Google nieuws snelkoppeling [CSS] verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:21
Goedemiddag,

Omdat ik al het nieuws en dus ook google nieuws nogal afleiding vind zou ik graag het tabje (de knop) news of nieuws willen verbergen in de google zoekresultaten met behulp van css.

Nou is het lastige dat het element geen vaste plek heeft. De volgorde van de knoppen veranderd dus aan de hand van de zoekresultaten.

Volgens mij zit het ergens hier waarbij het nummer dus de waarden 1-5 kan aanemen afhankelijk van de positie.
hdtb-msb > .hdtb-imb.hdtb-mitem:nth-of-type(5) > .qs.q

Iemand enig idee?
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via LemonC200 op 31-08-2016 10:43)

• tomharcore
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
Dit is te doen met de volgende CSS selector http://www.w3schools.com/cssref/sel_attr_contain.asp. Hier mee kan je een style toepassen wanneer een attribute een bepaalde waarde bevat. Bij de nieuws knop bevat de href link altijd het stukje 'tbm=nws'. De CSS selector zou dan als volgt worden:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#hdtb-msb > .hdtb-imb.hdtb-mitem > a[href*='tbm=nws']
{
 display: none;
}

Zie ook het volgende jsfiddle.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:16

html

</html>

Na een snelle blik in de Google zoekresultaten zou dit de oplossing moeten zijn:

[code=css]
#hdtb-msb > div:nth-child(5) { display: none; }
[/code]

nvm niet goed gelezen, het was nog vroeg. Ik ben bang dat dit met een Javascriptje moet waarbij alle elementen uit de balk gecheckt moeten worden. Als de tekst dan overeenkomt met "Nieuws" moet hij verborgen worden.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
var links = document.querySelectorAll('.hdtb-mitem a');

[].forEach.call(links, function(link) {
    console.log(link.innerHTML)
    if(link.innerHTML == 'Nieuws'){
      link.style.display = 'none'
    }
});

[ Voor 65% gewijzigd door html op 30-08-2016 10:55 . Reden: Ik was nog niet wakker ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• tomharcore
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:36
Dit is te doen met de volgende CSS selector http://www.w3schools.com/cssref/sel_attr_contain.asp. Hier mee kan je een style toepassen wanneer een attribute een bepaalde waarde bevat. Bij de nieuws knop bevat de href link altijd het stukje 'tbm=nws'. De CSS selector zou dan als volgt worden:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
{
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:21
tomharcore schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:50:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
{
}

tomharcore dat is een mooie css functie. Bedankt!

html bedankt voor het meedenken. Ik denk dat het gebruik van javascript in sommige gevallen zeker nuttig kan zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door LemonC200 op 31-08-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10 11:16

html

</html>

Ik wist niet van het bestaan van die laatste selector. Wel een mooie om te weten, waarvoor dank tomharcore!
CSS is inderdaad handiger in dit geval :-).