Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilpad2
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik zit met een vraag kwa belasting opgeven.

Vanaf Augustus ga ik beginnen aan een deeltijd opleiding en hierdoor kan ik dus ook de kosten die met school te maken heeft opgeven aan de belasting en hierover een percentage geld op terug vragen.

In totaal ben ik 2100,- kwijt aan boeken en school voor het eerste jaar. Nu betaal ik dit zelf en kan ik het declareren bij mijn werk, dus zal ik het later terug krijgen van mijn werk.

Kan ik het dan niet meer aangeven bij de belasting? Hoe gaat dit precies in zijn werk?

Bedankt voor de eventuele feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Collegegeld, studieboeken etc zijn aftrekbaar boven een drempel en indien je zelf voor de kosten opdraait. Dat is hier niet het geval, je declareert immers bij je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 09:18

Knutselsmurf

LED's make things better

Je kunt deze kosten uiteraard alleen als aftrekpost opgeven, als je deze zelf betaalt. Als je werkgever uiteindelijk de kosten betaalt, en je nu dus alleen voorschiet, heb je zelf geen studiekosten, en valt er ook niets af te trekken.

Let er wel goed op, dat de betaling van werkgever naar jou van deze studiekosten goed geregistreerd wordt, dat dit niet achteraf bij de belastingdienst als inkomen gezien wordt.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:59
Twee secondjes googlen en je hebt je antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilpad2
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05-2023
Thanks allemaal!

Had het inderdaad gelezen op de website van de belastingdienst. Wou het toch even voor de zekerheid vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:59
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snavel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:08
Tja zou wel ideaal zijn, kosten van de belasting aftrekken die je zelf niet maakt..... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 14:34
schilpad2 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:59:
Thanks allemaal!

Had het inderdaad gelezen op de website van de belastingdienst. Wou het toch even voor de zekerheid vragen.
Snap ik. Wij op Tweakers weten het vaak beter dan de Belastingdienst zelf ...... o nee toch niet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit valt onder een poging tot belastingontwijking, en hier doet Tweakers niet aan mee. Daarom sluit ik dit topic. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.