Playstation 3 aan voor 3 seconden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
Ik heb vandaag dus een playstation 3 opgehaald met het wel bekende probleem, dat hij aan gaat en na 2/3 seconden weer uit (helemaal uit, lampje brand dan niet meer).

Nu dacht ik een aantal oplossingen wist om hem te laten werken, maar dat was niet zo het geval.

Dingen die ik gedaan heb:
- Koelpasta vervangen
- Alles schoon gemaakt
- Gecontroleerd op verbrandingen van chips/soldeerpunten
- 3V batterij vervangen

Ik heb al die dingen goed uitgevoerd, maar hij valt nog steeds uit.
Nu denk ik dat het aan de power suply ligt, maar dit weet ik niet zeker en daarom plaats ik deze topic.
Heeft een van jullie nog een idee?

mvg,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:30

Nemesizz

Untouchable

Welk model? phat, slim, superslim?

Bij de slim modellen waren wel wat bekende problemen met de voeding namelijk. 't Is alweer een aantal jaar terug, maar was vaak relatief simpel op te lossen door een kleine aanpassing in de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:23:
Welk model? phat, slim, superslim?

Bij de slim modellen waren wel wat bekende problemen met de voeding namelijk. 't Is alweer een aantal jaar terug, maar was vaak relatief simpel op te lossen door een kleine aanpassing in de voeding.
PS3 Slim CECH-3004B
Voeding model: APS-306

Foto: https://postimg.org/image/6x5xer82d/

[ Voor 5% gewijzigd door iinsane op 29-08-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:30

Nemesizz

Untouchable

Wat ik zo snel kon vinden (tijd gebrek :P ) is het wel een issue wat vaker voor komt bij Slim modellen van de PS3, echter, vaak de eerdere series (gezien het model voeding dat je aangeeft is dat al een wat later model).
Maar de symptomen zijn wel identiek, ongeveer 3 tot 5 seconden aan en dan compleet uit geen ledje niks meer.

Sommigen denken ook dat het foute firmware (foute flash, of fout geflashte/bebrickte CFW) is, al denk ik toch eerder richting de voeding.

Even zoeken op 'PS3 Slim PSU fix' en er komen wel een stuk of wat draadjes voorbij (al geven de meeste aan dat de oplossing is: vervangen door een andere voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
Nemesizz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:35:
Wat ik zo snel kon vinden (tijd gebrek :P ) is het wel een issue wat vaker voor komt bij Slim modellen van de PS3, echter, vaak de eerdere series (gezien het model voeding dat je aangeeft is dat al een wat later model).
Maar de symptomen zijn wel identiek, ongeveer 3 tot 5 seconden aan en dan compleet uit geen ledje niks meer.

Sommigen denken ook dat het foute firmware (foute flash, of fout geflashte/bebrickte CFW) is, al denk ik toch eerder richting de voeding.

Even zoeken op 'PS3 Slim PSU fix' en er komen wel een stuk of wat draadjes voorbij (al geven de meeste aan dat de oplossing is: vervangen door een andere voeding).
ik zal is rond kijken, bedankt!