%204.jpg
Ik zou zeggen stop ze er bij mij maar in :)
De vraag was staat de comp op die elementen ?
lijk me niet echt frips voor de "electriek"
nee ben geen belg :D

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
ja, de comp staat als het ware op die elementen

MechWarrior || Monsters Game

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

hmm ik denk dat je totaal geen last krijg van condens
Dan moet je toch al tegen een graadje of 12 a14 zitten wil je condens krijgen
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ethanol/koud.jpg
Dit berijk ik met ijswater en me elementen in een kleine emmer,in die emmer zit net genoeg om rond te pompen
Ik had dus vet veel last van condens

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:07
Hoelang gaan die koelelementen van je mee?? Het is (gelukkig)_ niet altijd 30 graden in NL, maar het lijkt me verstandiger om een meer permanente oplossing te zoeken, in plaats van elk uur nieuwe elementen aanslepen :)

Over die condens: tegen de tijd dat jij je hele kast zover gekoeld hebt dat er geen condensatie meer plaatsvind, heb je denk ik al een redelijk grote plas water onder je koelelementen liggen. Ik zou er dus erg voorzichtig mee zijn.