Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit te denken om een high end computer te maken en ik dacht aan een GTX 1080 erin te stoppen.
ASUS heeft de mooiste kaarten imo en uit het verleden heb ik alleen maar positieve ervaringen met ASUS gehad.

Nu kijk ik naar hun strix kaarten, ze hebben 3 kaarten met 150 euro verschil, ze zijn op de kloksnelheid na identiek lijkt me. Op de ASUS site zie ik op de kloksnelheid na niet veel. Als ik handmatig over ga klokken kan ik dan het beste de goedkoopste variant kiezen?

Ik zie namelijk veel op youtube dat bijna alle 1080 kaarten zich goed naar 2ghz laten klokken dus is het eigenlijk idioot om ASUS 150 euro meer te betalen voor een beetje overklokken dat je zelf ook prima kunt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Je vraag beantwoord je eigenlijk al in de laatste alinea. Gewoon de goedkoopste halen er zelf overklokken. Zijn exact gelijk alleen de clocks zijn anders dit kan je ook zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 09:49
Ook ik ben hier wel benieuwd naar. Voor zover ik weet kun je inderdaad het beste een 1080 uitzoeken met de best beoordeelde koeler, indien je die zelf niet zal vervangen, en die dan gaat overclocken. Overigens lees ik wel hier en daar dat er bij duurdere varianten aan "cherry picking" wordt gedaan: die hebben dus wellicht een kwalitatief iets betere chip en hebben meer potentie om hoger te kunnen clocken.