Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 779367

Topicstarter
Mijn vraag
Sinds een paar dagen geleden verschijnt er een beeld waarop staat:

*** Software status: Modified ***
***LOCKED ***
*** Security Warning ***
M8QL_UL PVT SHIP S-ON
HBOOT-3.19.0.000
RADIO-1.0.U20410.1@60201
OS-2.10.401.1
eMMC-boot 2048MB
Apr 15 2016,16:07:09.27689

FASTBOOT USB

<VOL UP> to previous item
<VOL DOWN. to next item
<POWER> to select item

HBOOT
RAMDUMP
REBOOT
REBOOT FASTBOOT
POWERDOWN

Weet iemand wat ik kan doen om dit te fixen? Nu heb ik wel een andere telefoon die ik meer gebruik dan deze, maar er staan wel dingen op die ik "nodig" hebt.

Ik heb deze device nooit (zelf) geroot of een rom erop gezet. Ik had wel een app gedownload zodat ik via mijn PC data kon terughalen (foto's). Deze app zou tijdelijk mijn telefoon rooten bij het gebruik. Een paar dagen later gebeurde dit. Ik kreeg mijn device een dag later aan de praat door IMAGE CRC en CHECK SMARTSD uit te voeren. Toen startte mijn device door naar Android. Maar sinds 2 dagen geleden werkt dat ook niet meer.

Mijn PC herkent wel mijn device (ik hoor het mooie W10 geluidje) en ik kon mijn identifier token tevoorschijn toveren. Het lijkt wel alsof er geen rom op staat (?). Factory reset werkt ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb geprobeerd de unlock bootloader van HTC te gebruiken zodat ik een rom op m'n device kon knallen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
HTC unlock bootloader.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 779367 op 29-08-2016 15:06 . Reden: typo/style ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 779367 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:03:
Ik had wel een app gedownload zodat ik via mijn PC data kon terughalen (foto's). Deze app zou tijdelijk mijn telefoon rooten bij het gebruik. Een paar dagen later gebeurde dit.
Voor de duidelijkheid is het wel makkelijk als je de app bij naam noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Voor de duidelijkheid is het wel makkelijk als je de app bij naam noemt.
Wondershare Dr.Fone for android.
Hiervoor moest ik een app op mijn device zetten zodat het programma op mijn PC een verbinding kon maken.

Het programma probeerde een verbinding vast te stellen. Het device werd meerdere malen opnieuw opgestart (ik ga ervan uit dat dit kwam door het rooten). Het programma werkte niet dus had ik het afgesloten en mijn device opnieuw opgestart en kon er nog gebruik van maken. Een dag of 2 later gebeurde dit.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 779367 op 29-08-2016 15:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De software heeft je telefoon geroot. Zoals je zelf al zegt het je de bootloader unlocked, dit heeft geleid tot het setten van de modified flag. Dat je telefoon nu unroot is, betekend niet dat die flag is teruggezet. . In mijn ervaring doet HTC er niet moelijk over bij garantie.

Mocht je het willen resetten, dan zijn er methodes. Niet makkelijk:

http://www.andromods.com/...m8-bootloader-status.html

[ Voor 6% gewijzigd door DRaakje op 29-08-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DRaakje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:35:
De software heeft je telefoon geroot. Zoals je zelf al zegt het je de bootloader unlocked, dit heeft geleid tot het setten van de modified flag. Dat je telefoon nu unroot is, betekend niet dat die flag is teruggezet. . In mijn ervaring doet HTC er niet moelijk over bij garantie.

Mocht je het willen resetten, dan zijn er methodes. Niet makkelijk:

http://www.andromods.com/...m8-bootloader-status.html
Mijn telefoon had de modified flag al voordat ik de bootloader had unlocked. De melding kwam na het hele geëtter met Wondershare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51
Als hij hier via reboot niet gewoon wil opstarten, is er waarschijnlijk iets mis met de ROM.
Je kan via het HBOOT menu normaal gezien de recovery opstarten, en hopelijk van daaruit nog gegevens er af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Ah ik snap dat ie uberhaupt niet meer boot nu?

Tja, dan zal je recovery kaput zijn of je rom. Hoe dan ook je zal nu een nieuwe recovery erop moeten zetten en een nieuwe rom. (Dat kan stock zijn, alleen moeilijker omdat niet alles compatible is met elke telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IceTeaGX schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:39:
Als hij hier via reboot niet gewoon wil opstarten, is er waarschijnlijk iets mis met de ROM.
Je kan via het HBOOT menu normaal gezien de recovery opstarten, en hopelijk van daaruit nog gegevens er af halen.
Klopt. Vandaar dat ik denk dat er iets is met de ROM..
Maar als ik niks kan doen met de menu-opties die ik heb (kan ook niet in recovery mode booten) kan ik waarschijnlijk weinig doen..

Is er een manier om een ROM op het device te forceren ofzo? Ook factory reset werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DRaakje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:40:
Ah ik snap dat ie uberhaupt niet meer boot nu?

Tja, dan zal je recovery kaput zijn of je rom. Hoe dan ook je zal nu een nieuwe recovery erop moeten zetten en een nieuwe rom. (Dat kan stock zijn, alleen moeilijker omdat niet alles compatible is met elke telefoon)
Enig idee hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:51
Zoals er staat dien je te navigeren met volume up/down en de powerbutton om te selecteren.
Touch screen werkt niet.

Als ook dat niet werkt, mja, dan heb je een probleem.
(Ik veronderstel dat JTAG recovery iets te veel gevraagd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Niet online
Hier een howto. En ga eens rondlezen op XDA forum.

https://theunlockr.com/20...one-toolkit-method-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoop dat USB-Debugging nog aan staat. Deze stond aan toen ik Wondershare erop had gezet.. Maar als er geen ROM op de telefoon zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog niks heeft geholpen.

Heb geprobeerd met WinDroid toolkit om een recovery.img te flashen. Niet gelukt.
Via Fastboot ook niet. Krijg een signature error..

Het is tot nu toe onmodelijk om een recovery.img op mijn telefoon te krijgen.
Pagina: 1